ikjuh schreef:draumpje schreef:want voor gewone melk daar moeten tioch een boel kalveren voor gefokt worden die grotendeels ook in de slacht belanden en in de biologische agricultuur hebben die beestjes tenminste nog een leuk leven ( weiland ipv stal)[/b]
maar ik ben nu bijna twee jaar vegetariesch en het bevalt mij prima, ik ben gestopt met vlees eten omdat het me voor mijgezonder leek ...ik kan niet zo geweldig tegen vlees...dat vind mijn binnenkantje niet zo fijn
Ik weet niet wat jij denkt hoor maar het vercshil tussen biologisch en niet biologisch is niet wel in de wei/niet in de wei. Wij hebben zelf wel de koeien zomer en winter op stal maar er hangt een ventialtor en de muren zijn half open gemaakt. Hier in de buurt lopen bijna alle koeien buiten en ik ken niet 1 biologische boer. Het verschil tussen biologische en niet biologische koeien is dat biologische koeien in andere stallen zitten (als je zoekt op potstal bij google vindt je er vast wel een plaatje van) en dat biologische koeien niet met peniciline behandelt mogen worden. Als zo'n koe ziek is mag ze dus alleen behandelt worden met biologische geneesmiddelen.
Verder is het einde van die biologische koeien natuurlijk ook de slacht, hoe wil je anders biologisch vlees krijgen.
Ehm Mijn paard staat bij een melkveehouder op stal die niet biologisch is en zijn koeien staan in de zomer gewoon in de wei hoor.
Had het er niet mee te maken dat die koeien biologisch voer krijgen en in een wei staan die niet met kunstmest is behandeld?