Geen zin in seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brammetje16

Re: Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:24

Ik heb precies het zelfde als jou, komt bij mij omdat ik veel aan mn hoofd heb en er gewoon heel veel is gebeurt de laatste tijd in mijn omgeving! mijn vriend vind dit ook vervelend want die heeft altijd wle zin en baalt dan ook weer als ik hem afwijs.
Laatst kreeg ik wel in 1 keer weer zin en was het ook geweldig maar zou verder niet weten wat je er aan zou kunnen doen! je moet het voral niet gaan doen omdat je anders je vriend gaat teleur stellen!dan heb je de volgende keer steeds inder zin! alleen gaan als je echt zelf wilt.
en dat komt vanzelf dan wel weer.
Het is nou eenmaal zo dat in een relatie zulk soort dingen helaas vaak iets afnemen naar mate je langer bij elkaar bent.

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:27

nu ik de rest van de pagina's lees denk i kdat ik ook maar eens naar de dokter stap! sinds ik aan de pil ben is de sex echt 10 x minder geworden dan daar voor!

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:27

terorita schreef:
wist je dat marvelon 1 van de slechtste pillen is

Is dat zo?
Nou ja, ik slik hem toch niet meer...

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:28

sundance11 schreef:
Het valt mij op dat veel mensen mycogynon slikken en sexprobelemen hebben.

Vind het ook al zowat om naar de okter te gaan mag ik een andere pil want ik heb geen zin meer in sex. Is misschien doodnormaal, maar ik voel me er nogal ongemakkelijk bij.

En wat velen van jullie zeggen is ga lekker knuffelen enzo, ik vind dat persoonlijk ook leuker dan de echte daad, maar wat als je een vriend hebt die als het kan iedere dag sex wilt? We praten er heel veel over hoor, maar ik krijg altijd het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik er maar wat aan moet doen, begrijp me niet verkeerd, mijn vriend is super gek op me en gebruikt me niet voor de sex ofzo. Maar het is voor hem ook nogal frusterend. Ik heb ook al vaak gezegd, laat het initiatief dan van mij uitkomen, dan doe ik dat en wil ik gewoon wat zoenen en hij denkt al meteen weer ana sex, is voor mij de lol er al weer af, want dan krijg ik het gevoel ojee "het moet weer".
pffff wat een gedoe he.....

dit zou ik geschreven kunnen hebben. Ik heb echt in exact hetzelfde cirkeltje gezeten, ook met een vent die het liefste iedere dag zou vrijen. Nu had ik vroeger echt een enorm hoog libido, en zit nu gewoon slecht in mijn vel, en net als jij idd, zodra je maar begint met knuffelen ofzo raakt hij frusty omdat hij zo'n zin in sex heeft en hoeft het niet meer We hebben er echt een serieuze relatiecrisis over gehad, want sex is toch erg belangrijk in je relatie, en ik snapte ook niet hoe kwam want ik hield wel heel veel van hem (nog steeds hoor) en de sex was op zich ook goed. Tot ik dus stopte met de Nuvaring. Mijn libido was na 2 maanden weer op het oude pijl terug. Ik baal dus echt stevig, ik dacht dat de nuva echt helemaal de oplossing voor alles was, ik vergat de pil niet meer, gewoon super..maar blijkt dus dat mijn libido daar enorm van keldert. Dus nu doen we het maar gewoon voorlopig even met condoom, en moet ik maar eens een praatje gaan maken met de dokter......

wist trouwens niet dat dit zoveel voorkwam zeg...

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:30

ik heb ook microgynon! en als ik er eens over nadenk! ik heb ook altijd veel meer zin in sex als ik in de stopweek zit!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:31

hmm maar dat heeft gewoon met je cyclus te maken hoor.. hebben heel veel vrouwen dat ze rond hun ongesteldheid frisky worden

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:31

ik slik microgynon en ik moet zeggen dat "de daad" voor mij niet echt hoeft...
ik ga liever knuffelen of iets dergelijks.
ook is het het zo dat ik wel "zin" krijg af en toe, maar dat is dan na aanleiding van iets, uit het niets komt het vrijwel nooit voor. Vervelend is alleen wel dat als ik zin heb, het ook meteen nú moet gebeuren, anders ben je te laat: met andere woorden, ik knuffel liever, de daad kijk ik niet bepaald naar uit en als ik "zin" heb is dat alweer over voordat "het" ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

edit: inderdaad is het bij mij ook dat ik als ik zin heb, meestal in de stopweek zit.
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 24-05-06 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:32

ooh zo haha maar goed i kdenk dat ik toch eens een keer een tripje naar de dokter ga maken, moet er ook nog heen voor iets anders!

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:46

Ik denk dat een deel van het verhaal los staat van eventueel pilgebruik.

Het is een misverstand dat seks moet resulteren in ne*ken, om het maar heel direct te brengen. Ook andere aspecten spelen een grote rol.

In elk geval ligt het probleem voor een aantal van jullie in het feit dat je partner knuffelen/zoenen/strelen direct associeert met een bereidheid tot meer, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Jij hebt dan geen zin, je vriend wel en zo heb je al heel snel niet eens meer zin in een beetje knuffelen omdat dat aanleiding zou kunnen geven tot datgene waar je even geen zin in hebt. Ik denk dat je dat kunt oplossen door goed te praten met elkaar.

Kijk, het is natuurlijk niet leuk als je uit een seks-dip moet klimmen, maar uiteindelijk heb je er allebei voordeel van. Spreek dus af dat niet al het geknuffel moet resulteren in ne*ken - bouw een spanning op en 'bepaal' samen wat je ermee doet. Probeer daarnaast eens in je dagelijkse agenda een moment te vinden waarop je echt tijd maakt voor elkaar, dus geen werk/kinderen/knollen/computers/voetbal/etc. Doe dan samen iets leuks, geniet van het samen zijn.

Sterkte en succes.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:50

Hilli schreef:
Ik denk dat een deel van het verhaal los staat van eventueel pilgebruik.

Het is een misverstand dat seks moet resulteren in ne*ken, om het maar heel direct te brengen. Ook andere aspecten spelen een grote rol.

In elk geval ligt het probleem voor een aantal van jullie in het feit dat je partner knuffelen/zoenen/strelen direct associeert met een bereidheid tot meer, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Jij hebt dan geen zin, je vriend wel en zo heb je al heel snel niet eens meer zin in een beetje knuffelen omdat dat aanleiding zou kunnen geven tot datgene waar je even geen zin in hebt. Ik denk dat je dat kunt oplossen door goed te praten met elkaar.

Op een gegeven moment ben je wel uitgepraat hoor, als je al 200 keer hetzelfde gesprek hebt gevoerd. Je kunt nog zo hard afspreken om alleen te knuffelen en geen verplichting tot meer te hebben, maar als hij naast je ligt en met je knuffelt maar je voelt gewoon dat hij eigenlijk meer wilt en dat hij er niet echt relaxt bijligt (en ja, ik merk heeeel goed het verschil tussen gewoon knuffelen en knuffelen met iemand die eigenlijk meer wilt maar het onderdrukt) dan gaat de lol er snel vanaf hoor. We hebben er uren en uren over gepraat, op een gegeven moment valt er gewoon niks meer te zeggen...

we maakten zeker tijd voor elkaar, deden veel leuke dingen samen, en verder zat alles relationeel gezien ook goed, alleen dat stuk wilde gewoon niet. Dat had deels te maken met hoe ik in mijn vel zit, maar veel en veel meer met mijn anticonceptie. Ik zit nog steeds niet goed in mijn vel, maar mijn libido is toch echt drastisch gestegen sinds ik gestopt ben met de nuva..

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:03

gouda schreef:
Ik heb al jaren dat probleem Het hoeft van mij eigenlijk allemaal helemaal niet. Slik wel al vanaf jongs af aan (bijna vanaf eerste menstruatie) de zwaarste pillen in het begin zelfs 2 op 1 dag. Heb jaren stederil D gebruikt en nu sinds een tijdje de Microginon 50 (die overigens niet zo goed werkt) dus daar kan het ook aanliggen dus. Stoppen met de pil is voor mij helaas geen optie (blijf ik bloeden).

haaj..
zou ik morgen weten wat er niet goed werkt aan de pil microginon 50?? Ik heb deze namelijk voor 2 maanden voorgeschreven gekregen door mijn huisarts!!
Groetjes..

Toverbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:14

gouda schreef:
Ik heb al jaren dat probleem Het hoeft van mij eigenlijk allemaal helemaal niet. Slik wel al vanaf jongs af aan (bijna vanaf eerste menstruatie) de zwaarste pillen in het begin zelfs 2 op 1 dag. Heb jaren stederil D gebruikt en nu sinds een tijdje de Microginon 50 (die overigens niet zo goed werkt) dus daar kan het ook aanliggen dus. Stoppen met de pil is voor mij helaas geen optie (blijf ik bloeden).

Ja ik heb deze pil ook nu 2 jaar, maar nu werkt hij niet meer(verlies steeds bloed tussen door)

Dus na deze strip stop ik met de pil.

Deze pil komt mij sexleven ook niet ten goede.

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:51

Citaat:
Ja ik heb deze pil ook nu 2 jaar, maar nu werkt hij niet meer(verlies steeds bloed tussen door)

Aha.. ikzelf had de pil microgynon 30 maar had ook iedere keer bloedverlies.. nu heb ik voor 2 maanden microgynon 50 om te kijken of het daarna bter zal gaan!

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:02

Kitty schreef:
terorita schreef:
wist je dat marvelon 1 van de slechtste pillen is

Is dat zo?
Nou ja, ik slik hem toch niet meer...

maar ikke wel

Wat is hier zo slecht aan dan

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:57

Ik heb jarenlang Harmonet geslikt. Nu ben ik sinds oktober gestopt om dat we graag zwanger willen worden. Maar ik geloof niet dat het ons sexleven ten goede is gekomen. Dus zwanger ben ik ook nog niet.
Ik weet niet of het nu komt doordat ik gestopt ben met de pil, of omdat we het gewoon ook wel erg druk hebben de laatste maanden. Maar toch.... de 'zin' is even een beetje weg. Hoop dat het een tijdelijk dipje is. Want zo komt er natuurlijk nooit een kleintje

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:33

Als ik dit zo hoor allemaal, denk ik bijna om tye stoppen met de pil, maar...... Ik wil geen spiraaltje en ook geen peserium en met concdoom vind ik helemaal niks, scheuren etc. En volgens mij met de prikpil en andere soorten pillen heb je het zelfde probleem wat betreft zin in sex. i.v.m de hormonen.
Iemand anders een suggestie voor anti conceptie?

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:39

ja ik zit dus met hetzelfde probleem nu. Spiraaltje hoor ik veel te vaak van dat het mis gaat, pessarium teveel geklooi, condooms gaat wel maar voelt niet zo geweldig, en anders kom je weer bij de hormonen uit...

geheelonthouding is de oplossing,maarja, dat schiet ook weer niet op met die sexdip dan he

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:06

Veel mensen schuiven nu wel de schuld af op het pilgebruik, maar ik weet niet of dat wel zo redelijk is. Wel een goed excuus natuurlijk

Zelf ben ik ook gestopt met de pil (ben drie jaar bij mijn vriend en ik heb de pil 7 jaar geslikt), maar qua libido merk ik geen verschil hoor. Wel op andere vlakken en dat is wel positief. Ik zit dus ook met het anticonceptie-probleem trouwens, maar dat is een ander verhaal.

Maar het is toch ook gewoon logisch dat naar mate je langer bij elkaar bent de zin toch wat minder wordt dan helemaal in het begin? Ik denk dat iedereen daar wel mee te maken krijgt. Je bent wel eens moe, hebt het druk, andere dingen aan je hoofd en ga zo maar door.

En weet je, ik máák gewoon af en toe zin. En als we dan eenmaal bezig zijn (sorry ) dan weet ik meteen weer wat er zo lekker aan is. En dat is voor mij de beste turn-on. Hoe vaker we het doen, hoe vaker ik wil. Gewoon vaak lekker tijd voor elkaar maken!

Ik krijg nu alweer zin.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:12

Nou Bealy, ik kon wel degelijk een groot verschil merken nadat ik (na tien jaar) met de pil gestopt was.
En mijn man ook...hihi...

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:21

Tuurlijk kan/heeft het er ook wel wát mee te maken. Ik voel me ook wat 'natuurlijker' zonder pil dus ik heb meer te maken met de hormonale schommelingen. Maar als ik dit topic zo doorlees word de pil wel erg makkelijk als de boosdoener gezien en durft niet iedereen toe te geven dat naarmate je langer bij elkaar bent de zin wat afneemt. Zoals vriend en ik in het begin tekeer gingen, dat gebeurt nu echt niet meer hoor. Hoeft ook niet, je moet ook eten/werken/vrienden zien enz.
Het hoeft ook allemaal niet zo'n probleem te zijn, behalve wanneer het voor de één te weinig is, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:42

En daarbij vind ik het grappig om te lezen dat mensen nu opeens gaan roepen dat het misschien wel aan het merk microgynon ligt. Dat slaat ook nergens op. Ten eerste zie je hier alleen de negatieve reactis. Ten tweede is het de méést voorgeschreven pil (en dan ook echt veel meer, dan de rest), dus vrij logisch dat het gros van de vrouwen (en welke vrouw heeft nou nooit eens een probleem of een keer geen zin) deze pil ook heeft. Dan is die combinatie snel gemaakt

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:07

Ik ben verder heel tevreden over mycrogynon, zonder heb ik onbtrzettend veel last van buikpijn etc.

En ik weet ook wel dat naarmate je langer bijelkaar bent de sex minder wordt. Mara dan krijg ik van vriendlief als reactie:

"Als het nu al zo gaat hoe moet het dan over 10 jaar dan doen we het helemaal niet meer" pfffffff

Terwijl we het gemiddeld 1x in de 2 weken doen soms 1 x in de week. En we zien elkaar maar 4 x per week. Voor mij is het genoeg hoor. Je doet mij meer ene plezier door romantisch met elkaar op de bank te liggen dan meteen maar te ne*ken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:12

sundance11 schreef:
dan meteen maar te ne*ken.

Je maakt er wel iets heel negatiefs van hoor.....
En het gaat om het plezier dat jullie samen hebben. Niet alleen hij, maar ook niet alleen jij

Toverbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:38

Lisa schreef:
Citaat:

Aha.. ikzelf had de pil microgynon 30 maar had ook iedere keer bloedverlies.. nu heb ik voor 2 maanden microgynon 50 om te kijken of het daarna bter zal gaan!

Ik heb ook eerst 30 gehad maar naar een jaar werkte het niet meer en nu 50 en die werkt ook niet meer.
Dus dokter had gezegt een spiraaltje, maar dat wil ik niet, dus dan maar geen pil.
Gewoon een condoom gebruiken, wij hebben er nooit problemen mee met condooms dus.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:55

Volgens mij moet de ts maar eens wat tijd gaan vrij maken en leuke dingen gaan doen met haar vent.
Van te voren afspreken dat je geen sex gaat hebben. Wanneer de ts dan toch zin krijgt, is dat een meevaller voor haar vriend, toch?
Gewoon een paar dagen lekker opdoffen voor elkaar en "uit" gaan.
(eten /bios/ bar etc)
Met leuke kleding, een lekker luchtje op en geen "sleur"....kunnen woderen doen