hoe gaan jullie met je ziekte om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:13

Ik ben allergisch voor medicatie voor reuma, door mijn astma, en moet het met paracetamol doen...en blijf braaf hopen op een medicijn dat ik wel tolereer.

mhtimmerwerk

Re: hoe gaan jullie met je ziekte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:03

hee

ik heb een auto immuum ziekte van mijn schildklier ik weet dit pas een week en mijn leven draait op dit moment hierom, ik slik medicijnen nu en kom daar nooit meer van af ik ben 25 en voel me af en toe 80.
mensen kunnen niet aan mij zien dat ik ziek ben en dat is idd erg vervelend als je een arm breekt zien ze je gips maar bij mij niet
alles moet eerts een plaats krijgen.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:26

Ik ga binnenkorst starten bij heliomare in wijk aan zee om verder te revalideren ivm mn whiplash. Eindelijk!!! Mn tegenpartij (verzekering van diegene die mij heeft aangereden) doet tot nu toe nog moeilijk hierover en wil dit niet vergoeden. Hier kan ik me echt kwaad om maken want ik wil er wat aan doen maar wordt gewoon tegen gewerkt terwijl ze je eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk zien gaan.

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:01

Lusitana schreef:
Ik ben allergisch voor medicatie voor reuma, door mijn astma, en moet het met paracetamol doen...en blijf braaf hopen op een medicijn dat ik wel tolereer.

Dat is minder zeg!
Heb 2 keer een flinke reactie gehad van een bepaald medicijn...echt flinke leverfunctiestoornissen en nu...?? nu slik ik dat medicijn weer en gaat t wel goed....zo raar..

Nu moet ik het ook alleen met paracetamol doen...(en prednison en sulfazalazine) omdat ik zwanger ben..

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:14

Ik heb aardig zware astma, met een 2 maandelijks abbonement op bronchitis, dus ik zit regelmatig aan de prednisolon en aan de antbibiotica.
Ben snel moe, weinig uithoudingsvermogen en kan niet alles wat ik wil doen. Heb wat allergieen erbij die me het heel zwaar maken. Zit al vanaf ukkie aan de medicijnen, en kan er niet zonder. Ben vaak verkouden en té vaak ziek. Zo af en toe voel ik me zo kl*te dat ik niet verder wil, maar ja das ook weer zo drastisch. Altijd ziek zijn is best kl*te en ik vind het doodeng als ik een astma aanval heb. Dan val ik bijna flauw en dat beangstigt me....

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:40

Ben je dan wel hoog genog ingestelt met je reguliere medicijnen? Ik had nl ook regelmatig brinchitis en longontstekingen, tot ik hoger werd ingesteld. Ik gebruik nu vier keer zoveel als wat ik jarenlang nam, en nu gaat het eigenlijk wel goed *even afkloppen*.

Oh, en denk erom dat juist angst een aanval erger maakt! Je kunt er beter gewoon een beetje aan overgeven en vertrouwen dat het weggaat. (En een pufje nemen, ofcourse )

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:38

haha weet ik ook doe ik ook, maar ik ben pas angstig als ik een aanval heb, vooral omdat mijn vriend dan helemaal in paniek raak omdat ik niet reageer dan.
Ik heb al een half jaar nieuwe medicijnen, longarts voorgeschreven. De maximale dosis heb ik bijna al, als ik meer neem krijg ik hartkloppingen en tril ik. Dus ik zal binnenkort ff bij de dokter vragen of ik opnieuw een longonderzoek kan doen. Is nu 3 kwart jaar geleden. Vroeger moest ik elk half jaar onderzoek doen... echt waardeloos: rontgenfoto's, blaastest, bloedafname en allegie tests ...

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:27

de longfunctie heb ik 1x per jaar, dat vind ik eigenlijk al te veel. Als het slecht gaat mag ik elke 3-6 maanden... dus ach, het is al een hele verbetering.

Zit je bij het UMCG bij de longarts? Ik zit namelijk óver het maximum van m'n medicijnen (mag zelf sleutelen,d us ook wel eens onder). Ik kreeg van de pure astmamedicijnen ook tremoren en hartkloppingen, maar de bronchitis is een ontsteking. daarvoor kun je bijv. Pulmicort gebruiken. Krijg je weinig korte termijn effecten van. Symbicort zit ook nog formoterol oid bij, en daar krijg je die hartkloppingen van. Ik zit nu ook aan ipratropium (atrovent) en daar heb je niet zulke sterke bijwerkingen van,d us daar mag ik lekker van OD-en (heb ik zeker in de zomer ook echt wel nodig). Bijwerkingen heb ik nu bijna niet, en ontstekingen ook niet meer. Vind ik heel relaxt... Ik heb nu gelukkig een onwijs goede (en jonge) longarts, die is nog goed in d'r werk en niet gefrustreerd van alle rokende COPD patiënten (daar zou ik persoonlijk niet tegenkunnen en mijn oude longarts dus ook niet, die deed maar wat).
Goed, het is wel een hele batterij medicijnen (en ik moet wel goed opletten dat ik de juiste pufjes neem, zeker als ik flink aan het schakelen ben moet ik nadenken), maar ik heb liever een batterij medicijnen dan een batterij prednisonkuurtjes

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:29

Ik heb idd een longarts in het umcg, ik heb symbicort dus daar kan ik niet teveel van nemen Voor de aanvallen heb ik ventolin. Heb jaren aan de becotide/bectomatoson gezeten maar dat hielp niet meer.

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:48

Ik heb Epilepsie en dat weet ik nu 3 weken...mijn leven draait nu letterlijk om vallen en opstaan..
Ik moet er nog aan wennen en moet vooral mijn medicijnen niet vergeten!!!!
Ik heb nu ook wat minder vrijheid, omdat er altijd iemand moet weten waar ik ben, hoelaat ik daar ben, tot hoelaat ik daar ben en wanneer ik dus weer naar huis kom en hoelang ik daar over zal gaan doen....zucht...
Maar over een tijdje, als de medicijnen aanslaan, zal het wel beter gaan hoop ik..

Eliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:08

IK heb posttraumatische dystrofie.
Dit heb ik al vanaf dat ik 12 ben, eerst was het niet zo erg maar sins een jaar zit het dus ook in mijn benen.
Ik mag dus niet meer paardrijden en moet heel erg opletten.
Ik zal ws nooit fulltime kunnen gaan werken.
Ik ben nu 18 en ik doe d eopleiding spw ik merk nu al dt mijn stage eigenlijk al te zwaar is ( 1,5 dag per week en dan ook nog 3 dagen school)
Ik slik vrij veel medicijnen ( 12 pillen per dag ) en die vergeet ik ook nog steeds vrij vaak.
Ik word elke week gekraakt omdat mn hele rug en nek vastzit en mn wervels niet altijd op zijn plek willen blijven zitten.
mijn enkels en knieen worden heel erg dik als ik teveel heb gedaan, ook zak ik welleens gewoon door mijn benen heen.
Tjah hoe ik ermee omga.. de ene keer acepteer ik het meer als de andere keer.
NU voel ik me best wel fiets heb net mischien even 5 minuten gereje en nu heb ik alweer onwijst last van me been.