Je moet proberen er achter te komen waar je nagel gaat bijten (achter de computer, tv, Vereling) Schaf een stress balletje aan.. het klinkt misschien raar maar het helpt echt omdat je dan met wat anders bezig bent en je vergeet je nagels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eddie schreef:probeer eens een blokjesbeugel!, zo ben ik er ook van af geraakt!![]()
![]()
Tieneke schreef:Ik ben bijna 18 en doe het al heel m'n leven. Ook de Bytex geprobeerd ed, niets heeft geholpen. Het enige wat bij mij helpt, is een vakantie, maar daarna begin ik weer opnieuw. Ook bijt ik voornamelijk op m'n vel ipv m'n nagels...
Ik denk dat het vooral een kwestie is van 'nee' zeggen tegen jezelf en daarin volharden. Het is net zoals een verslaving.
Luuz schreef:Laat je arm ingipsen.. Dat had ik ook, alleen heb je op een gegeven moment een hand met nagels en een hand zonder nagels:P
Luuz schreef:Laat je arm ingipsen.. Dat had ik ook, alleen heb je op een gegeven moment een hand met nagels en een hand zonder nagels:P
MoonChloe schreef:Btw, het is vooral disclipine dat je nodig hebt om te stoppen. En laat ik dat nou niet hebben
Ik bijt eigenlijk geen nagels als ik op stal ben (vakantie's) want dan heb ik totaal geen stress enzo.
Gurly14 schreef:Het is een ellendig vervelende verslaving
Needje schreef:Ik beet ook altijd nagels. Totdat ik een keer gelnagels heb genomen. Ten eerste bijt je die niet zo 123 kapot. Maar bij mij kwam t voornamelijk doordat ik ze na een paar maanden zat was, en ze er af gesloopt had. Toen zaten er nog allemaal gel-resten. Die heb ik toen weggevijld. Daardoor waren me nagels zo dun dat op sommige plekken t bloed er doorheen kwamDat deed zo'n godszeer, dat ik er nooit meer aangezeten heb
Ik heb nu gewoon lange nagels. Wel altijd een vijl bij me. Als er een nagel breekt ofzo, moet ik m gelijk netjes vijlen, anders ga ik toch bijten.
Helaas pak ik nog wel af en toe de velletjes.....