Striae.. iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:36

Ik ben 15 en heb het ook, heb zelfs nog maatje 32 heb het al een hele tijd maar heb nogal een groeispurt gehad.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:03

Ik heb het ook, ben niet dik maar juist heel mager.
Maar ik heb ze dus op mijn heupen omdat die breder zijn geworden.
Staie is wel te verhelpen grotendeels. Zal altijd wel iets blijven zien, maar het is vrij goed te verhelpen!

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:11

Ik heb het ook.. op mn bovenbenen en onderrug.. maar ze worden vanzelf wit en vallen minder op

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:18

Bij mij zijn sommige strepen zelfs bijna weggegaan! Op mijn borsten, toen ik aan de pil was gegaan kwamen die (oh wat vond ik dat erg zeg!) en ze zijn nu (1,5 jr later) zo goed als weg.
Vroeger had ik ze ook op mijn bovenbenen, aan de binnenkant, die zijn nu ook wel aardig weg, vergeleken met hoe het was!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 08:16

Ben bij de dokter geweest.
Striae zijn hormonen, en sinds dat ik de pil (= stoot hormonen) ben gaan slikken zijn ze erger geworden.
Omdat ik toch al op zoek was naar een alternatief voor de pil, krijg ik implanon. www.implanon.nl

Dat is een staafje met hormonen, alleen andere, die je voor 5 jaar in je arm laat zetten. 5 jaar beschermd tegen zwangerschappen en 5 jaar niet tot nauwelijks ongesteld.

Ideaal en mijn striae gaat daardoor vermindern. Er is ook een optie om het met laser te laten verwijderen, maar dat doet ik liever niet

Verder heb ik vitamine E pillen gekregen en een creme van Vichy!

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:36

Ik vrees dat je niks aan striae kan doen..

Ik heb sinds m'n 13e hele erge striae op m'n kont (steekt nét uit m'n bikinibroekje), net alsof er met messen in me gesneden is. Maar ik stoor me er niet echt aan eigenlijk

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:13

het gaat ook nooit meer weg denk ik.
ik dnek dat de meesten er maar zullen moeten leren mee te leven,net zoals ik

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:59

Heb het ook.. Op m'n borsten en op m'n bovenbenen aan de zijkant. Vind't echt lelijk, maar goed.. Niks aan te doen..

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:56

ik heb er ook veel op mijn borsten een x had ik ook eentje ontdekt op mijn bovenarm, na 2 dagen was het helemaal weg, maar dat striage op borsten is er nog altijd, ben 13, heb het al sinds mijn borsten begon groeien, dus vanaf 11e ofzo. idd erg vervelend maar bij mij is meesten al lichter geworden, alleen nog paar die bij is gekomen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:41

heb het ook.. bovenbenen en borsten.. Tjah wedstrijdzwemmen.. dan paardrijden... en flinke cup.. Kan er weinig aan doen.. Miss iets lichter maken, maar je zal ze altijd blijven zien.. Maar als ik er geen probleem van maak doen anderen dat ook niet;)

Groeispurten, veel sporten. Dat zijn bij mij de boosdoeners geweest.. want om te zeggen dat ik nou enorm breed ben (geweest)

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:31

Ik ben 17 en heb t helaas ook! zit ook onder bij mij is dit tijdens de groeispurt gekomen..

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:31

bij mij is het ook tijdens de groeispurt gekomen.
en sporten doe ik niet zoveel,eigenlijk alleen maar paardrijden en gym dat si het enige(schaam schaam)

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:23

Ik ben in 1 jaar van een A naar een kleine C cup gegaan.. Vandaar die stomme strepen!!

debbiejansen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:03

heb ook op me benen ik ben bes dun maar ja groei heel snel

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:05

Iki heb het dus ook En ik ben nu 18. Het werd bij mij vooral erger toen ik meer ging trainen, en mijn bovenbenen harder moesten werken dan dat ze gewend waren. bij mij zit het dus aan de binnekant boven been voornanamelijk, zo lelijk en wit! IK zal eens het een en ander gaan proberen uit dit topic

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:15

ik heb behoorlijk veel en erg grote straie overgehouden door mijn zwangerschap. ik was met 7 mnd zwanger nog steeds zeer actief bezig met dansen enz. toen kreeg ik een blindedarm ontsteking en kon daarna niks meer. daardoor heeft mijn buik een enorme spurt gemaakt. mijn buik, bovenbenen en zelfs mijn muts zit onder de striemen van soms 1cm breed. ze jeuken soms en als ik wil krabben dan lijkt het of ik dwars door mijn huid ga. best eng eigenlijk. en volgens mij is er niks aan te doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:07

Van biotherm heb je een goede littekencreme, die zou je eens kunnen proberen. Ik heb het ook, op mijn heupen en op mijn borsten. Het is niet mooi maar het hoort bij me en als mensen het lelijk vinden kijken ze maar niet

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:58

Littekencreme? En wat is daar de werking van dan?

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:39

iemand had heir haar moeder om baby olie gestuurd,helpt dat?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 08:45

Ik weet dat dit een oud topic is, maar wilde toch een soort update geven:

Inmiddels heb ik een tijdje implanon (www.implanon.nl) een vervanger voor de pil.

Ik merk dat ik er geen Striae meer bijkrijg.

Ik smeer ook met babyolie en vitamine e-cremes en het paars/rode trekt een beetje weg.

Dus: vraag aan je HA of het misschien aan je pil kan liggen. Vraag een andere of zoek een alternatief. of.. smeren Knipoog Vettige smeersels met veel vochtbestandsdelen!

beccieloeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:29

hey, ik merkte dit toppic net op..en idd, je bent blijkbaar goed bezig...

Ikzelf begon er een beetje last van te krijgen...omdat mijn gewicht nogal schommelde...

Om je huid optimaal gezond en jong te houden is hetvolgende van essentieel belang...

laat je huid per dag 2 keer 15 minuten met water in contact komen...dit kan je bv doen door 2 keer per dag ofwel 15 minuten in bad te gaan liggen of 15 minuten onder de douche te gaan staan (niet te warm water, te warm water zorgt dat je huidcellen beschadigt raken). waarom 15 minuten? omdat je huidcellen binnen de 15 minuten exact genoeg water hebben opgeslorpt...blijfje dus langer liggen dan slorpt je huid teveel water op en krijg je ook een slappe huid.

Als je dan uit het bad of de douche komt smeer je een creme op de huid met een hoge concentratie aan vitamine C (kan je bij de apotheker en of cosmeticawinkels kopen, kzelf gebruik deze creme alleen voor mijn gezicht) waarom vitamine c? vitamine c is echt een wonder der natuur...het zorgt ervoor dat je huid jong blijft en zelfs verjongt...je mag deze creme er niet te dik opleggen, net genoeg om volledig ingesmeerd te zijn zodat het niet vet aanvoelt...
en geloof het of niet...er bestaat niet iets als een vochtinbrengende creme...je moet dus op een andere manier het vocht in je cellen houden, anders verdmpt het gewoon weer...

dit kan je het beste doen door een olie op de huid te wmeren, ik gebruik zelf ook altijd een babyolie....

dus het is niet de olie die ervoor zorgt dat je huid zo soepel wordt...de enige manier om vocht (en dus soepelheid) in je cellen te brengen is door in water te gaan liggen, dan moet je voorkomen dat dat vocht er wer uitgaat en smeer je olie op de huid die het vocht in de cellen houd...

zo...ik hoop dat je er iets aan hebt :d

MoOntjjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:30

heejw ik ben 14

ik heb me groeispurt spuer snel gekregen in groep 5 begion het al maar nu pas begin van de 2e kreeg ik striemen.
het was eerst noiey zo erg gewoon paar streepjes op boven benen en heupen en net onder me billen.
ik heb het goed ingesmeert toen ben ik aan een anere pil gegaan vanwege ongesteld heid en werd steeds erger nu smeer ik heel goed in en eindelijk na een half jaar vevaagyt het en valt het niet meer zo op.
nu durfde ik nooit naar strand ofzo te gaan ik was heel onzeker maar ik heb de stap gezet en eenmaal op het strand zei niemand der wat over of zag het ik zat eens op te leeten maar eienlijk hadden heel cveel mensen striemen alleen zo vervaagt dat je het amper ziet ik ben nu verbrandt geweest maar juist die striemen die verbrandt waren wareb vuurrood maar nu verdwenen gek maar waar ik paardrij ok en eerst had ik 2 weken niet gereden vanwege ik me enkel verzwikt had en toen werd het ok minder kan het zijn dat het ok daar aan ligt want ik ben vrij dun en niet dikker geworden dus daar kan het nieyt aan liggen nu heb ik ok een navelbreuk gehad dys ik was al vrij onzeker maar toch blijven jongens me knap vinden dys meiden ok al mankeer je van alles het is allemaal niet zo erg niemand is perfect

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:44

ik heb het ook vrij erg op mijn onderrug, billen en heupen. vind het verschrikkelijk! heb nu vitamine e capsules die ik open snijd en de inhoud op de straie smeer, zie nog weinig effect maar misschien komt dat nog. iemand nog andere tips om het te verminderen?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:58

ik ben 16 en heb het ook iets, maar je ziet het bijna niet meer omdat ik nu erg bruin ben geworden Tong uitsteken
dus lekker in de zon of pak een zonnebankje dan zie je het veel minder
en als je er zelf niet meezit zal het anderen ook minder opvallen, eerst vond ik het echt vreselijk en ik zat er op laatst helemaal niet meer mee dus. trek het je niet aan ga gewoon lekker in je bikini lopen want er zijn tegen woordig maar weinig die het niet hebben
succes

groetjes [naam]

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:15

Jups, ik heb het ook. Je kunt het ook van een groeispurt krijgen hoor!
Ik vond het eerst ook niet leuk, maar ik kan me er nu niet meer druk om maken, er zijn wel ergere dingen! Verder is het bij mij zo dat als ik een beetje bruin wordt je het minder ziet.