Bang voor naalden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:04

Haha, keek even een tijdje niet in dit topic en het staat al op blz. 2
Maar goed, toen ik een jaar of 9 was moest ik ook twee prikken voor de Rode hond.
Oftewel tetenis en nog één.

Nou, ik was heel erg gespannen en we stonden in een grote rij achterelkaar van buiten aan toe!
Er waren twee assistentes die prikten (was in het dorpshuis).
Alle kinderen waren braaf, totdat ze met mij te maken kregen.
Schoppen, slaan en krijsen.. Dat is wat ik deed
Was er zo bang voor!

Nu nog steeds, het idee alleen al

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:17

Gurly14 schreef:
Nou, ik was heel erg gespannen en we stonden in een grote rij achterelkaar van buiten aan toe!
Er waren twee assistentes die prikten (was in het dorpshuis).
Alle kinderen waren braaf, totdat ze met mij te maken kregen.
Schoppen, slaan en krijsen.. Dat is wat ik deed
Was er zo bang voor!

Nu nog steeds, het idee alleen al

zo herkenbaar, net als ik vroeger haha! moet nog steeds om de zoveel tijd bloedprikken, over 2 weken weer bloedprikken op school. moest ingeënt worden voor hepatitis B voor de opleiding (bestaat uit 3 inentingen), heb 2 dagen geleden mailtje gekregen dat we dus opnieuw moeten langskomen, maar nu voor bloedprikken. kijken of het allemaal is aangeslagen... bah ben nu al behoorlijk nerveus aan het worden ben zooo bang voor die naald... echt totaal geen zin. gelukkig gaat mn vriendin mee en mag ik haar hand vasthouden

bakkie

Re: Bang voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:13

ja idd heel herkenbaar......ik ben 20 maar zit in de wachtkamer te huilen als een kindje van 3 en dan met mn moeder denk maar neit dat ik alleen ga.....

naalden zijn vreselijk, zo had ik een tijd geleden een ongelukje ik zat met mijn duim vast in een draaimes(machine van mn werk) en ik trek m eruit , ik begin te huilen en zeg in plaats van auw: neeeeeeeee nu moet ik (jankend) gehecht worden en spuiten naar het ziken huis haha
echt zo erg...gelukkig is het zo genezen want anders was ik helemaal doorgedraaid

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:19

Ik ben ook echt als de dood voor naalden!
Ik hoef er maar naar te kijken en ik word misselijk.
Ook krijg ik dan een gek gevoel, soort van rillingen.
En het gevoel dat ik overal geprikt word.

Ik moet echt altijd huilen en 5 minuten na het geprikt worden van ik standaard flauw..

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:20

hahah cootjuh ik dnek dat dat de standaard procedure voor angstige mensen is komt nogal bekend voor idd vreselijk he

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:21

Oh ik word er gek van.. Want eigenlijk stelt het niks voor..

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 14:25

Nee da's waar, het is maar een heel klein prikkie als je er zo bij nadenkt..
Dat mensen daar zo hyper van worden

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:29

Ja, een mens kan wel meer verdragen dan een stom prikkie.. Ik weet niet eens waarom ik er zo bang voor ben...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:31

Nergens last van. Maar ja, ik heb diabetes en het zou ook niet praktisch zijn wanneer ik wel bang voor naalden zou zijn . Een vriendin van mij is absoluut niet bang aangelegd, maar die kijkt áltijd de andere kant op als ík mezelf moet prikken/spuiten. Ook met infuus, bloedprikken etc. heb ik weinig moeite. Alleen als een infuus een paar dagen moet blijven zitten wordt het vervelend omdat die pleister gaat irriteren.

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:36

Oh, dat scheelt. Lijkt mij ook niet echt praktisch
Toen mijn broer aan infuus in het ziekenhuis lag, ging ik ook bijna onderuit..

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:40

Ik heb een bloedziekte (trombose) waar ik bloedverdunners voor slik.... daarom moet ik bijna elke week m'n bloed laten controleren....

je kunt dus zeggen dat ik inmiddels niet meer bang ben voor naalden ... maar het blijft vervelend natuurlijk

het 'fijne' van bloedprikken vind ik dat het na afloop gelijk over is... de pijn is direct weg en dat is een geruststellende gedachte

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:42

oo ik zou er neit aan moeten denken dat zou voor mij de ultieme hel zijn denk ik......vooral in het begin natuurlijk dat zou echt veel maar dan ook veel huilen bibberen en flauwvallen worden haha

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:01

Cootjuh schreef:
Ja, een mens kan wel meer verdragen dan een stom prikkie.. Ik weet niet eens waarom ik er zo bang voor ben...

haha! ja indd als we wisten waarom we zo bang waren, dan konden we er wat aan doen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:10

Speciaal voor jullie ( hihi)
Afbeelding

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:10

Pfff, ik was nóóit bang voor prikken. Totdat ik blinde darm ontsteking kreeg en een infuus in m'n arm moest. Húilen dat ik deed. En die dokter had nog wel gezegt van te voren 'Ik vind het niet zo leuk want dit is de eerste keer dat ik je zie, en ik moet je gelijk pijn doen' en ik weet nog dat ik dacht van 'pff, ja hoor geloof je het zelf doet heus niet pijn'. Nou wél dus.
Sindsdien, dóódsbang voor prikken. Op m'n 9e ofzo moest je twee prikken tegelijk in je arm voor van die kinderziektes. Ik was harstikke ziek van angst. [echt waar, hoofdpijn koorts enz.] Naja .. en toen moest ik weer geopereerd worden en denk maar niet dat ik een infuus wilde of met een prikje in slaap. Maja .. het moest en zou. Dus die dokter mij allemaal vragen stellen van; 'heb je ook huisdieren en hoe heet je knuffel enz.'. Toen hebben ze hem er snel ingedaan ..
oja, en ik moest een keer bloedprikken omdat ik waarschijnlijk een of ander bloedziekte heb. Enne, was dus zó bang .. en het deed zo'n pijn.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:55

Ik ben er niet bang voor, maar heb het er écht niet op. Vooral bij bloedprikken niet. Ik heb namelijk elastische aderen oid, dus die springen weg als er iets tegenaan of in de buurt komt. Het komt dus wel eens voor dat ze 10 keer opnieuw moeten prikken, voordat ze eindelijk bloed kunnen aftappen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:56

ik heb het ook

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:20

Bij mij kunnen ze de aders niet zo goed vinden en dat is erg vervelend als ze een infuus moet prikken

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:51

Ik heb nu 2 keer een infuus gehad, beide keren nergens last van gehad! Ook voor spuiten ben ik niet bang meer, nadat ik bijna 14 dagen in het ziekenhuis gelegen heb na een val van een paard. Met een lange naald bloed achter de longen weg gehaald (toen ik die naald zag heb ik ook zowat de hele afdeling bij elkaar geschreeuwd Achteraf kon ik niet zeggen dat het echt pijn deed (of ben het alweer vergeten) Een ruggenprik heb ik ook bijna niet gevoeld. Ik loop stage bij een huisarts, we prikken regelmatig het suiker gehalte bij elkaar. Vroeger deed ik dat echt niet, nu na dit ziekenhuis bezoekje maakt het me niet veel meer uit! Er zijn ergere dingen op de wereld

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:54

@CocoChanel zit hier helemaal stijf haal weg please

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:57

Jaa ik ben ook heeeeel erg bang voor naalden.
Als ik ze al zie ga ik gillen en word paniekerig.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 02:00

Als ik ze op een plaatje zie vindt ik ze niet eng, maar in het echt wel

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:44

Hier nog één die bang is voor naalden. Ben 20 jaar en nog altijd gaat mijn moeder mee om mijn hand vast te houden.

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:54

Loesjuh schreef:
Hier nog één die bang is voor naalden. Ben 20 jaar en nog altijd gaat mijn moeder mee om mijn hand vast te houden.

hihi same problem here.......als zo'n moment komt mag me mammie zeker mee

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:49

Haha, eigenlijk lach ik me dood dat je 20 jaar bent en je mammie je hand nog vast moet houden
@ Chocochanel: Dat prikkie is niks vergeleken deze:

Afbeelding

Aáááh wat eem joékel!