zijn er nog meer mensen met pds of spastische darmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Llewella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:52

MissToseland schreef:
Hebben jullie ook het gevoel dat je in een visieuze cirkel zit?
Ik heb buikpijn -> Word moe -> Stress -> Buikpijn etc
...

Nou, ik doe er alles aan om niet in die circel terecht te komen, gewoon de dingen doen die moeten gebeuren, en de dingen aanpassen op wat ik kan, en de rest indelen met veel dingen die ik leuk vind Vooral veel plannen en voorbereiden en een vaste structuur geeft mij minder stress waardoor ik ook minder last heb.

Ik ben sinds 1 april voor 65% goedgekeurd en er wordt geacht dat ik weer 30 uur kan werken mits het aangepast is (zo min mogenlijk werkstress).
Ik vind 30 uur dan nog wel veel, omdat ik nog steeds veel moe ben.
Maargoed, ik kijk gewoon hoe ver ik kom.
Maar ik blijf voorop staan, zodra het niet gaat hang ik aan de bel, want ik wil er niet voor een 2e keer eruit klappen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:56

Jep, maar niet zo ernstige vorm als dat jij hebt...
Maar ik kan vaak 15 keer per dag ...... (vul zelf maar in)
En na het eten niet wandelen want dan krijg ik krampen en moet ik naar de WC... ik moet zeggen dat het de laatste tijd om een of andere duistere reden wel beter gaat

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:06

kon gister niet slapen van de buikpijn, en lag vanochtend 6 uur alweer wakker.
Ik denk dat ik weet wat de dader is:
Knoflooksaus, dus dat voortaan ook maar niet meer eten!
Ben nu zo brak en moe, zou het liefste zo weer ff willen slapen, maar moet leren voor mijn examens..
Ik ben echt een stresskip op het moment en dat maakt het alleen maar erger!

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:43

Cyntje schreef:
:wave: Jep, maar niet zo ernstige vorm als dat jij hebt...
En na het eten niet wandelen want dan krijg ik krampen en moet ik naar de WC... ik moet zeggen dat het de laatste tijd om een of andere duistere reden wel beter gaat

15 x per dag!? ik red net 1 x per week!!!!

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:07

Marye78 schreef:
Cyntje schreef:
Jep, maar niet zo ernstige vorm als dat jij hebt...

15 x per dag!? ik red net 1 x per week!!!!

ik mag blij zijn dat het 1 x per dag lukt!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:09

Meld zich.
Na heel wat onderzoeken waarbij de niets vinden gooien ze het op PDS, al kunnen de alle klachten er niet mee verklaren.
Ik neem er niets meer voor in, wel een tijdje gedaan zonder verbetering.

Mar__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:12

Ik heb van de dokter medicijnen gekregen maar ik heb sterk het vermoeden dat ik er verschrikkelijk moe en draaierig van word. Mijn buikpijn is wel iets minder hevig sinds het slikken, maar ik heb steeds het gevoel of ik flauw ga vallen of omval ofzo. Heel draaierig en duizelig, met mijn hoofd er niet bij. Heel vreemd...

Ik heb idd wel dingen als ik dat eet dat ik dan flink aan de dunne ben, daarna dan weer een week dat je gewoon blij mag zijn als het 2x in de week lukt (verstopping) en dan weer een week redelijk 'normaal'.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:31

Ik heb geen last van obstipatie of diaree, althans op een heel heel enkel keertje diarree. Maar dat is zoals velen het hebben, heeft niet met mijn buikpijn te maken.
Wel is mijn ontlasting nogal eens geel.
En het is ook al een paar keer geweest dat ik gewoon tegen de vlakte ging van de pijn.
Ben in een paar maanden tijd gigantisch afgevallen, had van mij nog wel meer afgemogen, want kon het goed hebben. Maar het si wel vreemd.
Verder ben ik vooral veel moe. En zoals vandaag weer super misselijk.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:26

Dat veel afvallen heb ik niet, helaas van al die ellende die ik ervan heb had dit wel gemogen van mij

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:46

Dat vele afvallen kon ik ook heel goed hebben, en mag nog wel meer vanaf.
Maar toch is het niet leuk als het zo inene gebeurd. Je krijgt ontzettend veel reacties. En dan moet je of de complimentjes in ontvangst nemen dat je het zo goed gedaan hebt, of het hele verhaal uitleggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:55

Voorlopige diagnose is op pds gesteld na gastroscopie, ltt en bacteriologisch onderzoek. Moet nu op voor de endo maar stel het al tijden uit. Loop krom als ik duspatal gebruik en denk nog steeds aan crohn of colitis ulcerosa....

Maar ja lekker ontkennen, niks aan de hand, doen we tenslotte al zeven jaar

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 01:59

Colitis ulcerosa wordt je ook zeker niet vrolijk van, als ik kijk hoe het gaat met patiënten bij ons in de praktijk!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 02:03

Wat houdt dat in Colitis Ulcerosa?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 02:14

Chrohn is een ontsteking wat in het hele maag darm kanaal voor kan komen. Meestal zit de ontsteking in het laatste deel van de dunne darm met soms een stukje van de dikke darm. Doordat de darmen ontstoken zijn treed meestal moeheid en vermagering op. Doordat de ontsteking zich niet beperkt tot het darmslijmvlies, onstaat er bij ongeveer eenderde van de patiënten fistels. Dit zijn open verbindingen tussen 2 verschillende darmlissen, tussen een darmlis en de huid,blaas of vagina. Door de ontsteking en het onstaan van littekenweefsel kan ook een vernauwing in de darm onstaan. Een vernauwing (ook wel Stenose) kan afsluiting met koliekachtige klachten veroorzaken.

Colitis ulcerosa: Hierbij is de ontsteking beperkt tot het slijmvlies van het colon. De klachten zijn vooral buikpijn en diarree, soms met bloed of slijm. Soms heeft de patiënt ook het gevoel dat hij de ontlasting niet goed op kan houden. Ook komt loze drang voor. Als alleen de endeldarm is aangedaan is het een: Proctitis.

Heb het even in mijn studieboeken opgezocht voordat ik het verkeerd uitleg! Als iemand hier nog vragen over heeft dan hoor ik het wel, kan altijd dingen voor jullie opzoeken

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 02:20

mmmm .... lijkt veel op het mijne... Ik sta vaak in de winkel en dan denk ik nee!!! IK poep in mijn broek!!
Heb vaak buikpijn en veelal diarree en geen verstoppingen.
Soms slijm, geen bloed.
Ik had een tijd terug een poepmonster afgegeven bij het CWZ ivm darmontsteking maar die zijn ze kwijt geraakt
Dus tja ,... ik heb geen nieuw poepmonster meer geproduceerd.
Maarja het mag duidelijk zijn dat het met mijn darmen niet jofel zit maar ga binnenkort toch naar dieetist!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 02:21

Als je vermoed dat je deze ziekte hebt, kun je het beste naar de huisarts gaan. Deze kan je doorverwijzen voor verder onderzoek, of zelf de nodige onderzoeken doen. Oa een bloedtest laten doen, daar kunnen ze al het 1 en ander uithalen

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 02:23

Ja maar loop al bij reumatoloog, orthopeed en ik moet ook nog naar de dermatoloog
Dus ik wacht dit alles af, want daar heb ik het meest last en dan de rest ...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:30

Het is rustig hier in het topic?!

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:43

Ik heb er waarschijnlijk ook last van. Heel veel klachten gehad, allerlei onderzoeken gehad en ze konden het niet vinden. Toen zeiden ze dat het dan waarschijnlijk een spastische darm had. Ik heb vooral last van een opgeblazen gevoel, rommelen in mn buik etc.
Ik probeer regelmatig te eten, veel te drinken, blijven bewegen. Maar het lijkt nog steeds niet echt te helpen helaas. Als ik echt last van krampen heb, pak ik tegenwoordig een spierverslapper. Ik vind die troep echt niks, maar het helpt wel

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:56

Sven002 schreef:
Wat ik me afvraag wat ik ook aan jullie verhalen aflees als jullie bepaalde dingen eten moeten jullie dan ook echt race ??
Bij mij komt het er namelijk echt niet uit

Rennen, nooit
Komt heel moeilijk op gang bij mij tegenwoordig

ikke1976

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:35

Wisselend, de ene keer moet ik rennen als ik kramp krijg, maar ik kan vervolgens een paard dagen niet moeten.. Of soms gewoon elke dag... Er is geen touw aan vast te knopen..