Koortslip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Re: Koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:08

Caroowtje schreef:
mirkip : dat heb ik dus ook altijd! Misschien dat het wel een soort alergische recactie is. Maar als jij het in smeert met zonnebrand ga je het dan tegen of niet?!

Ja als ik het smeren goed bij houd dan krijg ik ze niet!
Als ik factor 25 of meer gebruik dan smeer ik 1x in de anderhalf uur, dan blijft het meestal weg.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:10

Het enige zalfje dat echt werkt tegen een koortslip (naar mijn ervaring toch) is "ABBREVA", is een amerikaans product, kan je hier niet krijgen (dat ik weet toch niet, moest het iemand wel weten had ik het graag gehoord), bestel dat altijd online.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:24

ik die altijd sochtens zinkzalf en savond alcol en natuurzalf..
is het bij mij ook zo weg, ik begin al als ik het voel aankomen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:28

Ik heb er nu ook een. Hij is weer bijna weg, gelijk zovirax opgesmeerd in het begin.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:05

Ik heb nu ook weer koortsuitlag....
Ik voelde het vrijdag avond opkomen en ben meteen gaan smeren maar volgens mij werkt die zalf niet meer bij mij.
De volgende dag zat mijn hele bovenlip onder en het zat ook onder mij neus.
In de loop van zaterdag heb ik het zelfs ook nog op mijn neus gekregen!! Clown

Ik experimenteer vaak met middeltjes omdat zovirax en vectavir voor mij niet meer helpt.

Ik had 4 weken geleden last van mijn verstandskies die doorkwam en heb daarom toen een hele goede mondspoeling gekocht, hier zit waterstofperoxide in.
Nu ben ik aan het deppen met de mondspoeling op de blaasjes en volgens mij werkt het wel.
Ook smeer ik nog met betadinezalf en alcahol.

Maar ik zit echt helemaal onder...
Ik denk ook dat het door het warme weer komt, ik zweet me kapot, vooral op mijn bovenlip.
Ik denk dat het daardoor ook sneller verspreid....
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:38

Heeft iemand de HotKiss al besteld?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:22

Ik ben ook benieuwd of iemand Hot-kiss al heeft geprobeert.

Toen ik terug kwam van vakantie zat ik in het vliegtuig zat er een jongetje naast me die ook koortsuitslag had en die vertelde over Hot-kiss, alleen is dit wel €50,-!
Dat vind ik nog al wat....

Heeft iemand Hot-Kiss wel is geprobeert?

P.s: ik heb nu ook weer ontzettende koortsuitslag Huilen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:56

Het is heel simpel, er is geen enkel product dat een koortslip kan bestrijden. Omdat zoals bekend het een steeds terugkerend virus is dat zich schuilhoudt in je zenuwbanen om onder bepaalde omstandigheden (stress, vermoeidheid, verminderde weerstand) weer de kop op te steken. Alle smeerseltjes die op de markt zijn kunnen slechts het genezingsproces versnellen en ontstekingsremmend optreden. Feit is dat de samenstelling van deze middeltjes niet veel afwijkt van de gewone crémes voor wondbehandeling of zelfs dagcrèmes, allemaal geldverspilling dus. Het beste is om de koortslip vet te houden en ook een koelende crème zoals bijv. voor oppervlakkige schaaf en brandwondjes wordt gebruikt is prima, zelf geef ik de voorkeur aan een likje vaseline...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:57

mirkip schreef:
Caroowtje schreef:
mirkip : dat heb ik dus ook altijd! Misschien dat het wel een soort alergische recactie is. Maar als jij het in smeert met zonnebrand ga je het dan tegen of niet?!

Ja als ik het smeren goed bij houd dan krijg ik ze niet!
Als ik factor 25 of meer gebruik dan smeer ik 1x in de anderhalf uur, dan blijft het meestal weg.

Een koortslip kan idd uitgelokt worden door UV-straling, een sunblock of zonnebrand met hoge factor kan dus preventief werken.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:34

Heb net weer een koortslip achter de rug.. Op mijn kin!! Ik heb het virus al sinds ik heel jong ben en heb het idee dat het mijn hele lippen nu is rondgeweest! Krijg het nooit meer op mijn lippen zelf! Wel IN mijn neus.. Niet echt lekker, doet veel meer pijn maar het voordeel is dus dat je het niet ziet! Maar je kan er dus ook geen zalf op doen omdat je neusslijmvlies dat meteen afstoot (heb je nog een loopneus ook!) ook lekker als het onderaan je neus zit en je er wel net zalf op kan doen! Net of er iets uit je neus hangt.. Maar liever dat dan dat ie echt groot wordt! Qua zalf werkt bij mij altijd alleen de zovirax, al het andere ook al is het dezelfde werkzame stof, werkt niet.. Die patches en hot- kiss heb ik nog niet geprobeerd, gelukkig heb ik niet meer zo vaak een koortslip! Heb nu nog wel een hele mooie rode, schrale plek op mijn kin..

Hebben jullie ook altijd van die mensen die denken dat je na het eten echt niet voelt of er iets van gem. 1,5cm aan je lip hangt? Wat dus gewoon zalf is??

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:34

Ik haat een koortslip. Ik heb er ook wel last van.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:46

Heb 't net weer gehad, en wat je ook smeert, het zit er gewoon een week Clown
Die lippatch dingen vind ik wel handig, maar ik knip er wel een stukje af wat boven mn koortslip zit zegmaar, anders zie je 'm zo zitten. En ik 'boen' de blaasjes met tea-tree olie (of hoe schrijf je dat..) zodat de blaasjes wegblijven en er gewoon een wondje komt wat kan genezen.. Maar sja, het wondermiddel is er gewoon niet geloof ik Clown

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:31

Ik heb gister de Hot-Kiss opgehaald bij mijn drogist.
De koorts uitslag die ik had is nu al een korst, dus ik weet nog niet of het helpt.
Ik heb hem wel even tegen mijn lip aangehouden om ter voelen hoe het voelt....
Je hebt echt het gevoel dat je een 3de graads brandwond op je lip brand, maar dat ding word maar 50 graden (als het goed is..) dus officieel kan je geen brandwonden krijgen.
Maar het doet wel heel zeer, en het heel erg verlijdelijk om dat ding eerder van je lip te trekken dan eigenlijk moet...

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:36

patos schreef:
Het is heel simpel, er is geen enkel product dat een koortslip kan bestrijden. Omdat zoals bekend het een steeds terugkerend virus is dat zich schuilhoudt in je zenuwbanen om onder bepaalde omstandigheden (stress, vermoeidheid, verminderde weerstand) weer de kop op te steken. Alle smeerseltjes die op de markt zijn kunnen slechts het genezingsproces versnellen en ontstekingsremmend optreden. Feit is dat de samenstelling van deze middeltjes niet veel afwijkt van de gewone crémes voor wondbehandeling of zelfs dagcrèmes, allemaal geldverspilling dus. Het beste is om de koortslip vet te houden en ook een koelende crème zoals bijv. voor oppervlakkige schaaf en brandwondjes wordt gebruikt is prima, zelf geef ik de voorkeur aan een likje vaseline...

Tja je mag me vertellen wat je wil, die "Abbreva" waar ik het eerder over had, zorgt er voor dat je koortsblaasje binnen max 2 dagen weg (terwijl dat al die andere zalfjes zoals zovirax etc totaal niks doet bij me, je houdt het dan enkel vettig). Helaas moet dat wel telkens besteld worden...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:40

OORSMEER werkt heel snel en goed en je hebt het altijd bij de hand, heel veel zeggen gatver maar als ze dan zien dat het goed werkt is de gatver weg.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:54

marleen_usar schreef:
OORSMEER werkt heel snel en goed en je hebt het altijd bij de hand, heel veel zeggen gatver maar als ze dan zien dat het goed werkt is de gatver weg.

Misselijk Misselijk Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:57

Een grootmoeders tip werd gevraagd en bij deze gegeven.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:04

Ik maak maar een grapje hoor Knipoog

Ik zou er nog poep opsmeren als dat helpt! (nou ja... bij weze van spreken dan)
Het is zo rottig om met zo'n korst op je lip te lopen, iedereen vraagt: wat heb jij nou op je lip??
Koortsuitslag! dat zie je toch...? Huilen