maandelijkse problemen en bij vriendin slapen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes___l

Re: maandelijkse problemen en bij vriendin slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:44

Sanneh14 schreef:
Je stopt een plastic tasje in je tas en als je dan naar de wc geweest bent, wikkel je het heel dik in wc-papier, doe je in je zak, en dan *als ze ff niet kijkt * in dat plastic tasje

ik zou precies hetzelfde doen

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:45

Kijk, Ik ben toch niet de enige met debiele ideeen

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:51

Ik zou echt niet moeilijk doen dus. Ik geloof dat ongesteld zijn bij meisjes toch echt iets normaals is...
En ik zou maandverband gewoon in de prullenbak gaan gooien en het niet in een plastic zakje gaan doen

En een tampon pijnlijk ben ik het me je eens, maar als het moet met zwemmen dat moet het maar

Naomi_Jortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:44

Ik heb het zelf ook. Ik blijf vaak bij mijn vriendin van paardrijden (ze is 10) slapen en soms ben ik dan ook ongesteld, gewoon zeggen! Ze begrijpt je heus wel! Ik vind ook dat tampons pijn doen, bij mij tenminste. Als ik dan ongesteld ben doe ik gewoon normaal ga naar de wc en verschoon enz. En als ik dan bij haar slaap en ik ben bang dat ik doorlek gewoon 'n extra maandverband!

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:47

Als je tampon pijn doet doe je toch iets verkeerd. Bovendien is het veel makkelijker dan zo'n luier..

En je kan het zo voor een keertje door de plee spoelen.

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:07

Serieus? Dat heb ik nog nooit geprobeerd

Hoe wil je dat doen dan? Mij is altijd verteld dat alles dan verstopt

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:12

Oh my.... dit topic haalt mijn hele maandverbandtrauma weer boven
Dat gekraag...aargh heel herkenbaar.

Eigenlijk ben ik het wel eens met de mensen die zeggen niet moeilijk over doen, gewoon even tegen die moeder zeggen, zal ze best begrijpen.

Maar als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat het mij ook tijd gekost heeft tot ik zo kon denken hoor. Heb het vroeger idd wel eens op de manier van Sanneh14 opgelost.

Gebruik tegenwoordig alleen nog tampons, echt ik ben degene die die dingen uitgevonden heeft eeuwig dankbaar.

Tampon door de wc spoelen kan wel, maar is geen goed idee

Wat meer mensen al zeiden, beginnen met tampons kan vaak het beste met een tampon met inbrenghuls, deze kun je eventueel met wat spuug (ik neem aan dat je geen glijmiddel voor handen hebt ) nat maken zodat het wat makkelijk gaat. Lees het boekje eerst goed door, zorg dat je alleen bent zodat je niet gestoort kan worden, zoek een voor jou comfortabele houding en probeer je te ontspannen!
De kleinste maat tampon past bij iedereen, en voel je mits goed ingebracht absoluut niet zitten!!!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:30

Ik vind dat ook altijd een ramp om dan bij iemand te logeren want ik ben het altijd heel erg.

Ik prop altijd wel gewoon een tampon erin en een maandverbandje erbij voor de extraheid 's nachts..

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:34

Dat kan als je het iedere maand elke keer doet. Maar ik doe het zelden doorspoelen. Maar ik ga zoiezo niet ergens slapen als het weer 'feest' is.

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:35

ik ben wel eens bij een vriendin doorgelekt. ik schaamde me dood . maar haar moeder boeide het totaal niet en vond het heel normaal.
ik weet niet of je probleem nou is het maandverband naar het toilet de vervoeren of het van de toilet af te vervoeren zeg maar. maar ik zou gewoon uit mijn tas pakken en doen alsof er niks aan de hand is, desnoods doe je het in je zak. en op de terugweg in het prullenbakje. en als die er niet staat (wat altijd erg irritant is) heeeel dik in het pleepapier en dan in de buitenprullenbak ofso.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 05:43

heel logisch dat je je er ongemakkelijk bij voelt, dat hebben echt meer van jou leeftijd, maar het hoeft niet hoor meid het is iets volkomen normaals en dat weet zeker de moeder van je vriendin.. probeer jezelf er wat overheen te zetten, je bent een "vrouw" en je hebt je menstruatie..zo is het en niet anders.
wat betreft het gebruik van tampons? ook dat komt wel goed, vele meiden kunnen die eerst niet gebruiken omdat ze idd te gespannen zijn, en het daarom pijn doet... ook niks raars..

ws als je over een paar jaar hier aan terug denkt, moet je lachen, denk je ook... haha jee dat ik me zo druk kon maken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:08

horsewisper schreef:
Als je tampon pijn doet doe je toch iets verkeerd.

Ja dat lijkt mij ook?

Gebruiksaanwijzing nog maar eens goed lezen?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:37

zo erg is het allemaal niet... en inderdaad het is ook makkelijjk te gebruiken mag ik naar de wc nee maar ik ben ongesteld nou ga dan maar een jonge mag ik naar de wc nee ik ben ongesteld. zie je leraren soms 3 keer kijken is lolig toch.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:39

ik maak daar dus egt geeen probleem van of ik nou bij me vriend ben of een vriendin als ik bij me vriend ben en ik blijf slapen vertel ik het die moeder gewoon k heb zelfs gehad dat ik daar een weekje bleef en jah hoor dag3 ik word ongestelt dus ik heeldroog naar zijn zus maandverband vragen en heb zo waar vriendlief weg gestuurt voor tampons hihi en bij vriendinen doe ik der helmaal nietmoeilijk over die zijn het tog ook of worden het dus vraag gewoon voor ik naar de wc ga waar kan ik mijn afval kwijt ik ben ongestelt

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:48

Het is toch hele normaal dat e ongesteld ben,, e moet niet weete hoe ik me voelde ik werd het bij een vriendin die het nog niet was i dacht echt van oliebol maar ben naar haar toe gelopen en gevraagt of ze maandverband of inlegkruisjes had en dat had ze wel voor het geval dat ze het zou worden

mienmien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:55

Deze verhalen doen me denken aan de keer dat ik voor het eerst ongesteld werd... De dag voordat ik met de school op kamp ging... (groep 7)
Ik dacht toch echt dat ik de eerste in de groep was.. Niet dus. Heb toen maar een juffrouw ingelicht...
Vond dat best eng.. maar ehhh elke vrouw wordt of is toch ongesteld???

Gewoon vertellen dus maar. Geen zorgen maken en er vooral geen probleem van maken!!

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:17

maak je niet zo druk meis
t is echt heel normaal, gewoon eerlijk over zijn.
als ik bij mn vriendin slaap en ik ben ongesteld neem ik nieteens iets mee, ik gebruik gewoon spullen van haar en andersom ook, net zo makkelijk.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:27

wat ik vroeger deed, toe ik nog maand verband gebruikte. een rol plasic zakjes in mijn tas. en als ik het moest verwisselen op school. hoesten en dan snel open schuren(de verpakking) de vuille in een plasic zakje doen en buiten/ thuis weg gooien. nu gebruik ik tampons. veel beter. in het begin deed het bij mij ook pijn. ik durfde niet door te duwen. maar nu ''Peace op Cake''

achteraf gezien moet ik er erg om lachen om mijn stunten rond om mijn ongesteldheid. maar goed ik voelde mij daar prettig bij.
is misschien een idee??

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:29

Als er geen vuilnisbakje staat, kan je altijd even doorlopen naar buiten om het daar in de duobak te gooien. Dan hoef je nie bang te zijn dat men het ziet, of at men het per ongeluk aanraakt ofzo (bij het verwisselen van de vuilnisbak o.i.d.??)
Weet je wat het leuke is van vriendinnen is die eht nog niet zijn? Die zijn juist hardstikke nieuwsgierig! En ja joh, die moeder begrijpt het echt wel hoor en vind dat niet raar.

Misschien een tip voor het tampongebruik; je hebt ook van die special comfort tampons, weet je wel, om 'makkelijker' in te brengen ook. Maar ik vind dat juist veel pijnlijker (ik heb een hekel aan die 'puntvorm' maar weet eigenlijk niet of het daar aan ligt misschien zit dat wel tussen mn oren maar ik vind het i.e.g. wel een pijnlijkere tampon).
Ik wilde het vroeger ook proberen en telkens deed het zeer. Tot ik op een moment dacht; nou, het hoeft eigenlijk neit perse, we zien wel. En flop, hij zat ineens goed! Dat is gewoon dspannng. Maar ik raad het je aan; gebruik gewone normal of mini, geen comfort (die prikken je lek )

Nou heel veel succes en maak je geen zorgen. Na afloop loop je hierom te lachen joh.

Oja, nog een tip voor het maandverband openscheuren op toiletten: haal het maandverband al thuis uit die 'kabaal'verpakking en stop het in een stukje keukenrol zodat eht schoonbiljft ofzo. Dan heb je geen gekraak meer. Ik heb het nog nooit gedaan maar ja, ik had er ook nooit problemen mee, maar misschien werkt het wel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 03:50

Ik herinner me plots dat de eerste keer toen ik en mijn ex bij zijn moeder bleven slapen (zijn ouders waren gescheiden, normaal sliepen we altijd bij zijn pa) ben ik doorgelekt. Voelde me echt vreselijk. Toen ik mezelf eindelijk genoeg bij elkaar geraapt had om het mijn ex te vertellen zei die doodleuk: "is niet erg toch, gaan we even vertellen aan mijn ma".

Waarop ie doodleuk zijn ma is gaan vertellen dat het onze eerste keer geweest was Zijn ma heeft me de hele dag met zo'n blik zitten aanstaren, en toen hebben we het maar verteld. Dat was pas genant