Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Merkt jullie omgeving trouwens of jullie een aanval hebben?
Bij mij merkt niemand dat, alleen ikzelf.
Cow_horse schreef:Om even in te gaan op tinkerluna, want dat snap ik niet helemaal.
Jij zegt: Stress is een emotie, en die zit wel degelijk tussen je oren.
Een gevolg van stress kan zijn dat je niet goed ademt, waardoor je kan gaan hyperventileren.
Dat stress tussen je oren zit, kan ik me enigszins voorstellen, maar hyperventileren niet. Een gevolg kan zijn hyperventileren, maar hoeft dus niet altijd zo te zijn. Hyperventileren hoeft niet altijd een gevolg te zijn van stress.
Hyperventileren zelf zit niet tussen je oren, alleen de oorzaak meestal wel. Denk dan aan emoties als stress, angst, woede, enz. Ik heb ook niet gezegd dat als je zo'n emotie hebt dat je dan automatisch ook gaat hyperventileren, het kán. Gelukkig is er meestal niets aan de hand.
Dit is dus geen hyperventilatie, maar een vorm van benauwdheid die een medische oorzaak heeft.
Wat is het verschil tussen de benauwdheid en hyperventilatie, als ik hyperventileer krijg ik het ook benauwd.
Benauwdheid komt voort uit de hyperventilatie. Het is dus een gevolg.
Ikzelf heb erg veel last gehad van hyperventilatie door een ongeluk met mijn pony, er is een rib verschoven waardoor ademhalen voor mij moeilijk is. Het gevolg hiervan is dat ik verkeerd adem ga halen, het gevolg van het verkeerd ademhalen is dat ik ga hyperventileren.
(Dit is zoals mijn therapeut en dokter het hebben gezegd tegen mij).
Omdat jij om medische reden niet makkelijk kunt ademhalen (en misschien door een emotie als pijn, angst om te stikken, oid) gebruik je een verkeerde techniek om adem te halen, het gevolg daarvan is dat je gaat hyperventileren (denk ik).
Nou goed, dit is dus iets wat ik niet helemaal begrijp
marleen_usar schreef:Wil even iets opmerken over dat apparaatje wat kan helpen, ik mag het niet gebruiken want dan gaat het helemaal verkeerd. Ook een papieren zak is voor mij helemaal niet goed.