Nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maarloesx

Re: Nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:40

ik heb gehoord van iemand die dit probleem ook had :

Je moet proberen er achter te komen waar je nagel gaat bijten (achter de computer, tv, Vereling) Schaf een stress balletje aan.. het klinkt misschien raar maar het helpt echt omdat je dan met wat anders bezig bent en je vergeet je nagels

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 00:11

Ik altijd.. maar is vaak als ik gefrustreert ben. maarja, tis idd lelijk. mensen nemen me maar zoals ik ben

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:42

Eddie schreef:
probeer eens een blokjesbeugel!, zo ben ik er ook van af geraakt!

Ik heb het 1,5 jaar gehad, in die tijd beet ik nog vrolijk nagels hoor!!!!

Btw, het is vooral disclipine dat je nodig hebt om te stoppen. En laat ik dat nou niet hebben
Ik bijt eigenlijk geen nagels als ik op stal ben (vakantie's) want dan heb ik totaal geen stress enzo.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:28

ik houd dit topic ff bij..
ik ben een tijdje terug heel even gestopt met nagelbijten, maar toen toch weer begonnen..
ohh wat was ik trots op mijn lange nagels toen ik ze een tijdje niet kort knaagde

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:30

Ik bijt ook

al n paar keer geprobeert te stoppen en 1x is t ook gelukt maarja toen verveelde ik me ofzo en toen zonder dat ik het in de gaten had waren ze weer kort

En pleisters en dat vieze spul of nagelak op me vingers. Dat helpt bij mij ook niet hoor

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:45

De manier waarop ik het vroeger afgeleerd heb;
- zorg voor iets anders om op te kluiven (ik had een leren armbandje met zo'n vetertje)
- knip je nagels zo kort mogelijk en zorg dat je altijd een knippertje of vijltje bij je hebt zodat je bij het minste randje of haakje dit weer weg kunt knippen. laat je nagels niet groeien, want dan ga je voor de bijl. Heel kort geknipt is iig een stuk netter en minder pijnlijk dan afgekloven stompjes!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:41

Ik was ook ff gestopt en nou ben ik weer begonnen.. Tis echt verschrikkelijk lelijk maar ja. Ik heb er geen zin in om weer te stoppen

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:56

Ik doe het ook maar kom der echt niet van af heb nou al zo vaak geprobeert nepnagels enz helpt dus ook niet omdat ik dat niet gewend ben blijf ik overal aan haken of ik stoot weer ergens tegen aan en doen gewoon heel me nagels pijn dat ze der gewoon van af heb zitten trekken bijten vijlen breken werd echt hopeloos gestoord van die dingen.
Maar is wel mooi en ziet der een stuk verzorgder uit dus binnen kort maar weer eens proberen.

_Karlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:20

Tieneke schreef:
Ik ben bijna 18 en doe het al heel m'n leven. Ook de Bytex geprobeerd ed, niets heeft geholpen. Het enige wat bij mij helpt, is een vakantie, maar daarna begin ik weer opnieuw. Ook bijt ik voornamelijk op m'n vel ipv m'n nagels...
Ik denk dat het vooral een kwestie is van 'nee' zeggen tegen jezelf en daarin volharden. Het is net zoals een verslaving.

Dat heb ik ook. Ik was op een avond tv aan het kijken, en ineens bedacht ik: ''Jemig, wat heb ik een lelijke *** nagels!'' Toen was ik er eigenlijk zo van geschrokken, dat ik gewoon ben gestopt. Ik deed het niet meer. Maar na een tijdje dacht ik van, voor 1 keer kan het wel. Dus ik 1 dagje nagel gebeten, en zonder dat ik het wist, de volgende paar dagen weer. Nu is het dus weer helemaal verpest. Af en toe denk ik met 'opzet': nu stop ik. Maar het moet echt gewoon komen, echt in je op komen. Dat denk ik..

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:47

Ik bijt ook alleen in het vel erom heen, niet in de nagel zelf.

Ik kan er gewoon niet mee stoppen en ik doe het al heel lang. Het is nu zo erg dat ik al voorbij mijn eerste kootje ben zegmaar. Mijn duim kan niet meer buigen, omdat daar zo'n grote korst zit, maarja. Ik doe het allemaal zelf. Ik wil er wel mee stoppen, maar weet niet hoe..

Ik heb er nu een pleister om de ergste heen en dan maar hopen dat het aangroeit en dan stop ik ermee.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:25

Nog even erbij: ik heb nog steeds vaak een ontwrichte kaak erdoor. Gisteren was het weer zover, ik doe het dan ook al heel m'n leven (ben bijna 18) en ja... Normaal dat er dan medische gevolgen zijn...

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:32

Ik beet ook altijd nagels. Totdat ik een keer gelnagels heb genomen. Ten eerste bijt je die niet zo 123 kapot. Maar bij mij kwam t voornamelijk doordat ik ze na een paar maanden zat was, en ze er af gesloopt had. Toen zaten er nog allemaal gel-resten. Die heb ik toen weggevijld. Daardoor waren me nagels zo dun dat op sommige plekken t bloed er doorheen kwam Dat deed zo'n godszeer, dat ik er nooit meer aangezeten heb
Ik heb nu gewoon lange nagels. Wel altijd een vijl bij me. Als er een nagel breekt ofzo, moet ik m gelijk netjes vijlen, anders ga ik toch bijten.
Helaas pak ik nog wel af en toe de velletjes.....

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:10

Laat je arm ingipsen.. Dat had ik ook, alleen heb je op een gegeven moment een hand met nagels en een hand zonder nagels:P

_Karlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:16

Luuz schreef:
Laat je arm ingipsen.. Dat had ik ook, alleen heb je op een gegeven moment een hand met nagels en een hand zonder nagels:P

Ff snel m'n arm breken Of was jij gewoon naar het ziekenhuis toegestapt en gezegt: ''Doe mij maar een gipsje!'' ?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:39

Luuz schreef:

nee, dan moet je het wel goed doen en allebei je armen breken, dan heb je namelijk gewoon 2 handen met nagels (ja, ervaring )
maar goed, zodra het gips eraf was, begon ik weer net zo hard met bijten, dus het heeft niet echt geholpen

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:18

Iedereen wijst me erop dat nagelbijten echt heel ongezond is.
Zo ook vandaag één die zei ; 'Blij dat ik die stompjes van jou niet heb!''
Hadden we laatst ook een discussie over in de klas ; Wat vind je het mooist aan jezelf.
Ik zo ; 'Nou in ieder geval niet mijn nagels, meneer!'

Maar als ik aan het zenuwpesen ben begin ik vanzelf te bijten, wie heeft er een oplossing? Heb ook gehoord dat citroensap over je nagels heen gieten helpt?

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:20

MoonChloe schreef:
Btw, het is vooral disclipine dat je nodig hebt om te stoppen. En laat ik dat nou niet hebben
Ik bijt eigenlijk geen nagels als ik op stal ben (vakantie's) want dan heb ik totaal geen stress enzo.

dat heb ik dus ook
bijt al zo lang dat ik weet me nagels..
en ik wil dr zo graag vanaf.. maar het lukt gewoon echt niet
mrjaa deze vakantie zal ik ook niet kunnen stoppen.. omdat ik moet leren voor me herkansingen

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:26

ik deed het ook...
totdat mijn moeder me een eng verhaal vertelde

een vriendin van mn moeder beet ook heel erg nagels. En een keertje had ze er 1tje niet goed afgebeten dat er zegmaar nog zo'n haakje aan zat. Dat is toen in het vel van haar vingertopje gaan zitten en verschrikkelijk gaan ontsteken. Het moest er bij de dokter worden uitgehaald en ontsmet... aangezien ik het woord dokter niet wil horen ben ik direct gestopt .

Lafayette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:29

Gurly14 schreef:
Het is een ellendig vervelende verslaving

Altijd nog beter dan roken

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:30

Ik, al jaren en ik kom er niet vanaf...

Vooral als ik zenuwachtig word ofzo.

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:33

Ik doe het ook , Ik kom er ook niet vanaf Wat hebben jullie al allemaal geprobeert ?

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:48

die tip met dat stressballetje gaik ook proberen!

Paradise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:07

Needje schreef:
Ik beet ook altijd nagels. Totdat ik een keer gelnagels heb genomen. Ten eerste bijt je die niet zo 123 kapot. Maar bij mij kwam t voornamelijk doordat ik ze na een paar maanden zat was, en ze er af gesloopt had. Toen zaten er nog allemaal gel-resten. Die heb ik toen weggevijld. Daardoor waren me nagels zo dun dat op sommige plekken t bloed er doorheen kwam Dat deed zo'n godszeer, dat ik er nooit meer aangezeten heb
Ik heb nu gewoon lange nagels. Wel altijd een vijl bij me. Als er een nagel breekt ofzo, moet ik m gelijk netjes vijlen, anders ga ik toch bijten.
Helaas pak ik nog wel af en toe de velletjes.....

Zelfde verhaal als bij mij. Beet al heel m'n leven nagels, heb in Oktober 2005 gelnagels laten zetten. Ik vond ze de eerste keer best mooi, daarna een keer laten opvullen, nou ik weet niet wat er mis is gegaan maar het deed echt pijn als ik m'n hand onder de lamp moest houden. Ook had de styliste met afveilen 6 vingers..!! opengeveild, dat stukje naast je nagel zeg maar. Daarna ben ik dus nooit meer teruggegaan. Heb de nagels kortgeveild en gewacht tot ze er afgegroeid waren. Heb sindsdien niet meer gebeten en heb nu mooie lange nagels van mezelf

Als de een nagel scheurt ofzo ga ik er gelukkig niet bijten, m'n velletjes pak ik helaas nog wel, maar dat word ook al minder gelukkig.

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:07

ik ga me maar eens voornemen vanaf DIT moment te stoppen
Heeft er iemand wat meer informatie over gelnagels ?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:42

Ik ben echt té erg met nagelbijten... of nouja, je kan het niet meer nagelbijten noemen.

Mijn voornemen begin dit jaar was stoppen. Dat lukte even, tot ik weer wat innerlijke stress kreeg en begon het gedonder weer. Ben wel geminderd met de nagels overigens. 6 nagels blijven ongeschonden. Maar goed, dan moeten we het niet over de velletjes eromheen hebben.... Vaak tot bloedens toe, en dan heb ik het pas door. Het gaat vanzelf. Zijn het mijn nagels en nagelranden niet, is het wel de binnenkant van mijn lippen.

Ik probeer te minderen, heb ook iedereen in mijn omgeving toestemming te geven me een dreun te geven als ze me betrappen Maar echt minder wordt het niet.

Innerlijke rust moet ik hebben, en die heb ik niet echt. Dan ben ik wel verdrietig, dan weer zenuwachtig, dan weer gestresst, dan weer hyper, dan weer enthousiast etc etc... Altijd eigenlijk wel een reden dat ik het doe.