ziekte van pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:35

WHOEHOEW ik heb het niet! Haha!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:44

Degenen die het niet hebben.... Als jullie klachten blijven houden dring er op aan om nog een keer te prikken. Bij mij kwam het ook eerst niet er uit waarop ik door ging met alles. Er was toch niks aan de hand (dacht ik). Tot ik zo uitgeput was dat ik in het ziekenhuis terecht kwam. Toen hebben ze daar nog een keer geprikt. Weer negatief!
Daarna hebben ze een speciale test gedaan, een dure (doen ze natuurlijk niet zomaar Boos! ) en daar komt het gegarandeerd uit als je het hebt. Toen kwam het er dus na 7 dagen ziekenhuis uit dat ik toch pfeiffer had.
Het schijnt dat ze te vroeg kunnen prikken en dan zie je de anti stoffen nog niet in je bloed.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:27

Ik ben ook 3 x geprikt voordat ze het eindelijk gevonden hadden....
Ik kon toen ook al niks meer, behalve op bed liggen en slapen Tong uitsteken

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:41

ja das echt niet fijn!.. Ze hebben gister tegen mij gezegd dat het kan dat ik er al vanaf ben, maar toh blijf je verzichtig doen met thuis uit hetzelfde glas drinken ofzo.. en niet ineens veel doen voordat je dalijk M.E oid te pakken krijgt..

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:39

Ik had alleen keel pijn verder niet moe ofzo... Vandaar dat de dokter dat verwachte...

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:47

Het viel me best veel op dat je het in een examenjaar krijgt. heeft het ook te maken dat veel jongeren meer "gestresst" zijn en daardoor minder weerstand hebben?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:53

Heel veel mensen krijgen het inderdaad in hun examenperiode of een andere spannende periode. De druk is dan erg hoog en op de een of andere manier slaat het dan keihard toe.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:54

Nou ik heb me vorige week laten testen op Pfeiffer en kreeg vandaag de uitslag. (ik ben vaak moe en snel ziek). antwoord van de assistente: Ja je hebt nog steeds antistoffen van je oude infectie.
Ik: Ik heb nog nooit eerder pfeiffer gehad? Daarom laat ik me nu testen omdat ik denk dat ik het misschien nu heb!

Nu blijkt dus dat ik het eerder al heb gehad, maar ze kunnen niet zien hoe lang geleden!!!

Kan het zijn dat omdat ik het niet wist, ik niet genoeg rust heb genomen, en er nu al heeeel lang last van heb, en dat het nu ook niet meer weggaat???

Ik baal hier dus echt van.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:03

Het kan wel dat je er nu nog steeds last van hebt ja. Dat is de nasleep. Er zijn wel gevallen waarin pfeiffer over gaat in ME (al is dat niet aangetoond wetenschappelijk) en ik geloof dat er ook wel gevallen zijn van een soort chronische pfeiffer.
Bij heel veel mensen gaat het gewoon over, dus maak je nog niet teveel zorgen! Ik heb het nu een al langer dan een jaar dat ik zo moe blijf en snel ziek.
Heb het vorig jaar juli gehad en heb toen ook 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, wast totaal uitgeput en moest aan het infuus.
Sterkte ermee!

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:57

Ik heb ook pfeiffer. Zo'n 4 maanden geleden heb ik n hele erge keelontsteking gehad en daarna was ik steeds moe en waren echt al mn klieren opgezet. Toen heb ik bloed laten prikken en het bleek pfeiffer te zijn. Ik heb 2 maanden bijna alleen maar op bed gelegen; paar uurtjes naar school, niet werken, geen manege, helemaal niks!
Paar weken later voelde ik me weer wat beter, dus ben weer n paar uur gaan werken en ben naar parkpop geweest, waar ik flauw gevallen ben. Die dag daarna ben ik nog n keer onderuit gegaan. Dus toen heb ik het weer rustig aangedaan. Weer een paar weken later voelde ik me weer helemaal fit. Tot ik op de eerste dag van de vakantie doodziek ben geworden. (ben 5 kg afgevallen in 3 dagen.) En ik moet weer rust houden van de dokter. Mijn vakantie bestaat nu voornamelijk uit op bed liggen.. erg leuk.

Ik heb ook alle symptonen van pfeiffer gehad: opgezette klieren, moe zijn, koorts, overgeven enzo. Ook ben ik continue misselijk.
Het is echt een k*tziekte!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:17

Maya1990 schreef:
Ik heb ook pfeiffer. Zo'n 4 maanden geleden heb ik n hele erge keelontsteking gehad en daarna was ik steeds moe en waren echt al mn klieren opgezet. Toen heb ik bloed laten prikken en het bleek pfeiffer te zijn. Ik heb 2 maanden bijna alleen maar op bed gelegen; paar uurtjes naar school, niet werken, geen manege, helemaal niks!
Paar weken later voelde ik me weer wat beter, dus ben weer n paar uur gaan werken en ben naar parkpop geweest, waar ik flauw gevallen ben. Die dag daarna ben ik nog n keer onderuit gegaan. Dus toen heb ik het weer rustig aangedaan. Weer een paar weken later voelde ik me weer helemaal fit. Tot ik op de eerste dag van de vakantie doodziek ben geworden. (ben 5 kg afgevallen in 3 dagen.) En ik moet weer rust houden van de dokter. Mijn vakantie bestaat nu voornamelijk uit op bed liggen.. erg leuk.

Ik heb ook alle symptonen van pfeiffer gehad: opgezette klieren, moe zijn, koorts, overgeven enzo. Ook ben ik continue misselijk.
Het is echt een k*tziekte!

Maar wat ik niet snap he, dat als het begint met keelpijn dat ze dan gelijk op pfeiffer gaan testen!! Ik moest er echt zelf om vragen, anders had de dokter dat nooit gedaan.

En bij jou was er dus nog geen antistof in je bloed, dus hebben ze precies op tijd getest??

En ik denk dus idd dat ik er chronisch last van heb omdat er nooit wat aan gedaan is.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:57

Ze kunnen er niks aan doen he, dat is het probleem. Alleen maar constateren dat je het hebt.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:57

Ik wil niemand bang maken ofzo hoor die pfeiffer heeft.
Maar als je rare klachten erbij krijgt(of erna) ga dan snel naar de huisarts, want van de ziekte van pfeiffer kun je hersentumoren krijgen.
Het is nog niet bewezen, maar het is echt wel zo. Was bij mij ook!
Laatst bijgewerkt door Wishper op 01-08-06 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:58

mirre schreef:
Ze kunnen er niks aan doen he, dat is het probleem. Alleen maar constateren dat je het hebt.

Maar de assistente zei dat als je al tegenstoffen hebt, je er geen last meer van hebt....maar dat is dus iets wat niet iedereen het met elkaar eens is blijkbaar?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:59

tinkerzzzz schreef:
Ik wil niemand bang maken ofzo hoor die pfeiffer heeft.
Maar als je rare klachten erbij krijgt(of erna) ga dan snel naar de huisarts, want van de ziekte van pfeiffer kun je herentumoren krijgen.
Het is nog niet bewezen, maar het is echt wel zo. Was bij mij ook!

En je bent er weer helemaal bovenop gekomen??

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:59

Nou daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord!!! Is het niet toevallig bij jou dan, dat je en pfeiffer hebt gehad en nu een hersentumor???? Ik heb er namelijk echt nog nooit van gehoord en lees er vrij veel over. Niet dat ik zeg dat het niet waar is hoor....
Wat waren jou klachten toen ze er achter kwamen dat je die tumor had en hoe gaat het nu met je?

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:09

@ Marye78:Ja ik ben geopereerd en de tumor is weg.Maar verder zit alles tegen in mijn leven, dus goed voel ik me nog niet.

@ Mirre: Nee het is niet toevallig.
Ik had al een jaar vage klachten, minder goed zien, bonken in mijn hoofd, evenwichtsproblemen, gehoor was niet goed.
Maar het werd steeds erger, ik moest de laatste weken ongeveer 15 x per dag overgeven, viel flauw,kon niet meer lopen en had uitvalsverschijnselen(En nog dacht de huisarts dat ik een voedselvergiftiging had of een griepje).Mijn bloed is verschillende keren onderzocht, en daarop zagen ze alleen dat ik ooit de ziekte van pfeiffer heb gehad(toen niets van gemerkt).Normaal zie je het wel aan je bloed als je kanker hebt, maar bij mij zagen ze het niet omdat de tumor in mijn hersenen zit, en daar zit liquor.
Toen ik in het ziekenhuis lag kon ik nog niet meteen geopereerd worden, want mijn operatie moest voorbereid worden.Ik zat toen veel op internet daar en ging natuurlijk dingen opzoeken, ik las dat de ziekte van pfeiffer kan leiden tot een hersentumor en vroeg dat aan de neuroloog, en die bevestigde het.

Met mij gaat het nu redelijk, ik voelde me even goed, tot iemand besloot me tegen mijn hoofd te slaan
Huilen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:10

brrr wat eng zeg! Heb jij misschien een artikel ofzo waarover ik zou kunnen lezen daar over?

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:12

zal even zoeken.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:43

@ marye 78: nee ik heb waarschijnlijk pfeiffer al een tijd in mijn lichaam zitten, maar door de keelontsteking is het naar buiten gekomen. En omdat ik net een heftige keelontsteking had gehad, vertrouwde ik het niet helemaal toen mn nek helemaal opzette.

@tinkerzzz: kan je echt hersentumoren krijgen van pfeiffer?? Bloos!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:59

Ik heb ook Pfeiffer gehad toen ik een jaar of 18 was. Ik lag echt hele dagen op bed en als ik wakker werd bijvoorbeeld omdat ik moest plassen ging ik naar de wc beneden en weer naar boven en dan was ik zo moe dat ik weer een paar uur sliep. Ik was toen ook echt te beroerd om te eten of te drinken. Ik moest toen allemaal van die gore vitamine bruistablettenzooi drinken, dat is echt heel vies.

Ik ben ongeveer een half jaar thuis gebleven van school en ben toen ook blijven zitten. Ik had ook alle symptonen en was er knap ziek van. Ik heb me later nog een keer laten testen omdat ik dacht dat ik het weer had maar toen had ik het gelukkig niet.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 03:16

Ik ben er gelukkig nu weer ongeveer bovenop! Bij mij moesten ze trouwens ook 2x prikken voordat ze het hadden.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:06

Ik ben 6x getest op pfeiffer al de keren negatief..

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:17

Bij een gewoon bloedonderzoek kwam er uit dat ik het gehad het en ik heb er zelf niks van gemerkt

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:37

Heb het ook gehad; vorig schooljaar. Was altijd moe, nergens zin in, te moe om van huis naar school te fietsen (15 min) of om naar mn paard te gaan, zag altijd bleek.. Gelukkig gaat het nu wel goed Lachen Ben altijd al een beetje zwakjes geweest wat energie enzo betreft.. Dus moet altijd wel zorgen dat ik goed uitgerust ben, bijv na 1 keer uitgaan was ik gelijk een week ziek, en nu soms nog als ik niet op pas..