Energie drank schadelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:46

oestinja schreef:
Ik heb het een beetje vreemd geformuleerd maar bedoel dat er mensen zijn die van teveel van die rotzoi echt heel raar gaan doen en denken. je kan van die drankjes echt heel raar worden in de bovenkamer. Dat is mij één keer overkomen, na een lange dag werken heb ik, omdat ik nog wilde gaan wielrennen, een paar van die blikjes genuttigd, daarna gingen we een trainingsrondje maken van 50 kilometer. Na afloop gezellig koffiedrinken met z'n allen en ik stuiterde daarna 's nachts gewoon door de slaapkamer. Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld als toen en werd zelfs doodsbang maar vraag me niet waarvoor. Na die keer heb ik het echt nooit meer aangeraakt. Het kan inderdaad net zo gek uitpakken als met XTC gebruik..... bibber!!!

Oh zo bedoel je

Zou best kunnen inderdaad. Er zijn ook zat mensen die bv een allergische reactie geven op aspirines. Zo ben ik een keer helemaal scheef gegaan door blowen, terwijl ik het vaak zat deed. Je lichaam kan heel vreemd reageren op bepaalde dingen, op bepaalde momenten

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:57

Ik denk dat die koffie er nog achteraan mij de das heeft omgedaan maar inderdaad kan je van een keer blowen ook heel scheef gaan, soms is het maar net hoe het valt.

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:51

Het staat stijf van de suiker/cafeïne, dus ik kan me wel voorstellen dat het niet goed voor je is.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:52

Oeps, wij hebben het op school ooit eens aan bruggers gevoerd, kijken wat beter werkte, redbull, suikerwater of gewoon water. Worden we straks nog aangeklaagd door die kinderen

bianciej

Re: Energie drank schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:11

Als ik 4 of 5 blikjes op heb doe ik geen oog dicht 's nachts

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:11

Ik drink het als ik een filmmarathon heb, achter elkaar door.
En dat is 3 keer per jaar.
Zal best schadelijk voor m'n hersenen zijn ja, ga er iig wel heel raar en uber vrolijk van doen

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:14

Ik heb het een keer echt te veel gedronken daarvoor alcohol en toen over op redbull. Was echt niet goed . ik kreeg allemaal steken en heb heel de nacht nog geen minuut geslapen. Geloof mij dan word je echt gek.
Dus ik drink het nu alleen na t sporten of voor het sporten maar ook echt maar zelden

Steef_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:17

Iemand zei een keer tegen mij dat je geen 12 red bull op kan in een uur, maar ik geloofde dat niet.. Dus ik ging het uitproberen Na de 7e ben ik gestopt, want ik kotste het bijna weer uit! Ik was wel heel de dag druk en kon 'snachts geen oog dicht doen..

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:20

Madelen schreef:
Ohja, dat is waar ook. Ik heb ooit gehoord dat een x aantal blikjes gelijk zou staan aan het effect van een xtc-pil.

Hoeveel dan ? weet iemand dat misschien
Ik vind het altijd wel lekker maar drink het met mate... Het is eigenlijk gewoon chemische troep

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:21

Ik drink het niet. Soms een keer een slokje omdat ik heel erg dorst heb, maar ik vind het gewoon veel te zoet.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:45

Als je even een blik werpt op de ingredientenlijst weet je al genoeg...

Wishper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:06

oeps ik drink dat heeel vaak.
Als dat slecht is voor je hersenen, is het helemaal super slecht voor mij.
Ik heb een hersenoperatie gehad omdat ik kanker had, maar ben nou nog heel vaak moe en daarom drink ik dat veel.
Ik het ziekenhuis 2 weken geleden heb ik ook energie drankjes gedronken, en ze hebben er verder niets over gezegd(terwijl ze precies bijhouden wat ik binnen krijg omdat ik te erg vermager)

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:25

haha, vind het wel mooi wat er op staat (ja, kep er even een blikje bij gehaalt) 'energy drink, Power up your Brain'

ik (aangezien ik altijd de enige ben die geld bij zich heeft.. ) en nog iemand uit de klas gaan heel vaak als we tussenuur hebben naar de Edah, dan halen we 31 van die blikjes voor 0,13 cent per stuk. We halen niet altijd dit hoor, soms ook Cola. Maar tis dan altijd wel heel gezellig, iedereen is superhyper

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:28

tinkerzzzz schreef:
oeps ik drink dat heeel vaak.
Als dat slecht is voor je hersenen, is het helemaal super slecht voor mij.
Ik heb een hersenoperatie gehad omdat ik kanker had, maar ben nou nog heel vaak moe en daarom drink ik dat veel.
Ik het ziekenhuis 2 weken geleden heb ik ook energie drankjes gedronken, en ze hebben er verder niets over gezegd(terwijl ze precies bijhouden wat ik binnen krijg omdat ik te erg vermager)

Misschien kan je dan beter die druivensuiker snoepjes eten ? Dextro?
Is ook erg lekker

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:33

oh ik ben er helemaal verzot op.. lekker red bull.. drink er soms ook wel 4 a 5 op een dag.. ben dan wel wat drukker, en praat meer..

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:58

ik drink weleens golden power enz vind het heel lekker zo nu en dan mar drink het niet zoveel..meer in drukke periodes om wat energie te krijgen of alsk dorst heb en er een aldi in de buurt is:P

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:09

Ik drink dat heel af en toe. Als ik tussenuur had ging ik wel eens een blikje halen, maar meestal ging ik naar huis. En nu ik vakantie heb haal ik het niet meer. Ik drink het echt heel weinig.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:26

Ik drink het alleen door de rode wodka heen, verder nooit, vind het niet echt lekker, en het is gewoon onwijze troep, met al die suiker...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:59

Ik kan me toch zo vreselijk verbazen om al die verschillende reacties die verschillende mensen op energie drank hebben... Ik drink alleen maar energiedrank, ik hou gewoon weg niet van water, koffie en thee is me te warm en vaak ook teveel moeite om te maken, frisdranken krijg ik buikpijn van en maagzuur krijg ik van sapjes, dit bevalt me het best... Ik word er niet druk van, ik merk er juist totaal niets van... En ik drink toch gauw minimaal 8 blikjes per dag, met deze warmte wel meer... Verslavend is het wel, maar dat is met alles waar cafeïne in zit... Ik krijg hoofdpijn als ik niet genoeg binnen krijg, cafeïne dan bedoel ik...

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:23

Ik vind energie drank echt vies! Veeeeeeeeel te zoet. Bovendien zit er veel suiker in, dat is slecht voor je tanden!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:40

Ik vind het echt heeeerlijk, zeker met dit warme weer! Maar probeer stevig te minderen (enkele blikjes per week ipv per dag) in verband met de overdosis calorien

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:45

Ik drink t ook best veel, vooral met dit weer.
Maar zeker geen 20 per dag !

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:05

Ik drink het mss 1 keer in de 2 weken, Bullit en redbull vind ik echt superlekker, krijg dr ook lekker energie van. In Bullit zit evenveel cafeine als in 4 koppen koffie, ach, tis niet goed maar ik drink het niet vaak.

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:11

Ik wordt er heel erg hyperactief van, echt te. Dus ik doe het niet zo vaak, maar vind het wel lekker. Dat enge verhaal wat op pagina 1 staat, logisch toch na 20 blikjes. Dat wil niet zeggen dat die drankjes in het algemeen niet goed zijn, NIKS is goed als je er teveel van neemt. Zelfde als met vitaminepillen, pijnstillers ed. Maar ook 20 mandarijnen op een dag eten lijkt me niet bepaald gezond.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:21

ik drinkt nogal wat red bull tijdens fuiven ofzo maar ik heb nog niets schadelijk ondervonden