ga tampon proberen wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Re: ga tampon proberen wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:26

En als je echt helemaal verkrampt en het niet lukt kun je altijd het topje van je tampon in smeren met een beetje vaseline. Dan glijdt hij er zo in!

Als je het touwtje trouwens tussen je "lippen" vouwt, heb je ook minder kans dat het uit je broekje gaat hangen.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:02

ik gebruik het zelf al van het begin dat ik ongesteld werd, eerlijk gezegd voel ik me er fijner bij als ik ze in heb dan met maandverband!
en met zwemmen werkten ze ook goed.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:06

ik vind het te handig. ik gebruik ze altijd, ik vind maandverband maar vies eigenlijk.
je voelt nieteens dat je ongesteld bent, je voelt er niks van. (behalve buikpijn en een hunkering naar chocola Knipoog )

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:07

ik vind het te handig. ik gebruik ze altijd, ik vind maandverband maar vies eigenlijk.
je voelt nieteens dat je ongesteld bent, je voelt er niks van. (behalve buikpijn en een hunkering naar chocola Knipoog )

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:07

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:28

Nou ik gebruik ze nog niet zo heel lang, deed eerst ook altijd pijn, maar wil nu niet anders meer hoor. Was altijd op concours bang, dat ik door zou lekken in m'n witte rijbroek, gelukkig nooit gebeurd.. Maar ja, met zwemmen ook geen last enzo, heel handig.. Gewoon proberen en misschien eerst met een inbrenghuls, als je hem voelt zit het niet goed. Veel plezier op je feestje..

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:37

Oh, ik zou niet meer zonder kunnen!
Wat een handige dingen zijn het toch Lachen

Gewoon lekker ontspannen!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 22:37

ben niet ongesteld nu maar heb dus vandaag een pakje ob comfort mini gekocht en normaal. dus net maar even een mini geprobeert.... deed even zeer, omdat ik in de verkeerde richtig zat te duwen volgens mij... vreemd eigenlijk dat het er zo ver in kan... als ik beweeg voelde ik m niet.. maar op een 1 of andere manier 'voelde' je toch dat het erzat, maar dat kan misschien zijn dat ik er op letten en nu alles eigenlijk een beetje stroef is omdat ik het nog niet ben. bedankt voor de tips... ik hoop echt dat het me met zwemmen gaat lukken... ga er eerst een keer mee in bad Tong uitsteken haha.... ben blij dat ik een oplossing heb... inderdaad ook met wedstrijden. was echt altijd zo dat ik het moest worden als ik een wedstrijd heb en dan is zo'n witte broek zo leuk om door te lekken. is ook nog nooit gebeurd, maar het idee verpest je wedstrijddag al gewoon vind. heel erg bedankt voor de tips... laat inderdaad nog wel weten hoe mn ervaring met mn feest is als ik t waarschijnlijk wel ben.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:40

milo schreef:

Haha ja voor mij hetzelfde *LOL*

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 22:46

ik heb nooit last van extra trek in chocolade Tong uitsteken wel buikpijn, enkel de eerste dag.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:52

Suzanne F. schreef:
Hhahaha nou voor mij geen tampons. Brrr erin gaat nog wel, maar eruit.... brrrrr wat een k*tgevoel.

Ik was al bang dat ik de enigste was, die tampons maar 10 x niks vind Bloos !
Worst welk merk ik geprobeerd heb: ik voelde ze altijd zitten (en ja, dat kreng zat dan echt op de juiste plaats) en het eruit halen is een heel erg ehhh... onprettig gevoel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:38

ik vind ze wel fijn. gebruik ze ook al vanaf 1e dag. Tips heb je al genoeg gekregen. Enige wat ik nog kan zeggen, omdat je zei ik verkeerde richting, beetje schuin naar achteren duwen, en ver genoeg door duwen
succes en veel plezier op je feestje

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:23

ik gebruik gewoon tampons, maar idd eruit halen, vreselijk!!

@hollybolly, je moet ook niet een tampon proberen als je niet ongesteld bent!!!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 09:32

@nienke: ja weet ik.... maar wilde weten of t me lukte en ging nog vrij goed. dus het zal met het ongesteld zijn wel beter gaan denk ik. kan zo'n ding niet terugglijden? het is maar een vraag Tong uitsteken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:36

Ik ben vanaf mijn 12e/13e ongesteld, maar heb tot 3 jaar geleden altijd maandverband gebruikt.
Tampons leken me eng en pijn doen.
Maar als je ontspant valt het echt reuze mee! het is eigenlijk wel fijn.
want je kan alles doen (al zwem ik er zelf niet mee).
Voorheen kon ik echt niet lekker paardrijden, maar nu ik tampons gebruik echt wel!
Gewoon ontspannen en de eerste keer een mini gebruiken.
En als je niet ongesteld bent doet het dus wel zeer....(spreekt uit ervaring)
Tampons mogen by the way 4 tot 6 uur blijven zitten.
Sommige mensen laten ze iets langer zitten, dat is ook niet erg als je daarna maar gelijk een schone indoet.

Hollybolly, zo'n dinh glijdt niet terug.
dat zuigt zich zeg maar helemaal vol en dan zit ie een soort van klem.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 09:44

oke, ja maandverband gebruik ik dus ook altijd, en met paardrijden ging het helemaal dubbel zitten en zit er een soort van prop tussen je benen en moet je m iedere keer weer goed trekken. en dan was ik ook nog altijd bang dat het daardoor ging lekken. als ik jullie zo hoor is dus tampon DE uitkomst. bij de site van OB staat ook inderdaad dat je hem een paar uur in kan laten zitten. en er mee kan gaan zwemmen. lijkt me logisch want water kan niet zover je lichaam in waar de tampon zit (kan dus niet vollopen) en tampon neemt al het bloed op. dus ik hoop dat het gaat lukken met mn feest. ik vond tampons altijd eng, bij de gedachte alleen al, nee ik vond maandverband wel makkelijker, maar nu ik het dus al 1 keer ingedaan heb is het toch wel handig. Heel erg bedankt voor de tips.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:00

Ik gebruikte tampons alleen als ik ging zwemmen en dan nog zaten ze nooit echt goed. Maar maandverband vond ik ook een drama. Sinds een paar jaar ben ik pas helemaal om en héb ik niet eens maandverband meer. Naja, heb toch maar een pakje gehaald laatst, maar nog niet gebruikt en ik denk dat het nogal wat jaartjes werkloos in de kast gaat blijven liggen ook.
Ik hou ze ook gerust een nachtlang in hoor. Op de OB verpakking staat geloof ik dat je ze echt niet langer dan 8 uur in mag houden. Als je gewoon heel netjes bent en geen infecties in je vagina hebt kan het geen kwaad om een tampon er lang in te laten zitten. Maandverband lijkt mij dan zelfs gevaarlijker.
topje van de tampon mag je echt niet aanraken, ook niet insmeren met vaseline. Dan breng je er juist bacteriën op. Ook goed je handen wassen van te voren. Als je dat allemaal goed doet kan er niks misgaan.
Ik heb ook alleen maar mini's of normal. Normal voor de eerste 2 dagen en daarna mini's. Mini's lek ik anders binnen een kwartier doorheen. Normal's gaan toch wel een paar uur mee.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 11:04

ik heb ook dat ik na de derde of vierde dag savonds niet meer zoveel bloed verlies als overdag, dus kan ik ze denk ik wel gerust inlaten. ja handen wassen vind ik wel zo fris. hoe voel je nu of de tampon vol is? ik heb wel is gehoord dat wanneer je aan het touwtje trekt en de tampon er vrij makkelijk uit wil komen hij vol zit. klopt dit?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:12

Ik vind het eigenlijk allebei niks, maandverband en tampons.
Dat hele ongesteld zijn is maar een smerig zooitje..helemaal met warm weer }> .

Maar goed wij vrouwen kunnen er niet omheen Haha! .

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:37

Sterre schreef:
Suzanne F. schreef:
Hhahaha nou voor mij geen tampons. Brrr erin gaat nog wel, maar eruit.... brrrrr wat een k*tgevoel.

Ik was al bang dat ik de enigste was, die tampons maar 10 x niks vind Bloos !
Worst welk merk ik geprobeerd heb: ik voelde ze altijd zitten (en ja, dat kreng zat dan echt op de juiste plaats) en het eruit halen is een heel erg ehhh... onprettig gevoel.
Dat heb ik dus ook en heb er al zó veel verschillende geprobeerd. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ja, als het écht nodig is (zo warm en we gaan naar zee bv.) dan neem ik die probleempjes maar voor lief. *LOL*

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:45

Ik draag ook altijd tampons, maar meer om de reden dat ik niet tegen slipjes kan Nagelbijten / Gniffelen en string maandverband is zo vol *LOL* Maar goed dat het gelukt is, als ie echt goed zit kan ie niet terugglijden Lachen

nicolientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:00

smit_ilse schreef:
Onthoud wel dat je s'nachts geen tampon in doet maar maandverband. Je hebt anders je tampon te lang in en kan dat infecties opleveren.

je kan ze wel 's nachts gebruiken
*pakt bijsluiter erbij*
beschreming tijdens de nacht: U kunt 's nachts hetzelfde tamponformaat dragen als overdag. Verwissel de tampon voor het slapen gaan en 's morgens bij het opstaan.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:42

Als ik minder bloed verlies laat ik m snachts uit. Snachts verlies ik dan meestal niets meer. Alleen de eerste nacht is het echt nodig.

Over hoe je het merkt dat hij vol zit: dan trek je 'm er inderdaad zo uit, als hij niet vol zit moet ik altijd veel harder trekken. Ik heb ook altijd wel een inlegkruisje in (sowieso, maar dat heeft een andere reden), ik laat tampons ook altijd zo lang zitten dat ik weer begin te lekken. Als ze niet vol zitten vind ik het uittrekken ook echt té rot. Vandaar dat ik meestal met mini's werk, die zijn makkelijker Knipoog

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:25

@ Sterre: Het an echt niet dat je ze voelt als ze op de juiste plaats zitten! IK dacht aan het begin ook dat ze goed zaten en toch voelde ik ze. Meestal moet je ze dan juist iets meer naar achter duwen en komen ze echt goed. Je moet ook eigenlijk wel een heel klein stukje met je vinger erachteraan he (klinkt ranzig).
Als hij er heel moeilijk uit gaat zit hij idd meestal niet vol.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:49

na 2 dagen gebruik ik 's nachts geen tampons of maandverband (never nooit meer maandverband trouwens Knipoog dat ging altijd zwaar irriteren!)