Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Firedancer schreef:d0nt_kn0w schreef:Dat van de manege, de tijd voor hij getrouwd was, deed hij het zelf. Ik vond het leuk. Maar door de hertrouwerij, stond ik in de weg. (in mijn ogen) Zijn vrouw wou hem 'helemaal' hebben. (zo zag ik het)
Hij werd van me af gepakt, nou wat zou jij doen? De strijd toch aan gaan?
Na 5 jaar ben ik er mee gestopt. Ze mag hem hebben!
Heel voorzichtig probeer ik tussen jouw regels door te lezen en bekruipt mij het gevoel dat je het eigenlijk niet zo acceptabel vindt dat je hem nu moet "delen".
Tenzij je stiefmoeder echt een heel vuil spelletje gespeeld heeft met als doel jou zo snel mogelijk te ontkennen en uit zijn leven te bannen. Ze bestaan, dat soort vrouwen, maar het zijn er niet zo heel veel hoor.
Als ik voor mijzelf spreek en voor een aantal andere stiefmoeders die ik ken, is het vaak heel moeilijk om de balans te vinden tussen aan de ene kant vader en kind zo veel mogelijk ruimte te geven voor hun relatie en aan de andere kant toch ook duidelijk te maken dat je als stiefmoeder nu OOK tot vaders gezin hoort.
Dat betekent dat ook je stiefmoeder het recht heeft op haar plekje in dat gezin en er ook (eerlijk!) rekening gehouden moet worden met haar wensen en gevoelens. Niet ALLEEN haar wensen en gevoelens zeg ik duidelijk, maar gewoon op een eerlijke manier zoals dat in alle gezinnen gaat bijv. als er een gezinslid bij komt.
Dat betekent dat iedereen een beetje in moet dikken, ook jij. Heb je haar die ruimte wel gegeven of was het de kunst voor jou om hem toch zo veel mogelijk op te eisen? (wat overigens niet puber-ongewoon is...)
d0nt_kn0w schreef:Over de fincancien, hoe bedoel je dat?
Op welke manier?
Wat ik bedoel is dat ik vind dat bepaalde zaken niet voor kinderoortjes bestemd zijn. Ik weet niet hoe oud je bent en ik bedoel dat ook niet om je te kleineren of zo, hoor!
Maar afspraken over financien vind ik iets waar kinderen geen bal mee te maken moeten hebben. Dat levert alleen maar spanning en stress op. Wat moet jij als kind dan met die informatie over geld, daar kun je toch niets mee?
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar stel bijv. dat je moeder zou zeggen dat je vader weer een *** is omdat hij iets niet wil (kan?) betalen. Wat doet dat dan met jou?
Of dat je vader zegt dat je moeder probeert hem een poot uit te trekken of zoiets? Hoe voel je je dan?
Een ander verhaal vind ik als jij hem iets vraagt en hij eerlijk en open uitlegt dat hij daar bijvoorbeeld geen geld voor heeft. Maar dat is iets dat in alle gezinnen gebeurt, niemand krijgt alles wat hij/zij wil.
Firedancer schreef:Gut kind, heb je nog gevoel in je vingers???)
Firedancer schreef:dutske schreef:Mijn ouders zijn ook al heel lang uit elkaar, en ik vind het jammer dat ik wél nog contact heb met mijn vader!
ik ben bijna achttien, maar moet wel nog iedere weken het weekend naar daar gaan slapen (nu van de zaterdagavond tot de zondagmiddag)
mijn vader probeert mij (ook als ik bij men moeder ben)à zijn regels op te leggen, ik moet alles doen wat hij wil, zo niet dan is er serieuze ruzie.
Bij mijn moeder heb ik het goed en het zou zoveel eenvoudiger zijn moest ik niet meer moeten gaan naar men vader, geen rekening moeten houden waar ik dat weekend ben, bang zijn voor weer ruzie te hebben,...
nee, voor mij hoeft het niet...
Ik vermoed dat er een gerechtelijke bezoekregeling is in jullie geval, maar ik kan mij levendig voorstellen dat dat niets meer is voor een "kind" van 18! Het is heel normaal dat dit soort weekeindregelingen in de loop van de puberteit niet meer zo strak nageleefd worden, omdat de kinderen dan echt hun eigen leventje gaan leiden en zo'n bezoekregeling echt niet leuk meer is voor alle partijen.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je nog op je vrolijkst bent bij je vader en je vader dat niet ziet of het hem niets kan schelen.
Waarom kun je daar niet over praten met je vader? Ik kan mij levendig voorstellen dat hij bang is dat hij je niet meer zal zien, maar kun je niet een soort adhoc bezoekregeling met hem afspreken.
Dat je hem gewoon belt of mailt of zo als je wel wilt komen, of is dat lastig omdat jullie bijvoorbeeld ver uit elkaar wonen of zo?
Je kunt overigens ook altijd nog naar de rechter om een herziening van de bezoekregling te vragen. Je bent oud genoeg om gehoord te worden en ik kan je frustratie goed begrijpen.
Ben heel benieuwd naar je antwoord.
d0nt_kn0w schreef:Me moeder kwam achter een heel groot leugen van me vader. (hij had de amementatie zo geregeld, dat alles het minimale was. Maar had in gevuld, dat we elke weekend, en in de vakanties bij hem waren.
De vakanties was: in herfstvakantie bij hem, en in zomervakantie 1 weekje op vakantie met hem.)
We zijn naar advocaat gegaan, hebben alles laten uit zoeken. maar het was te laat. Er kon niks veranderd worden.
Sinds dien zie ik hem niet meer als vader.
d0nt_kn0w schreef:Firedancer schreef:Gut kind, heb je nog gevoel in je vingers???)
jaa dat wel, alleen een knoop in me maag...
d0nt_kn0w schreef:@ dutske, heeft je vader een vriendin? (of las k er over heen?)
Citaat:Puntje bij paaltje is hij ons slechts 2 keer komen halen. Ik kan me nog zo voorstellen hoe dat voor ons voelde (ik was inmiddels 3). ik stond met mijn kleine blauwe koffertje klaar bij de deur en hij kwam maar niet. Mijn broer geloofde het allemaal wel en ging lekker met vriendjes spelen. Ik heb echter de hele dag bij de deur gestaan. Mijn moeder kreeg me er niet vandaan.
dutske schreef:Er is geen bezoekregeling, doordta men ouders nooit getrouwd zijn,
dutske schreef:Maar mijn vader is een man die alles wil manipuleren, die alles naar zijn hand wil zetten, en iedereen moet zich daarin schikken.
dutske schreef:Wat is een adhoc regeling?
dutske schreef:Ja hoor hij ziet het wel dat ik niet meer veel praat enzo, maar dan krijg ik daarvoor ook op mijn kop...
d0nt_kn0w schreef:najah de alementatie is gewoon niet goed.
het is echt het minste wat een vader kan geven.
ik weet niet precies hoe het zit, (wil ik ook niet weten)
maar het is toch afhankelijk van 2 salarissen ofzo?
Chubby schreef:Citaat:Puntje bij paaltje is hij ons slechts 2 keer komen halen. Ik kan me nog zo voorstellen hoe dat voor ons voelde (ik was inmiddels 3). ik stond met mijn kleine blauwe koffertje klaar bij de deur en hij kwam maar niet. Mijn broer geloofde het allemaal wel en ging lekker met vriendjes spelen. Ik heb echter de hele dag bij de deur gestaan. Mijn moeder kreeg me er niet vandaan.
Hier zie je een prachtig voorbeeld van hoe je als kind gemanipuleerd kan worden. Bovenstaande kun jij je absoluut niet meer herinneren, maar denk je je wel te kunnen herinneren doordat dit verhaal je een keer is verteld.
Mijn vader kon de alimentatie simpelweg niet betalen. Er is dan een bepaalde instantie (kan ff niet op de naam komen) die de boel gaat innen. Dus er wordt beslag gelegd op het salaris van de alimentatie- plichtige ouder, alimentatie wordt ingehouden en daarna pas doorgestord.
Ik vrees dat Don't Know wel een deel van het verhaal heeft meegekregen, maar eigenlijk niet precies weet hoe het zit. Daarom moet je ook voorzichtig zijn met de beschuldigingen die je uit en voelt richting je vader. De vork kan wel eens net iets anders in de steel zitten...
Chubby schreef:Citaat:Puntje bij paaltje is hij ons slechts 2 keer komen halen. Ik kan me nog zo voorstellen hoe dat voor ons voelde (ik was inmiddels 3). ik stond met mijn kleine blauwe koffertje klaar bij de deur en hij kwam maar niet. Mijn broer geloofde het allemaal wel en ging lekker met vriendjes spelen. Ik heb echter de hele dag bij de deur gestaan. Mijn moeder kreeg me er niet vandaan.
Hier zie je een prachtig voorbeeld van hoe je als kind gemanipuleerd kan worden. Bovenstaande kun jij je absoluut niet meer herinneren, maar denk je je wel te kunnen herinneren doordat dit verhaal je een keer is verteld.
Citaat:Er wordt wel gezegd dat een kind ongeveer vanaf zijn vierde jaar herinneringen op gaat bouwen. Nou is het natuurlijk niet zo dat een kind van drie geen herinneringen heeft, alleen worden deze niet zo opgeslagen dat je de herinneringen later nog op kan halen.
benangelique schreef:Maar goed, zet hier mijn gevoel neer en daar zijn jullie het 'niet' mee eens. Of het nou mijn gevoel is of zoals jullie zeggen 'gemanipuleerd'; ik voel me er k lote onder.
En nu eerlijk gezegd nog meer.