Enig kind?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:53

Ik ben ook enig kind, en heb totaal geen gevoel dat ik 'iets mis' ofzo. Ik vind het ook wel lekker rustig, ik heb zelf ook best vaak behoefte om alleen te zijn, maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon.
En ik denk ook dat als een kind gewoon vrienden en vriendinnen heeft en genoeg aandacht van ouders enzo krijgt, niet echt een broer of zus mist.

dreamer1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:02

Ik en ook enig kind en ik mis het heel erg een broer of zus. Vroegr moest ik ook altijd huilen als ik programma'op tv zag over kinderen adopteren.
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik weet nu al da ik nooit maar 1 kindje zou nemen.

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:36

Wij zijn blij dat we er tenminste 1 hebben !! een tweede kan niet meer , al was dat wel onze grootste wens ! het is dus niet altijd eigen keus zoals bij ons !

Sunrise_

Re: Enig kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:15

Ik ben ook enigst kind, en ik heb er absoluut geen problemen mee. Vroeger ook al niet trouwens. Alleen mn ouders vinden dat ik 'vereenzaam' , omdat mijn vader 5 dagen werkt, en mn moeder 3 dagen, en ik dus best vaak alleen thuis ben. Ik vind het héérlijk, echt waar.

Ik vind het gewoon fijn om het rustig te hebben, en ik kan me goed zelf vermaken .

Anne_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:25

Ik ben ook enigst kind.
Op vakantie en bij familie bezoek is het wel saai, vooral op vakantie als er geen kinderen zijn van je eigen leeftijd.
Maar ik vind het ook weer niet erg omdat ik graag alleen ben.
Mijn moeder vraagd weleens of ik het erg vind, omdat mijn moeder denkt dat ik het niet leuk vind thuis.
Maar.. ik zou wel is willen weten hoe het is om een klein broertje of zusje te hebben. Lekker pesten en klieren

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:32

ik ben ook enigst kind, nooit problemen mee gehad.
Kan me heel goed alleen bezig houden.
Mijn vriend heeft nog een zus, maar als ik mijzelf vergelijk op sociaal vlak , is hij egoistiser dan ik, ben juist heel sociaal, heb ook geen moeite om met onbekende mensen om te gaan of contacten te leggen. ( vroeger wel toen ik klein was, maar dat is totaal veranderd).
Mochten wij ooit een kind krijgen , blijft het er ook bij eentje.
Mijn vriend is altijd opgevoed met de gedachte : als er een of beide ouders overlijdt hebben ze elkaar nog, mijn moeder is overleden toen ik 18 was, en ook toen heb nooit een broer of zus gemist.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:41

ik ben ook enigst kind, eigenlijk heb ik nooit iets gehad dat ik iets mis, maar op sommige momenten is het ook wel jammer dat je alleen bent. Maar vind het opzich ook wel leuk zo, het heeft ook heel veel voordelen (vind ik)....
Ik heb het eigenlijk nooit heel erg gemist, net zo als ik al zei, op sommige momenten, maar die zijn er niet vaak!