patos schreef:Het is heel simpel, er is geen enkel product dat een koortslip kan bestrijden. Omdat zoals bekend het een steeds terugkerend virus is dat zich schuilhoudt in je zenuwbanen om onder bepaalde omstandigheden (stress, vermoeidheid, verminderde weerstand) weer de kop op te steken. Alle smeerseltjes die op de markt zijn kunnen slechts het genezingsproces versnellen en ontstekingsremmend optreden. Feit is dat de samenstelling van deze middeltjes niet veel afwijkt van de gewone crémes voor wondbehandeling of zelfs dagcrèmes, allemaal geldverspilling dus. Het beste is om de koortslip vet te houden en ook een koelende crème zoals bijv. voor oppervlakkige schaaf en brandwondjes wordt gebruikt is prima, zelf geef ik de voorkeur aan een likje vaseline...
Tja je mag me vertellen wat je wil, die "Abbreva" waar ik het eerder over had, zorgt er voor dat je koortsblaasje binnen max 2 dagen weg (terwijl dat al die andere zalfjes zoals zovirax etc totaal niks doet bij me, je houdt het dan enkel vettig). Helaas moet dat wel telkens besteld worden...