pil en toch zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: pil en toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:10

lightmorebh schreef:
van al die klachten heb ik dus last in de eerste dagen van mijn pil. maar gelukkig nog nooit zwanger geweest.

Ik ken het, ik krijg het nl. rond mijn menstruatie (heb veel last van PMS) dus toen ik zwanger wilde worden dacht ik elke maand dat het raak was Toen ik echt zwanger was kreeg ik pas klachten rond 6,5 week zwangerschap. Tja, hormonen he

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:35

Wendy schreef:
Whiz schreef:
Nou wil je niet verontrusten maar ik persoonlijk ken 2 gevallen waarbij ze zwanger waren terwijl ze de pil slikten.

Ken je ze, of is het de zus van de nicht van de vrouw van de achternicht van je collega?

Ik ken ze beide.. zoals ik eerder heb neer gezet is 1 een collega van me en de andere zijn kennissen die ik regelmatig zie.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:46

en blij dat ik nu een spiraaltje heb, heb geen zorgen meer over het slikken van de pil en wat te doen als ik wel eens ziek ben.
Ben nu voor 5 jaar beschermd tegen zangerschap en daarna haal ik gewoon weer een nieuw spiraaltje.
Ik weet niet wat het slikken van de pil nu kost maar ik was in totaal 48.95 kwijt voor 5 jaar bescherming en heb nog niet ieder dag een overdosis hormonen in mijn lijf.

Gr Em

Hoe doen ze dat zoon spriraal mischien stomme vraag maar wou het toch even weten en doet dat zeer?
lijkt me wel een goede oplossing namelijk
gr sanne

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:10

Ik had ook gehoord van een nuvaring maar heeft iemand hier ervaring mee haha
lijkt mij dat je dat er niet meer uit krijgt Afbeelding
weet iemand dat want het lijkt me wel handig al hoef je 3 weken geen pil te slikken en het is net zo veilig staat er op de info site
gr sanne

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:13

Ik ben al bijna 10 jaar aan de pil, en ik heb nog steeds geen kind rond huppelen.
Mijn mentruaties zijn wel iedere maand weer anders, de ene keer wat meer dan de andere keer.

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:14

Oja mijn nicht is ook 1x zwanger geraakt terwijl ze aan de pil was, maar moest veel overgeven en was veel aan de diaree. Bij zulke gevallen werkt je pil dus niet. Ook is het vruchtje los gelaten doordat ze de pil doorslikte.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:17

nuvaring is heel handig hoor,die vis je dr zo weer uit.
ideaal,hoef je maar 1x per 3 weken aan te denken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:29

Als je een bepaald voorbehoedsmiddel gebruikt, hoe groot is dan de kans dat je toch zwanger wordt?
In de onderstaande tabel staat per voorbehoedsmiddel het percentage vrouwen dat een jaar lang een bepaald middel gebruikt en toch zwanger wordt.
De voorbehoedsmiddelen die laag op de lijst staan, zijn het veiligst.

Bijvoorbeeld: van de vrouwen die de kalendermethode gebruiken, zal in theorie 9% (dus 9 van de 100 vrouwen) toch zwanger worden. In werkelijkheid is dat zelfs 40%, omdat heel veel vrouwen de methode gebrekkig toepassen.

Theorie Praktijk

Geen methode +/- 85%
Kalendermethode 9% 40%
Terugtrekken voor zaadlozing 20%
Persona 6% ?
Pessarium, Femcap 5% 18%
Condoom 2% 12%
Pleisterpil (Evra) 1% ?
De pil (combinatiepil) 0,1% 3%
Nuvaring 0,4% ?
Koperspiraaltje 0,6% 0,8%
Implanon 0,2% ?
Sterilisatie vrouw 0,2% 0,4%
Double Dutch (pil + condoom) < 0,1% 0,4%
Prikpil 0,3% 0,3%
Mirena (hormoonspiraaltje) < 0,2% <0,2%
Sterilisatie man 0,1% 0,15%
Geen sex 0% 0%

< betekent "minder dan"
Let op: alleen het condoom beschermt tegen geslachtsziekten!

Double Dutch (pil + condoom) is dus heel veilig. In theorie wordt minder dan 0,1% (minder dan 1 op de 1000 vrouwen) zwanger, in de praktijk minder dan 4 op de 1000. Bovendien beschermt deze methode ook tegen geslachtsziekten.

Bron: www.sexwoordenboek.nl

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:40

de laatste ' geen sex' lijkt me wel logisch

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:16

Ze hebben Maria niet meegerekend in de berekening

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 13:25

ga vandaag de test halen, van de symptomen heb ik vooral extreme vermoeidheid, en pijn in mijn onderbuik (maar dat kan ook zijn van al het stressen), jullie horen het dus nog!

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:31

Als je écht zorgvuldig bent met de pil, alle voorzorgen neemt (bij ziekte, antibiotica etc)

Dan is die ene procent vrijwel te verwaarlozen.

Fabricanten mógen niet zeggen dat de pil, spiraaltje, whatever 100% betrouwbaar is.

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 15:38

net de test gedaan, ben gelukkig niet zwanger! ben er wel opgelucht om, was mezelf al van alles aan het inbeelden, maar hoef me gelukkig geen zorgen meer te maken!

_maud_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:40

Smystique schreef:
Als je écht zorgvuldig bent met de pil, alle voorzorgen neemt (bij ziekte, antibiotica etc)

Dan is die ene procent vrijwel te verwaarlozen.

Fabricanten mógen niet zeggen dat de pil, spiraaltje, whatever 100% betrouwbaar is.

Lees mijn verhaal op Leven zonder paarden maar eens, en ja ik was écht zorgvuldig geweest.

Kapoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 03:33

Hallo mensen..
Ik heb een vraag.. Ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden en heb zondag ochtend ONVEILIG met een jongen geslachtsgemeenschap gehad.. Ik ben niet aan de pil en sinds maandagavond ben ik ook niet meer ongesteld, terwijl ik normaal gesproken toch minimaal 4 dagen ongesteld ben en nu maar 2!! Is dit mischien een reden om te twijfelen of ik zwanger zou kunnen zijn? alsjeblieft reageer als je hier iets vanaf weet..

liefs anoniem

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:01

Tijdens je menstruatie is de kans zeer minimaal dat je in verwachting raakt, meestal ligt je eisprong ca.14 dagen NA de eerste dag van je laatste menstruatie. Je menstruatie zal ook niet gelijk stoppen door zwangerschap. Ik denk dat de oorzaak spanning is. Maar hou wel in de gaten of je volgende menstruatie gewoon komt want hoe minimaal ook, de kans is wel aanwezig.

Dat het niet zo slim is geweest weet je zelf ook wel. Ik zou ook even contact opnemen met je huisarts. Voor de zekerheid had je nog een morning after pil kunnen halen maar dat is nu te laat. Je zult je in elk geval moeten laten controleren op geslachtsziektes maar overleg even want ik weet niet wat de incubatietijd is. Van ziektes als chlamydia hoef je niks te merken en die kan je onvruchtbaar maken. En voortaan altijd een voorraadje condooms in je tasje als de kans er in zit dat...

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:25

Ik ben zelf zwanger geweest bij pilgebruik (maar einigde in miskraam) en ben een kind geboren uit den moeder die de pil gebruikte. Let wel, dat was de eerste generatie pil, hij was nog maar nét op de markt.
Maar goed, het is dus mogelijk om zwanger te worden bij pilgebruik. Overigens neemt het risico aanzienlijk toe als je onregelmatig slikt. Dan is het zelfs groter dan als je helemaal niet slikt.
(Mijn zus is trouwens het gevolg van gescheurd condoom. Dat waren condooms van rubber die je uitwaste en opnieuw gebruikte Goeie ouwe tijd )

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:28

Snoevie schreef:
nuvaring is heel handig hoor,die vis je dr zo weer uit.
ideaal,hoef je maar 1x per 3 weken aan te denken

Maar beschermd niet tegen SOA´s. Dus, altijd een condoom erbij!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:33

Bealy schreef:
Alleen wanneer je Maria heet, dan zou ik me toch zorgen blijven maken.

Ik heet geen Maria en was heel zorgvuldig met de pil.
Toch ben ik zwanger geraakt door de pil heen.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:35

@ lusitana: Tenzij je een vaste relatie hebt natuurlijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:56

Ik ben net als Maud ook het levende bewijs dat het dus wel kan. Alleen was ik van pil gewisseld en ook ziek geweest tussendoor met diarree en overgeven.

Maar ben dus wel degelijk zwanger geworden terwijl ik aan de pil was. Maar ik werd niet meer ongesteld dus dat was vrij duidelijk.

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:16

Ik heb een prachtige dochter van 11...............ik was aan de pil, erg zorgvuldig, geen antibiotica, niet gekotst of diaree................Dus het kan toch misgaan. Mijn dochter was zeker ongepland, maar zeer zeker NIET ongewenst. Bij twijfel altijd testje doen, dan krijg je in de vierde maand geen verassing!!! hahaah gewoon pil doorgebruikt en normale bloedingen gehad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit....................

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:37

Taaclover schreef:
Bealy schreef:
Alleen wanneer je Maria heet, dan zou ik me toch zorgen blijven maken.

Ik heet geen Maria en was heel zorgvuldig met de pil.
Toch ben ik zwanger geraakt door de pil heen.

Klopt, de kans blijf altijd aanwezig. Twee berichten boven dit bericht van mij wat je nu aanhaalt schreef ik al dat de enige manier om er zeker van te zijn dat je niet zwanger raakt geheelonthouding is. Daarop sloeg dus 'behalve wanneer je Maria heet', vandaar.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:25

Ik ben zwanger geraakt door de pil heen, toen ik net een maand slikte. Dit is echter niet goed gegaan..

Wat ik me afvraag, de pil zorgt ervoor dat je geen cyclus hebt. Als je stopt met de pil, of de pil vergeet, komt toch niet in een keer je cyclus weer op gang?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:33

0,5 procent van de vrouwen wordt zwanger door de pil heen, terwijl deze wel correct is gebruikt. Dat is 1 op de 200 vrouwen...

Mijn nicht heeft het meegemaakt. Zij was net getrouwd en ze hadden net een eigen bedrijf opgestart. Ze wilden nog even wachten met kinderen.
Als iemand een piet precies is met dergelijke dingen is zij het wel.
Ze ontdekte het toen ze vier maanden zwanger was, omdat ze allerlei vage klachten had (moe etc.).
Ze had ook gewoon gemenstueerd.
Haar dochter is inmiddels 16.....en uiteindelijk wel gewenst hoor....het was wat eerder dan de planning...maar ze heeft toen daarna nog twee kinderen gekregen...