Tips voor een mooie, gave huid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: Tips voor een mooie, gave huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:43

Belachelijk om de dianepil te gaan slikken als je een paar puistjes hebt, tuurlijk, als je last hebt van ernstige acne is het een ander verhaal, maar mensen.. we hebben het hier wel over hormonen die je slikt..

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:55

Ik slik Microgynon 30, maar die laat puistjes ook al verminderen. Het was trouwens niet daarom, meer omdat ik anders echt te erg ongesteld ben Tong uitsteken Maar het is een prettige bijkomstigheid, dat wel.....
Ik zou niet alleen aan de pil gaan om die puistjes weg te krijgen, het zijn idd wel hormonen....

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:00

ik zou ook niet aan de pil om een paar puistjes weg te werken.. iedereen heeft ze wel. Als je echt acne hebt; ok. Maar verder..

Verder helpt het bij mij het best om 's ochtends en 's avonds mijn gezicht te wassen met zeep vrije waslotion (heb die van de aldi, super fijn Haha!) En daarna gewoon een zachte crème op te smeren. Ik doe het nu eigenlijk altijd met uiercrème, vraag me niet waarom, maar het word er iig niet erger van dus dat is mooi.

Smeer zo min mogelijk zooi op je gezicht. Heb niet alles doorgelezen dus ik weet niet of je foundation gebruikt? Niet doen.. Als het dan toch zo nodig moet, gebruik dan poeder.

Wat ook nog helpt is af en toe onder de zonnenbank gaan Lachen

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:02

Ik heb nooit foundation op, en smeer er ook geen cremes op. ik was het gewoon goed. Het is nou ook niet zo erg dat je denkt oh wat erg ofzo....het valt wel mee. Maar misschien dat ik die benzoyl peroxide koop, aangezien daar zo veel goede verhalen over zijn...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:36

Iemand ooit gehoord van Vis-tabletten?

anoukii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:09

ik ga die benzoyl peroxide ook maar eens proberen, ik hoop dat het helpt Knipoog pff... ik ben zo zat van die puistjes Bloos

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:16

huid goed reinigen, scrubben, maskertjes, water drinken, veel fruit eten, niet teveel troep eten

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:49

Yellowfish schreef:
Belachelijk om de dianepil te gaan slikken als je een paar puistjes hebt, tuurlijk, als je last hebt van ernstige acne is het een ander verhaal, maar mensen.. we hebben het hier wel over hormonen die je slikt..

Lieve schat, ik slikte de pil zoieso al. Ging naar de huisarts voor mijn huid, en zij raadde mij de Dianepil aan.... Ik slik dus niet zomaar ff de Dianepil voor een paar pukkeltjes.

En afgezien daarvan trekt de 1 het zich veel meer aan dan de ander, als je pukkeltjes hebt. De 1 boeit het niet, terwijl de ander er echt heel erg mee kan zitten. Dus tja, de een leert ermee leven terwijl de ander er echt alles aan wil doen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:52

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:56

wat voor zowie zo iedereens uit goed blijkt te zijn is kaas.. gewoon veel kaas eten doe ik nu ook en het is al gemindert

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:02

Ik gebruik nu allemaal spul van Herballife (Dag en nachtcreme plus de reinigende tonic)
Kost een paar centen (creme's zijn €40,00 per stuk) maaaar dan heb je ook wat.
Sinds ik dit gebruik, heb ik noooooit meer puistjes gehad!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:03

MyFee schreef:

ja, dat is heel goed. vis olie bevat namelijk omega 3, 6 en 9, wat je huid soepel en mooi maakt, maar ook heel gezond is.

Dit zit ook in lijnzaadolie, wat sommigen wel aan hun paarden geven.

Ik koop voor ongeveer 3 euro een flesje lijnzaadolie bij de natuurwinkel, en dan iedere dag een eet lepel door de yoghurt of wat dan ook!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:06

Daphnezz schreef:
MyFee schreef:

ja, dat is heel goed. vis olie bevat namelijk omega 3, 6 en 9, wat je huid soepel en mooi maakt, maar ook heel gezond is.

Dit zit ook in lijnzaadolie, wat sommigen wel aan hun paarden geven.

Ik koop voor ongeveer 3 euro een flesje lijnzaadolie bij de natuurwinkel, en dan iedere dag een eet lepel door de yoghurt of wat dan ook!

Klopt!! Ik was benieuwd of iemand dat hier gebruikt..maar het is echt een wondermiddel..

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:37

als ik gezond eet, heb ik geen last van puistjes.. als ik ongezond eet, komen ze met volkeren aanzetten Bloos ..

In mijn ogen; goed eten, lekker veel waterdrinken, en weinig slechte troep eten..

Silzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:51

Ik ben van plan om ook die benzoyl peroxide te kopen, maar krijg je er geen littekens van?

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:23

RiversL0ve schreef:
Ik ben van plan om ook die benzoyl peroxide te kopen, maar krijg je er geen littekens van?

Van die creme? Nee hoor. De bovenste laag van je huid.. waar die puistjes zitten gaat er als het ware vanaf.... klinkt heel vaag. Vandaar dat je huid er ook droog van kan worden en dat je dan kleine schilfertjes kan krijgen. Dit is vaak een fase waar je doorheen moet.

Ff van internet geplukt:

----------------------------------------------------------------------------------------
Wat doet dit middel en hoe merk ik dat?
Benzoyl-peroxide heeft anti-microbiële en huid-afschilferende werking. Het gaat de vorming van mee-eters tegen en maakt talgpropjes in de poriën zachter, zodat deze makkelijker verdwijnen. De gel vindt toepassing bij acné (jeugdpuistjes en mee-eters).
Na 2 tot 3 weken van gebruik nemen de puistjes af.

Als ik pas met dit middel begin, waar moet ik dan op letten?
Vermijd contact met ogen, lippen, neus­ en mondslijmvlies. Gebeurt dit toch, spoel dan direct en grondig met veel water.
De gel kan een blekende werking hebben op het haar, de wenkbrauwen, kleding en beddengoed.
U mag de gel niet aanbrengen op beschadigde huid-gedeeltes. Gebruik de gel evenmin vlak voor, tijdens of vlak na het zonnebaden (zon, zonnebank, UV-lamp).

Hoe moet ik dit middel gebruiken?
Het beste kunt u beginnen met een gel met 5% benzoyl-peroxide, eenmaal per dag. Eventuele overgevoeligheid zal dan aan het licht komen. Na enkele dagen kunt u de gel tweemaal per dag aanbrengen. Pas als dit onvoldoende resultaat heeft (na enkele weken) kunt u eventueel overgaan op 10% (alleen op recept).
Voordat u de gel aanbrengt de huid goed reinigen. Smeer de gel in een dunne laag op de aangedane plekken. Niet inmasseren!

Hoe lang duurt het voordat dit middel werkt?
Na 2 tot 3 weken van gebruik kunt u resultaat verwachten.

Op welk tijdstip van de dag moet ik dit middel gebruiken?
Het tijdstip van aanbrengen maakt weinig uit. Tenzij u ook Tretinoïne of Acid A Vit crème gebruikt. Smeer de benzoyl-peroxide gel dan overdag en het andere middel vóór de nacht. Beide middelen dus niet gelijktijdig op de huid aanbrengen.

Wat zijn de bijwerkingen?
Vooral in het begin kan de huid geïrriteerd raken: roodheid, branderig gevoel, jeuk, uitdroging, schilfering, kloven. Soms treedt overgevoeligheid op: jeuk met zwelling en/of vocht-afscheiding.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:31

Dat is een handig stukje. bedankt!

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:38

Lang leve google Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:45

Goed je gezicht wassen. En gezond eten Knipoog

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:59

Veel water drinken.
Je gezicht 's ochtends met alleen maar water wassen,
goed afdrogen en dan insmeren met een huidcrème.
Dat werkt bij mij het beste.
Wel goed insmeren, anders droogt 'ie snel uit.

En gezond eten inderdaad Lachen

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:01

Goed dat ik dit topic zie!
Ik zit dus ook he-le-maal onder,vooral mijn voorhoofd,dat loopt dan helemaal door naar mn kin.
Ben het zo ontzettend beu,werd me ook aangeraden naar de huisarts te gaan.
Heb verder ook álles geprobeerd,dus dit is de enigste oplossing denk ik?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:17

Ik heb de benzoyl peroxide aangeschaft...ik ben benieuwd!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:00

Geen varkensvlees meer eten! Ik werd daarop gewezen door een vriend, en sinds ik daarmee gestopt ben gaat het echt super! Heb nog nooit zo'n gave huid gehad....Zo af en toe een schnitzeltje gaat wel, alleen dan wordt mijn huid toch wel weer wat onzuiverder.

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:56

mandy101 schreef:
ik verwijder altijd eerst goed mijn make-up
en was mijn gezicht 's ochtends en 's avonds.
Verder zo min mogelijk chocola eten.

Dit is een fabeltje. Het ligt er gewoon aan of je er gevoelig voor bent of niet.

Ik ben wel het levende bewijs dat je van téveel chocola (wel 2 repen soms op 1 dag).
Geen puisten krijgt.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:23

Bij mij hielp dat Benzylperoxide (10%) een tijd echt super! Maar na een maand leek mijn huid er wel 'imuum' voor te zijn geworden en hielp het niet meer. Ik heb bij veel producten dat het een tijdje helpt, maar niet voor altijd.

Sinds ik aan de pil ben gegaan is het minder geworden. Verder rotzooi ik liever niet teveel aan mijn gezicht, en probeer ik gezond te eten en drinken.