Waarom zou jij stoppen met roken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Re: Waarom zou jij stoppen met roken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:49

Ik zou er nooit aan beginnen Cool Pling

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:11

Ik ben gestopt omdat het me nogal k_t lijkt om over een jaar of dertig de pijp uit te gaan door longkanker [een tante van me heeft dit gehad, heb 't allemaal van erg dichtbij meegemaakt, geen aanrader] omdat ik zonodig moest roken.
Omdat ik er hoofdpijn van kreeg en omdat mijn maagklep ervan naar de klöte aan het gaan was [oid].
Omdat het me verschrikkelijk lijkt om een gore rimpelhuid te krijgen op een te jonge leeftijd. Omdat ik zuinig ben op mijn gebit.
Omdat ik elke ochtend rochelend wakker werd Vork

Eh ja, maar lekker is het wel! Ik sta mezelf nog eens in de zoveel tijd een sigaretje toe, 1 keer in de 2 maanden zal niet zo'n ramp zijn.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:15

Overigens vind ik de mensen die zeggen dat ze niet kunnen stoppen redelijk zwak.....kan namelijk wel, beetje doorzettingsvermogen, realisme en vooral geen zelfmedelijden
[overigens ben ik nog steeds niet aan dat af en toe sigaretje begonnen omdat ik er geen behoefte aan heb]

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:51

VanillaQueen schreef:
Ik ben gestopt omdat het me nogal k_t lijkt om over een jaar of dertig de pijp uit te gaan door longkanker [een tante van me heeft dit gehad, heb 't allemaal van erg dichtbij meegemaakt, geen aanrader] omdat ik zonodig moest roken.

Dit vind ik altijd een lastig punt... Mijn oom is namelijk ook overleden aan longkanker en die heeft nooit van zijn leven gerookt...

Anyway, rook nu wel.. en op het moment dat mijn vriend en ik serieus willen proberen zwanger te worden lijkt me dat het uitgeroepen moment om te stoppen!

En inderdaad, mensen die zeggen dat ze niet kunnen stoppen... dat is zwak...
Iedereen kan stoppen, als ze maar willen!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:37

Ja, je kan het idd ook wel van veel andere dingen krijgen...in de file staan schijnt ook verschrikkelijk slecht voor je te zijn op dat gebied. Maar goed, je weet dat roken funest is voor je longen en de kanker behoorlijk aanwakkert..al was ik toen niet echt afgeschrokken erdoor, ben nog fijn twee/drie jaar doorgegaan....

Maar goed, in mijn familie zijn al twee gevalletjes longkanker geweest [waarvan 1 dus ook nooit had gerookt] dus ik ben wel bang dat ik erfelijk belast ben....

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:22

Ik ben gestopt omdathet echt de dingen 'aanvalt' waar ik het meest trots op ben. Lees huid en tanden, je porieen worden er veel groter en grover door, en dat krijg je nooit weer anders. Ook je tanden gaan ervan naar de kloten. Laat die twee dingen nou net de dingen zijn waar ik super trots op ben. Ik ben nu bezig met afvallen, en kijk afvallen kan altijd, maar je huid en tanden weer mooi krijgen dus niet.

Ik ben nu al een week a 2 gestopt, rook zo nu en dan maar vind het niet meer lekker, word weer duizelig enzo van, dus ja, ik moet gewoon helemaal niet meer doen. Moeilijk, mijn vriend rookt ook wel..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:58

Omdat ik het vrij kansloos van mezelf vond dat ik was gaan roken en een beetje vanwege m'n rijbewijs...

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:08

Je kan net zo goed een kauwgom in je mond stoppen, kun je nog langer mee ook. Clown

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:01

Het is slecht voor je ja, maar waar krijg je tegenwoordig geen kanker meer van? Ze zeggen ook al dat je kanker van deodorant krijgt. Dusja...

Als ik zou stoppen zou het puur voor het geld zijn!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:46

Ik rook niet, en ga er ook niet aan beginnen.
Dit alleen al vanwege het vele geld dat het kost,
en natuurlijk vanwege de gezondheid!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:50

Ik zou stoppen vanwege het geld&gezondheid. Knipoog

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:34

Ik ben nu bijna 3 weken gestopt Haha!
Omdat ik er geen geld meer voor heb, ik moet ook nog andere dingen kopen en het is wel bijna elke dag 4 euro Gaaaap
En mijn gezondheid, naja tegenwoordig is alles kankerverwekkend, en niet rokers gaan uiteindelijk ook dood, ik bedoel ik ken een paar mensen die nooit een sigaret aangeraakt hebben en ook kanker hebben (of aan overleden zijn).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:37

ik zou ook stoppen als er een kindje in de maak zou komen en anders ivm gezondheidsredenen.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:08

Tegenwoordig is alles kankerverwekkend vind ik best een loos argument, iedereen weet dat dat niet waar is.
Er wordt idd het een en andere gesuggereerd over op het oog onschadelijke producten maar als je van iets weet dat het ABSOLUUT een enorme kankertrigger is dan ga je het toch niet gebruiken omdat je denkt dat je anders wel doodgaat van een deodorantje? Doei, doei

[dan zou je net zo goed ook niet meer uit kunnen kijken met oversteken, gas aan laten staan, of gewoon meteen met lood om je poten de gracht inspringen]

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:14

Het lijkt voor de één wel veel lastiger om te stoppen dan voor de ander. Ik behandel mensen met COPD (chron. bronchitis of longemfyseem) dat in 80% van de gevallen door roken komt. Een longfunctie van nog geen 30% is geen pretje. Het verbaast me nog het meest dat als ik vraag hoe het gaat dat ze zeggen, als ik me rustig hou (op de bank zitten en er niet vanaf komen) gaat het prima.... tja... tis maar hoe je je leven wil "lijden". Dit is mijn motivator om niet meer te roken.
edit: 20% van de rokers krijgt deze aandoening!! 2 op de 10 rokende mensen om je heen dus!!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:15

Ik zou stoppen omdat het slecht is voor mijn longen , mijn conditie en mijn portomonee!! ( opzich redenen genoeg en toch lukt het nog niet Clown )

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:05

Euh, omdat roken slecht voor alles is?

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:18

MOEST ik terug stoppen zou het voor het geld zijn Ja maar ik wil niet stoppen, aangezien ik al eens gestopt ben en toen een antal kilootjes bijgekomen ben en dat dus niet meer wil.
Ben er net 8 verloren, dus zie het niet zitten om ze er meteen weer bij te zien

nog even wachten dus Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:23

Ik ben gestopt vanwege de stank (je ruikt echt niet lekker als roker en ik had het gevoel overlast te veroorzaken. Nu ik ben gestopt merk ik dat dat idd het geval was) en vanwege het gevoel 'geleefd te worden door een verslaving' (Ojee, kan ik nog wel de avond door met dit pakje, heb ik genoeg geld voor een nieuw pakje, mijn aansteker is leeg *paniek*, kan ik daar wel roken, ojee als er maar pauze is zodat ik kan roken, oliebol het regent, als er maar een afdak is enz enz)

Voor mijn gezondheid is het mooi meegenomen.

Ben er nu ruim drie jaar af (na ruim 14 jaar stevig gerookt te hebben). Sigaar

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:24

Theake schreef:
MOEST ik terug stoppen zou het voor het geld zijn Ja maar ik wil niet stoppen, aangezien ik al eens gestopt ben en toen een antal kilootjes bijgekomen ben en dat dus niet meer wil.

Ik heb het boek 'Stoppen met roken en nog slank blijven ook' gelezen. Geen kilo's erbij voor mij. Bloos

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:33

Theake schreef:

Dan maar dik, met goede longen, dan slank met longkanker
En dan ga je dood... En dan ben je slank ?
Wat heb je er dan nog aan ?

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:57

Je hebt helemaal gelijk super_girlie, maar toch kan ik me erg goed voorstellen dat de angst om dik te worden voor velen een goed argument is om het stoppen nog even uit te stellen. Hebben mensen hier daar ervaring mee? Zijn jullie aangekomen na het stoppen en zo niet; hoe heb je dat kunnen voorkomen? Ik las al een tip van dat boek maar zijn er nog andere tips?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:29

romsaf schreef:
Je hebt helemaal gelijk super_girlie, maar toch kan ik me erg goed voorstellen dat de angst om dik te worden voor velen een goed argument is om het stoppen nog even uit te stellen.

Is geen *goed* argument. Het is gewoon vluchtgedrag, hoor! Bloos

Dat boek dat ik noemde staat vol met tips om niet aan te komen.
Het gaat erom dat je 'roken' niet gaat vervangen door 'eten'. Er zijn allerlei korte oefeningen voor.

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:08

ook al vervang je roken niet met eten, dan gaat toch je stofwisseling omlaag! Ik bedoel "goed" voor velen...

kimmie101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 09:44

hmm mijn ma ging als vervanging van een sigaret van die lauriertjes eten (zij wordt nooit dik), maar goed kan me voorstellen dat velen van ons daar wel flink van aankomen, zeg maar even dat je een pakje per dag rookt, dat zijn dan dus wel 20 snoepjes op een dag...
En dan denk ik dat je er als afleiding nog wel meer nodig hebt, hihi..