Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 18:03

Hmz dat is raar...

Als ik niets zeg kalmeert meneer juist eerder. Ik laat hem gewoon rustig 5 minuten uitrazen en dan is het over.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:10

milo schreef:
ja, maar als ik dus nik meer terugzeg, of heel kalm reageer, wordt mijn vriend nog linker!!!!!

dus wat ik ook doe, terugschreeuwen of niks zeggen of rustig antwoorden, hij flipt helemaal.

als ik niks zeg negeer ik hem.
als ik rustig praat dan lok ik hem uit (waarmee dan??....)
en als ik terugschreeuw, dan..eeh.. is het een hoop geschreeuw, en nog om niks ook.

gek word ik er van.

ja, klopt.
op zo'n moment kun je niks goed doen, alleen hopen dat het weer snel over is.
idd, als je niks zegt dan gaan ze door het lint 0p omdat je niks zegt en als je wel iets zegt is het het verkeerde (in hun ogen dan he) en als je terug schreeuwd heb je alleen maar geschreeuw naar elkaar toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:10

Welshcobfan schreef:
Hmz dat is raar...

Als ik niets zeg kalmeert meneer juist eerder. Ik laat hem gewoon rustig 5 minuten uitrazen en dan is het over.

Ik weet niet of het raar is dat hij dan stil is, iedereen is anders, dat moet jij weten als je psycholigie studeerd. Knipoog
Ik heb ook een erg druk mannetje en als ik niets zeg flipt ie ook.
mijne zit in therapie maar heeft geen adhd...

Als je zegt dat het erger wordt als zn medicijnen uitgewerkt raken, dan moet de dosis mss omhoog?

Knap hoor trouwens dat je rustig kan blijven terwijl je bang bent voor zn geschreeuw en je hartkloppingen krijgt.
Echt heel knap.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:20

Oei, dit ken ik wel.

Mijn ex had ook van die buien, kon totaal door het lint gaan van compleet niets. Ik probeerde altijd rustig te blijven, maar dan kreeg hij geen reactie zei hij. Als ik terugschreeuwde, dan werd het altijd een dikke rel. Heb menig keer met hem gevochten, ik heb het opgegeven na 4 jaar.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:24

Mijn vriend heeft dit ook wel eens, erg vervelend, maar hij weet het van zichzelf. Meestal geef ik hem een zogenoemde "bitchslap" en lachen we er samen om. Eerst was ik hier ook bang van, maar op een gegeven moment leer je er mee leven, en vind je samen vanzelf een goede oplossing.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:05

Chiqa schreef:
Welshcobfan schreef:
Hmz dat is raar...

Ik weet niet of het raar is dat hij dan stil is, iedereen is anders, dat moet jij weten als je psycholigie studeerd. Knipoog
Ik heb ook een erg druk mannetje en als ik niets zeg flipt ie ook.
mijne zit in therapie maar heeft geen adhd...

Als je zegt dat het erger wordt als zn medicijnen uitgewerkt raken, dan moet de dosis mss omhoog?

Nee hij neemt al 4 a 6 pillen per dag, na het eten mag hij neits meer omdat hij dan niet kan slapen Nagelbijten / Gniffelen
Tja ik weet dat het woede op zichzelf gericht is en niet op mij. En boos worden haalt toch niets uit. Ach in mijn boeken staat soms wel handige tips. soms kan ik hem afleiden als hij begint boos te worden. Gewoon zeggen: kijk die auto Haha! en dan is hij uit zijn moment. Of weghalen uit de situatie. Dus zorgen dat hij even wegloopt, dus weg uit de stressvolle situatie. Maar goed ik wil nu iets blijvend hebben voor hem, dus therapie Lachen

Knap hoor trouwens dat je rustig kan blijven terwijl je bang bent voor zn geschreeuw en je hartkloppingen krijgt.
Echt heel knap.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:47

Zo'n vriend had ik ook

Geloof me, dat hou je niet vol.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:40

hou het al 1,5 jaar vol Lachen hij heeft zelden buien, alleen in stressvolle periodes. 14 juli heeft hij gesprek met de psychiater Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:33

mijn broer heeft adhd en kan redelijk agressief uit de hoek komen. Het enige wat bij hem helpt is gewoon agressief terug reageren Scheve mond Eerder stopt hij niet.
Het is soms erg vermoeiend en vooral irritant, ik ben zelf ook een stuk agresiever geworden doordat dat een van de enige manieren is om mijn broer kalm te krijgen.
Mijn vriend, wanneer hij kwaad word (echt kwaad) heeft hij de neiging van eens te duwen. Laatst deed hij dat dat ik zei van 'als je dat nog 1x doet mag je te voet naar het station om je trein terug te pakken en hoef je niet meer naar hier te komen.' en toen was ie ook ineens weer doodkalm. Hem moet je ehm, 'tegen de muur' zetten zeg maar om hem te kalmeren.

Het is erg zwaar wanneer je met zo iemand om moet gaan. Heel veel sterkte en succes Welshcobfan, Heel fijn dat hij zelf in ziet dat hij hulp moet zoeken!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:43

alsmijn vriend mij gaat duwen als hij kwaad is, dan vindt ik dat eigenlijk al te ver gaan. het is toch om jou te kleineren en hij heeft gewoon zijn handjes thuis te houden.
als mijn vriend dat zou doen kon hij meteen vertrekken.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:47

carola1 schreef:
alsmijn vriend mij gaat duwen als hij kwaad is, dan vindt ik dat eigenlijk al te ver gaan. het is toch om jou te kleineren en hij heeft gewoon zijn handjes thuis te houden.

Ja daar heb je gelijk in maar aande andere kant is duwen niet zo erg maar ligt er wel aan hoe hard.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:01

Huilen

ik kan hier alles wel quoten.... Verdrietig

laat ik het zo zeggen: ik vind het super moelijk om te zien dat er meiden zijn die bepaalde dingen blijkbaar moeten ondervinden voordat ze weten wat ik, en meerderen hier in het topic weten..
uit ervaring weet ik dat zeggen "ga bij hem weg" niet helpt, maar dat je meestal zelf zover moet komen..
verder, als hij je later slaat, dan ga je weg?
ik hoop het maar.
het lijkt net of je hem als interesant object ziet, alsof je hem probeert op te voeden, alsof je hem wilt redden, ect.
ik zal je dit zeggen: een relatie hoort op basis van gelijkheid en respect gebaseerd te zijn, en thuis moet een veilige haven zijn van waaruit je 'de mensen om je heen' die dus verder van je afstaan, kan helpen als je dat wilt..

bespaar me alsjeblieft een reactie van ik weet heus wel wat ik doe want ik ga me daar ontzettend druk over zitten maken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:37

justahorse schreef:
carola1 schreef:

Ja daar heb je gelijk in maar aande andere kant is duwen niet zo erg maar ligt er wel aan hoe hard.

Het was niet hard, helemaal niet zelfs.
En het is allemaal erg makkelijk gezegd als het je zelf niet overkomt. Je houd van je vriend en je kan hem niet zomaar loslaten, niet om 'een iets' dat eens gebeurt. Het is de eerste keer dat dit gebeurt en ik hoop dat dit niet nog een keer gaat gebeuren. Want in dat geval zal er helaas wel een gesprek over komen en zal de optie 'hem laten vertrekken' met pijn in het hart zeker aan bod komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:58

Phara girl, ik hoop idd dat het bij die duw blijft........
Ben alleen bang van niet.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:40

Welshcobfan schreef:
hou het al 1,5 jaar vol Lachen hij heeft zelden buien, alleen in stressvolle periodes. 14 juli heeft hij gesprek met de psychiater Lachen

Ik heb het ook zolang vol gehouden.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:30

mijn vriend zou ook niet slaan, hij is alleen verbaal heel erg agressief. ik haat het zo als hij me zo uitscheld, het slaat nergens op.

ik ben laatst heel boos geworden, heb staan schreeuwen en huilen dat ik er meer dan genoeg van had, en toen is hij geschrokken. nu proberen we er aan te werken (hoeveelste keer) en ik merk gewoon dat ik ook bitchy reageer op hem. het is er gewoon ingeslopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:48

milo; je gaat je automatisch zo gedragen om jezelf te verdedigen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:53

pharagirlke schreef:
milo; je gaat je automatisch zo gedragen om jezelf te verdedigen! Lachen

Presies, dat herken ik wel. Het enige wat helpt is therapie, zn gedachtes moeten op de een of andere manier worden omgebogen en dat kost tijd, heel veel tijd, en je zult jezelf moeten wegcijferen in die tijd want het kan nog vaak gaan gebeuren.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:32

ik weet niet of ik daar zin in heb. ik heb laatst ook het topic geopend: ben ik dan de enigste die twijfelt?

daar kwamen wel heel wat reacties op.
ach, soms ben ik helemaal gek op hem, soms zie ik het echt niet meer zitten. zo wil ik niet doorgaan de rest van mijn leven. I guess time will tell..

maar hebben jullie dat ook? dat het gewoon je persoonlijkheid veranderd? ik snauw veel sneller, ben harder geworden, probeer heel irritant aandacht te trekken en maak hem soms gewoon expre kwaad. sja, hoe leg je dat uit.. expres zijn grenzen opzoeken..
dat heb ik nooit gehad en ik vind het heel vervelend dat ik zo doe. maar ik pak hem gewoon terug om dingen die hij mij aandoet, dan ben ik net zo erg bezig als hij.
gewoon aandacht vragen van mijn kant, wat ik dus verkeerd doe en dus ook verkeerd uitpakt.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:55

justahorse schreef:
carola1 schreef:

ik vindt duwen erg genoeg om er een punt achter te zetten.
het is een vorm van intimideren. hij heeft niet aan jouw lijf te zitten. niet geestelijk en niet lichamelijk.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:58

[/quote]
Het was niet hard, helemaal niet zelfs.
En het is allemaal erg makkelijk gezegd als het je zelf niet overkomt. Je houd van je vriend en je kan hem niet zomaar loslaten, niet om 'een iets' dat eens gebeurt. Het is de eerste keer dat dit gebeurt en ik hoop dat dit niet nog een keer gaat gebeuren. Want in dat geval zal er helaas wel een gesprek over komen en zal de optie 'hem laten vertrekken' met pijn in het hart zeker aan bod komen.
[/quote]

ik weet wat het is als het jezelf overkomt, geloof me.
duwen is al over de grens heen.
jezelf uit laten schelden,kleineren e.d. is een vorm van geestelijke mishandeling en ook niet acceptabel.

nu is het een duw,maar de volgende keer?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 10:38

mijn vriend blijft idd ook met zijn tengels van mij af, dan mag hij gelijk vetrekken. Duwen accepteer ik ook niet, als hij dat doet krijgt hij gelijk een flinke trap in zijn zaakie Knipoog
Ik weet mijn grenzen, en hij moet idd therapie krijgen om zijn gedachtes van: ik doe altijd alles fout, om te vormen tot: iedereen maakt wel eens een fout en daar hoef ik me niet zo druk om te maken. Dus volgende week zal ik dat er ook zeker doordrukken bij de psychiater, als de psy denkt: meer pillen, dan accepteer ik dat niet Knipoog Pillen werken tijdelijk, cognitieve therapie zijn leven lang.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 10:43

Mijn persoonlijkheid is alleen veranderd dat ik dus eerder rustig blijf dan dat ik ook in de aanval ga. En wat ik vroeger wel van hem pikte (goh het is de adhd dus hij kan er niets aan doen) pik ik nu niet omdat ik weet dat het ook anders kan.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:44

Waarom zou je 'zulke' mensen meteen aan de kant zetten? Het zijn ook mensen, als niemand ooit probeerd zulke mensen liefde en vooral veel tijd te geven zal het zo blijven - en dat wens je toch ook niemand toe. Tijd veranderd mensen, dus is er voor iedereen een kans..

Hij weet van zichzelf dat hij je pijn doet met zijn buien, en hij vind het ook erg. Naar mijn mening geeft dit aan dat hij genoeg om je geeft om er echt iets tegen te willen doen, de oplossing zit hem inderdaad niet in pilletjes die echt de hele dag werken maar juist in die gedragstherapie die jij ook al voorstelde. Mogelijk kun je voorstellen voor therapie doen op het moment dat zijn pillen het beste werken. Waarschijnlijk vat hij het dan niet snel als kritiek op en kan hij er dan ook beter over praten ?

Het lijkt me vreselijk moeilijk om mee om te gaan, maar zoals je zelf zei: 'het is mijn mannetje en ik hou van hem'. Ik denk dat je juist door je studie al meer zicht hebt op de situatie dan 'gewone' mensen (om maar even mensen zonder zo'n studie of dergelijke kennis aan te duiden) en dat je daarom de moed niet verliest en juist probeert hem de tijd te geven om in te zien dat hij fout bezig is én dat er echt een oplossing voor is..
Dat er een oplosing voor is geeft al aan dat jij je niet zo hoeft te laten behandelen, maar dat je hem zeker niet zomaar op moet geven omdat hij echt kán veranderen (toch ? )

*en toen was ik de draad van mjn verhaal weer kwijt.. Verward *

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 10:49

helemaal goed! Lachen
Ik heb idd meer inzich én overzicht in zijn probleem. ik weet wat erachter steekt en ik weet vooral dat het kan veranderen met goede therapie. Therapie vind hij zelf een heel goed idee, hij wil zelf ook veranderen. Het is voor hem vervelender dan voor mij dat gedrag van hem.
De wil om te veranderen is er al, dat is al de belangrijkste stap, stap 2 is ook al ondernomen (volgende week psychiatger gesprek) en dan stap 3 nog: de therapie Lachen Want ik wil mijn leven met hem delen, maar niet op deze manier Knipoog