verschrikkelijk last van hoofdluis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:14

mn ouders vertellen... en als die t goed vinden en me snappen dak middeltjes wil hebben, morgen appotheek...

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:17

Mallemeid schreef:
mn ouders vertellen... en als die t goed vinden en me snappen dak middeltjes wil hebben, morgen appotheek...

Waarom zouden ze het niet goed vinden?? Belangrijkste is toch dat jij van die luizen afkomt

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:19

ja... weet ik, vertel het ook gewoon, meestal valt de reactie dan wel mee

ElskedZ

Re: verschrikkelijk last van hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:22

Toen ik een jaar of 11 was had ik ook continue last van hoofdluis.
Gelukkig was mijn moeder elke keer flot bij met van die speciale shampoo die je bij de drogist koopt en van die lotion... Dat spul stinkt echt heel erg...
Op het moment dat mijn haar werd gewassen, werden ook al mijn kleren gewassen en beesten enzo....
Vind wel typisch dat de dokter je niet wilt helpen....

Weet niet hoe oud je bent??

Maar ik weet wel toen ik hoofdluis had, had ik het gekregen van een meisje uit de klas... Mijn broer had het daarna ook....
Dussehm zou toch eventjes overleggen met je ouders, je bent echt niet de enige, en je moet je er zeker niet voor schamen, tis wel heel vervelend....

Maar als je het goed behandeld kom je er wel vanaf.....

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:25

de dokter schijnt er niets mee te kunnen...
dus appotheek maar opsporen

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:29

idd en al gezegd?
Je doet nogal moeilijk om het je ouders te vertellen merk ik..
ook al heb je -iets-minder-fijne-ouders ( als dat zo zou zijn dus he !) ze zullen het best begrjipen,, tis iets menselijks..
Je zult er achteraf blij om zijn dat je het gezegd hebt!
Dr is vast wel wat op te vinden!
Groetjes!

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:35

me pa komt pas rond half 9 thuis.. dus.. naja begin weer te twijvelen.. ik zie wel of ik het vandaag zeg of gewoon naar de huisarts ga voor ene goedje

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:45

woon je alleen bij je pa...
achjah.. kweet niet wat voor pa je hebt natuurlijk..
Gaat me ook allemaal niet aan..
Misschie nheb je je redenen dat je neit durf..
je mag me natuurlijk altijd ff pm`en he kan je het ff uitleggen ofzow
Kzou het toch maar doen! echt.. je kan er eigenlijk alleen op vooruit gaan..
Groetjes~!

mienmien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:50

Tipje....

vergeetniet de auto goed te stofzuigen!!!

Daar willen ze graag blijven zitten namelijk, totdat jij weer langskomt en ze op jouw hoofd overklimmen.....

succes

enne ongewenste luizenvriendjes zijn geen schande.. ze willen alleen op een heel schoon hoofd wonen.....

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:59

ik vraag me nu af he.. hebben je ouders het niet door dan?
In de was, op de aptk etc. ie beesten gaan overal in zitten.. je moet daardoor ook echt alles uit roeien.
Je moet je ouders het ook echt vertellen. ik heb het ook wel eens gehad.. en een meisje uit mijn klas had het ook weken heel d'r hoofd vol en komen er nl. snel meer in 1 oog opslag zag je er wel 6 lopen.. ik vind het ontzettend vies en lijkt mij dat je je ook wel vies voelt.. er moet echt wel aan gebeuren voor jezelf maar ook voor je mede mens!!
zou zeggen ga naar de apotheek en leg je verhaal voor, of op zijn minst door de telefoon of vraag aan de dokter een recept wat je gewoon af kunt halen bij de apotheek?!
en vertel het je moeder! die wil je vast helpen!! zelf in de weer met zo'n kammetje is niet zo'n succes je moeder wil je vast wel helpen.

Succes ermee.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:07

ik heb je een pb gestuurt
maar hier heb ik een link van de schoolsite van de school van mijn kinderen.
http://www.wingerd.net/Index%20Folder%20luizen.htm
Heb zelf helaas genoeg ervaringen (veel bij andere kinderen en 1 maal thuis gehad).
Het beste werkt een kapje van azijn, het stinkt maar okey de neten laten los en je kan ze er makelijk uit kammen met een netenkam met een gaasje ertussen. Of je moeder neet voor neet eruit laten halen, heel veel werk maar werkt super. Heb je na het lezen van de site nog vragen , schroom neit, maar stel ze. Hoofdluis is zo resident tegen alle luizenmiddels dat het moeilijk is, zeker wanner je ze al zolang heb, om ze met een shampoo te behandelen. Succes.
O en luizen komen op alle hoofdsoorten vies, schoon ect maakt ze niks uit.
Luizen zijn niet vies, maar ontzettend lastig.
Je kan ook zelf 24 uur in de vriezer gaan zitten, kunnen ze niet tegen
En alle spullen die niet op 60 graden gewassen kunnen worden, 2 weken in een afgesloten zak laten zitten. Of 24 uur in de vriezer
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 21-06-06 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:09

wingpearl schreef:
Tipje....

vergeetniet de auto goed te stofzuigen!!!

Daar willen ze graag blijven zitten namelijk, totdat jij weer langskomt en ze op jouw hoofd overklimmen.....

succes

enne ongewenste luizenvriendjes zijn geen schande.. ze willen alleen op een heel schoon hoofd wonen.....

ook op vieze hoofden, maakt ze niks uit
en neem maar aan dat ze gel en haarlak ook lekker vinden
Luizen kunnen overal tegen (helaas) ze zijn gehard, net als muggen

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:10

Mallemeid schreef:
me pa komt pas rond half 9 thuis.. dus.. naja begin weer te twijvelen.. ik zie wel of ik het vandaag zeg of gewoon naar de huisarts ga voor ene goedje

ik weet neit waar je woont, maar je mag ook naar ridderkerk komen hoor, of ik naar jou, help je wel

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:13

Mallemeid schreef:
oh bedankt voor de tip!
maar zal de dokter het aan mijn ouders vertellen??
ik stond ent voor de spiegel.. en deed pluk haar opzij... overal neten... ziet ze op afstand

ik schrijf de tip even op ; dokter

bedankt

ja sorry ik weer, je schrijft ik zie overal neten, maar zie je ook daadwerkelijk luizen lopen. want je kan namelijk ook gewoon last van huisschilfers hebben , die kriebelen ook.(door het loslaten) Zeker omdat je aan het puberen ben qua lichaam ect.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:16

Bij een vriendinnetje van mij dook het elke maand wel weer opnieuw op in het gezin, bij haar of bij haar zusjes. Zij gebruikten er anti-vlooien spul voor katten tegen. Misschien lijkt het wel gevaarlijk, maar die moeder is huisarts, dus die wist ook wel wat ze deed denk ik.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:16

@ esmeralda: dat vind ik nog eens lief.... die aanbieding

@mallemeid: Hoe oud ben jij??
Want iedereen heeft wel eens hoofdluis gehad....
Tis echt heel vervelend....
Ik hoop dat je het met je ouders kunt bespreken.
In principe bespreek je dokter het niet met je ouders, alleen in overleg met jou....

Kop op, ennehm zoals je merkt wil iedereen je wel helpen.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:19

ja zit er uiteraad ook niet op te wachten, maar als je al 2 jaar met die beesten rondloopt, ja dan word je knetter. Vandaar En als jezelf daarna gewoon even je haar laat verven weet je zeker dat je ze zelf niet krijgt haha
O en kappers daar mag je niett eens naar binnen

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:29

Ik heb er een paar jaar geleden ook last van gehad. Mijn ouders waren op vakantie, dus ik had van die luizenshampoo gekocht en alle kussen en beddengoed gewassen, maar het hielp niet. Vanaf toen heb ik iedere dag mijn haar gewassen met goede conditioner, zodat ze glijden zegmaar en dan met een luizenkam heel goed uitkammen. Dat heb ik echt iedere dag gedaan, en maar kammen. Na een half jaar waren ze weg.

Ik denk dat je inderdaad toch beter even lang de dokter kan gaan, want die heeft vast wel een middeltje om het snel weg te laten gaan.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:31

of bel naar je plaatselijke GGD die komen bij je thuis, helpen jou en geven tips voor hoe of wat. Zij komen gratis en denk wel vrij snel als jij daar je verhaal doet. Gewoon morgen bellen, en neem van mij aan, je ben echt de enige niet.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:24

Ha ik heb de tip !
Ik werk in een verpleeghuis en een paar jaar geleden hadden we een luizenexplosie. Krijg nog jeuk als ik er aan denk .
Ik had iedereen netjes behandeld en zelf heel voorzichtig geweest.
Maar helaas had ik ze toch ook te pakken. Ik ben denk ik wel 3 maanden bezig geweest met ze te vermoorden.
Ik was hopeloos en dacht..weet je wat ik ga mijn haar kleuren.
Dus ik de haarkleuring extra lang laten zitten. En na afloop....Geen luizen meer ! Niks! Nooit meer gehad ook.
En ik had nog een mooi kleurtje in mijn haar ook

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:34

ja maar dan moet je wel een hoog gehalte waterperoxide gebruiken anders werkt het niet hoor. Ik Verf me haar ook altijd na iedere luizecontrole op school hihi

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:10

ik heb er ook een tijd last van gehad, enkele jaren geleden.
iedere dag uitgekamd, gewassen met luizenshampoo'shielp niks
nogmaals naar de apotheker geweest
ik kreeg een goedje mee dat je er moest inwrijven (in openlucht met handschoenen )
en een tijd laten trekken.
4 maal behandeld
mijn haar was helemaal uitgedroogd en kapot, maar de luizen waren weg

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:24

Onze kinderen hebben ook erg lang luis gehad, op een gegeven moment hielp er niks, wassen op 60 graden was maar voor korte periode, in de vriezer, shampoo's, lotions, teatree, niks. Toen was ik het zo zat dat ik de dierenarts heb gebeld of ik Frontline op de hoofden van de kids kon gebruiken, ik bedoel, als je er vlooien en ander gespuis mee dood krijgt, en het zelfs op kittens kan gebruiken.
Maar dat mocht niet, wat wel hielp waren vlooiendruppels voor katten die je bij de dierenarts kan halen. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het begint met een A, en er staat volgens mij een pers op, iig een rode kat. Die druppels kan je lang mee doen, en meerdere mensen mee behandelen. Ik deed achter ieder oor een druppel, en in de nek 2, en vervolgens op het "luizenbaantje" dus de scheiding bij het voorhoofd.
En geloof het of niet, we hebben ze nooit meer gehad, ze worden hier prefentief er 2x per jaar mee behandeld, en nooit meer last gehad.
Het is het proberen waard. Succes.
Enne, je weet dat ze graag op schone hoofden zitten he...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:26

Ik heb het ook gehad en op aanraden van de buurvrouw had mijn moeder mijn hoofd met pure azijn in gesmeerd (Wat ik je eigenlijk niet aan raad want ik stond te gillen vanb pijn) Maar ze waren wel na 2 dagen weg..

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:29

Yavanna schreef:
Frontline op de hoofden van de kids kon gebruiken, ik bedoel, als je er vlooien en ander gespuis mee dood krijgt, en het zelfs op kittens kan gebruiken.
Maar dat mocht niet, wat wel hielp waren vlooiendruppels voor katten die je bij de dierenarts kan halen. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het begint met een A, en er staat volgens mij een pers op, iig een rode kat. Die druppels kan je lang mee doen, en meerdere mensen mee behandelen. Ik deed achter ieder oor een druppel, en in de nek 2, en vervolgens op het "luizenbaantje" dus de scheiding bij het voorhoofd.
En geloof het of niet, we hebben ze nooit meer gehad, ze worden hier prefentief er 2x per jaar mee behandeld, en nooit meer last gehad.
Het is het proberen waard. Succes.
Enne, je weet dat ze graag op schone hoofden zitten he...

Dat middel heet Advantage!!!