Zwanger,wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:40

bloempje1 schreef:
Tuurlijk snap ik dat me leven er anders uit gaat zien,
Eerste maanden zit je in het gebler,veel aandacht nodig etc.
ik weet,maar het komt er en ben er blij mee..
Hoe ik het me ouders ga vertellen?Pff even goed overna denken.

Goed zo Haha! Gefeliciteerd!

Goed dat je er helemaal achter kan staan nu! Lachen

Lovers

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:41

owh..sorry dat wist ik niet..maar veel suc6 met het vertellen tegen je ouders..wil je eigenlijk al weten wat het is? (ik zou dat namelijk niet willen..sommige wel.. maar dan is de verrassing die mij juist zo leuk lijkt eraf Lachen )

@fellenangel3 : het hoeft niet dat je een minimum salaris krijgt ik ken iemand die niet eens een vmbo diploma ofzo heeft en die verdient echt niet minimum..Haha!

nogmaals: GELELICITEERD Haha! haha

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:45

ten eerste alvast gefeliciteerd. Misschien nog een tip om het je ouders te vertellen. Ik zou het als ik jou was niet al te serieus houden dan komt er gelijk zo'n beladen sfeertje tijdens het gesprek. (heb het zelf nooit meegemaakt, maar dat denk ik). Iemand die ik kende was ook onverwacht zwanger geraakt en die heeft toen 2 mokken gekocht met op 1tje je word oma en op de andere je wordt opa. En die heeft ze als cadeautje aan dr ouders gegeven. Ik vond dit wel een leuke en ook een wat makkelijkere manier om het te vertellen. Succes ermee.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:46

He Bloempje,

Ik zou toch met je Huisarts praten.... de huisarts kan je begeleiden.....
Hij/zij kan je advies geven, en uitleg, hij/zij zit daar niet om je een bepaald iets op te dringen, dat moet je goed beseffen.
Ze kunnen je namelijk begeleiden welke stappen je moet nemen in welke periode.
Ze kunnen ook advies geven hoe je alles moet aanpakken enzo....tenminste de huisarts waar ik stage liep, was daar heel goed in.
Dus ik zou er wel met iemand over praten, die je ook advies geven, des noods gaan jullie met zijn 2-en naar de huisarts.
Misschien kan de huisarts je ook nog advies geven m.b.t. het vertellen van je ouders enzo....
Huisarts is er niet alleen om je te helpen bij ziektes, maar hij kan je ook "sociaal-emotioneel" en qua wetgeving enzo steunen en begeleiden en advies geven. Voordeel is wel, dat ze meestal van 2 kanten advies kunnen geven.
Nou succes, en ik denk dat het slim is om langs de huisarts te gaan, zeker om bij hem ook een test te doen via het bloed evt.

Meid doe wat je hart ingeeft, en heb het gevoel dat je er heel goed over nadenk.....
Maar je zal het toch eerdaags aan je ouders moeten vertellen, zeker omdat er vanalles in je leven nu gaat veranderen.
Je zal ook het een en ander op papier moeten zetten voor de wet enzo m.b.t. erkenning van het kind enzo en je vriend (samenwonen of trouwen)....

Meid heel veel succes komende tijd....

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:49

Dat is een hele goeie ginger! Die ga ik ook voor mezelf onthouden als het er van komt...

Heel veel succes met het vertellen inderdaad
En die tip van ginger vind ik echt goed

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:51

succes, ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt Lachen

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:52

nou bloempje ik kan me voorstellen dat je je rot voelt.
Waarom heeft men zo´n hekel aan je vriend, en hoelang kennen jullie elkaar?
Zijn je ouders gewoon bezorgd of hebben ze een reden waarom ze moeite hebben met hem.

Als jullie de keuze gemaakt hebben om het te houden, dan zitten jullie in ieder geval op 1 lijn, en kun jullie samen naar ouders en schoonouders om het heugelijke nieuws te vertellen.

Samen kiezen is ook samen zorgen om elkaar door moeilijke situaties heen te helpen toch?

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:55

heel erg gefeliciteerd...

offtopic: waarom wil nou niemand even moeite doen om het hele topic door te lezen?

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:57

heb je trouwens enig idee hoelang je al zwanger bent?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:00

ik wel hoor Haha!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:04

Ik kan jou situatie helemaal begrijpen.
Ik heb zelf ook meegemaakt.
Ik was 18 toen ik zwanger raakte van mijn ex-vriend.

Je wereld vergaat onder je voeten.
Maar ook ik heb voor mijn kind gekozen.
Terwijl mijn ex wou dat ik het weg liet halen.

En om het aan je ouders te vertellen is echt niet makkelijk.
Maar voor mij was toen ik het vertelde erg moeilijk maar wel een opluchting
dat ze het wisten.
Ze schrokken wel in eerste instantie, maar hebben me super op gevangen.

Ik ben nu 7 jaar verder en ben nu alleen met me kind.
Heb moeilijke tijden mee gemaakt maar dat staat in het niets wat ik
er voor terug heb gekregen Knipoog

Als je wilt kun je me een p.m sturen als je vragen hebt of ergens mee zit Knipoog
Laatst bijgewerkt door paddington op 23-07-06 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 13:05

Men heeft hekel aan me vriend omdat we aantal jaartjes schelen,en daar hadden ze in het begin al moeite mee.
En dat accepteren ze nu al beetje maar hij mag bijv niet in huis komen etc.Mag dan wel weer elk weekend bij hem slapen en door de weeks zien.
Op 1 lijn zitten we meestal al altijd..Zo ook nu.
De huisarts ga ik morgen even bellen.

En idd dat van de mokken vind ik ook een goede,alleen ik heb geen contact met me vader dus zal dan alleen aan me mams moeten vertellen.
Heb geen idee hoelang al zwanger,moest de 1e ongestelt worden en toen niet geworden dus vanaf mn laaste mensturbatie maar uitgaan.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:10

In eerste instantie gefeliciteerd! Ik zou niet weten wat voor een keuze ik zou moeten maken, zou het ontiegelijk moeilijk vinden! Het gaat namelijk wel over je hele toekomst..

Ik vind het knap van je dat je het kindje wilt houden..
Veel succes met vertellen en alles..!

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:10

als leeftijdverschil het enige probleem is, dan zal je daar vast wel uit komen met je moeder cq schoonouders. goed van je dat je de huisarts ook belt.

nou meid zet m op. en daarna genieten van je zwangerschap... Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:35

Jeetje dat is niet niks, je bent jong.. Hebt nog veel voor je liggen.. Maar ontzettend dapper van je dat je het gaat houden!

Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen... Ik denk er toevallig de laatste week heel erg over na (ben maar erg licht ongesteld geworden, dus ga ook een testje halen.. just in case...) en ik vind het ontzettend moeilijk om zo'n beslissing te zouden moeten maken!

Heel veel succes ermee meid!! Zet 'm op!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:49

Leo_ke schreef:
Jeetje dat is niet niks, je bent jong.. Hebt nog veel voor je liggen.. Maar ontzettend dapper van je dat je het gaat houden!

Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen... Ik denk er toevallig de laatste week heel erg over na (ben maar erg licht ongesteld geworden, dus ga ook een testje halen.. just in case...) en ik vind het ontzettend moeilijk om zo'n beslissing te zouden moeten maken!

Heel veel succes ermee meid!! Zet 'm op!

Ik denk er laatste week ook veel overna! Ben wel ongesteld geworden, maar nu ik hier die verhalen lees van zoveel mensen die ondanks de pil en er pas laat achter komen, begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat mij ook zoiets overkomt.......

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:08

Hier hetzelfde.... Scheve mond pil 1 keer vergeten.. nu is het afwachten een week... hoop dat ik ongesteld wordt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:27

bloempje1 schreef:
Mijn toekomst zal het zelfde eruit komen te zien,alleen nu met een kind en minder tijd voor het paard.
Zal dan snel moeten stoppen met paardrijden,me paardje is geen lieverdje en nog erg jong en werpt me er hellaas nog dagelijks af..Dus beter om maar snel te stoppen.Urielle,vanaf welke maand stopte jij met paardrijden?

Ik ben gelijk gestopt met rijden zodra ik overtijd was, omdat ik me niet veilig voelde (ik rij ook jonge paarden), heel erg moe en misselijk werd en mijn bekken heel zeer deed.

En rond de 20 weken voelde ik me weer erg goed en heb ik mijn driejarige beleerd. Tussen de 20 en de 30 weken heb ik er een aantal keer opgezeten en nu ben ik weer gestopt omdat ik echt te dik ben geworden. Maar voor een jong paard kan het zeker geen kwaad om lekker vakantie te krijgen Knipoog .
Ik hoop er snel weer op te kunnen na de bevalling dus ik hou mijn paard ondertussen op conditie aan de longe en door af en toe vrij te laten springen enzo.

Patty04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:43

Dat is idd een rotsituatie.
Maar denk er eerst goed over na en doe waar jij je het beste bij voelt. Het is jouw lichaam en jij moet daar jouw eigen beslissingen over nemen dus trek je niet te veel aan van wat anderen mensen er over denken en zeggen. Je bent nog erg jong dus dat maakt het allemaal wat lastiger. Ik hoop voor je dat het met je ouders en vriend goed uitpakt en het toch nog allemaal goed komt.
Ik wens je heeel veel sterkte en succes;)!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:43

als je samen op 1 lijn zit, zal er niet zo moeilijk over gedaan moeten worden. als je vriend je nou zat te betuttelen oke.. maar ik vind zijn reactie heel goed.

heel veel sterkte met het vertellen aan je ouders. ik vind wel dat je een goede basis hebt: liefde, huisvesting en financiele middelen, zijn toch het belangrijkste. je bent nog jong, maar ik vertrouw er wel in dat jullie het kunnen!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:53

Goed van je dat je ervoor wilt gaan!! ik hoop voor je datje ouders (je moeder dan) er ook achter zullen staan uiteindelijk! Ze zullen toch we moeten. en als ze zich bedenkt dat ze oma wordt, misschien draait ze wel helemaal bij!!
heel veel succes!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:59

Je bent nu 16?...is je vriend dan wat ouder dan jij, omdat je spreekt over een vaste baan, een eigen woning etcetera...
Is dat de reden dat je ouders niet blij met hem zijn of is er nog iets anders?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:04

Misschien even een steuntje voor je in de rug.

Ik had precies het zelfde probleem (was 22), ook door de pil heen zwanger geworden en mn vader die had ooit als eens gezegd zodra je met koters thuis komt, is daar het gat van de deur en hoef ik je nooit meer te zien.
Toen ik de test deed en die bleek positief te zijn kneep ik hem heel erg, ook waren ik en mijn vriend nog maar 4 maand bij elkaa, niet echt een goede start om een relatie mee te beginnen dus.
Toch heb ik er ook voor gekozen om het te houden, maar idd dan kmt de dag er dat de ouders het moeten weten.
Op een ochtend zijn mijn vriend en ik samen naar mn vader gegaan en ik zat aan tafel en flapte het er ook zo uit dat ik zwanger was.
Kreeg de hele bijbel in schuine versie over me heen en kon oprotten.
Zo gezegd zo gedaan, een week later belde hij me op dat ie het toch wel erg mooi vond dat ie pake werd.
Ook mn vriend zn ouders waren er super blij mee, maar ze zagen het tegelijkertijd ook weer niet zitten.
Inmiddels is Nikita nu 3 maand en iedereen is er super blij mee.

Mijn advies, ga gewoon samen met je vriend naar je ouders en gooi het eruit, boos zullen ze zeker worden, maar als ze echt van je houden respecteren ze je keuze, en word je vriend ook meer geacepteerd.
En wat betreft de buitenwereld: daar moet je schijt aan hebben, jij en je vriend willen dit kindje, jij en je vriend moeten het opvoeden, en laat de rest maar kijken.
Je houd toch dat mensen je gaan lopen aanstaren of je nu 17 of 37 bent.

Ik wil je toch nog feliciteren met deze blijde gebeurtenis, en maak er iets moois van samen met je vriend EN je ouders, zij zullen het echt gaan accepteren!!!!

Als je er trouwens met iemand over wil praten, over hoe en wat mag je me altijd PBen, ik weet precies hoe je je voelt (al was ik iets ouder dan jou)

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:24

jacimatho schreef:
Je bent nu 16?...is je vriend dan wat ouder dan jij, omdat je spreekt over een vaste baan, een eigen woning etcetera...
Is dat de reden dat je ouders niet blij met hem zijn of is er nog iets anders?

Als je haar laatste reactie leest begrijp je het Knipoog Voortaan even wat beter lezen....

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:28

Gefeliciteert en heel veel succes met het vertellen aan je moeder. Je hebt de juiste beslissing genomen. :Y