Op de middelbare school was ik de kleinste en de dunste en vonden een aantal heren mij een makkelijk doelwit. Viel dat even tegen voor hun dat ik totaal niet onder de indruk was

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yellowfish schreef:Ik, maar uiteindelijk heeft het me alleen maar sterker gemaakt.
Welshcobfan schreef:het ligt overigens niet aan je uiterlijk dat je gepest word, maar helpt wel. Het is je gedrag die bepaald wie er wel en niet gepest worden.
Urielle schreef:. Maar imo zijn die kinderen pas zo geworden na al die pestsessies, ALS ze al zo zijn geworden.
Gemma_Luuvv schreef:Ik blijf erbij dat ik mensen die pesten diep triest vind, gebrek aan aandacht, die vaak stoer willen zijn, die iemand af willen zeieken om zelf beter te worden
xKatleentjex schreef:Urielle schreef:. Maar imo zijn die kinderen pas zo geworden na al die pestsessies, ALS ze al zo zijn geworden.
Dat gevoel had ik ook.
Ik ben een heel open en speels kind geweest, net als al de rest en ik had geen problemen met het omgaan van mensen.
Pas toen ze mij begonnen neer te halen met dingen als 'brilsmurf' ben ik me gaan terugtrekken en ben ik onzeker geworden.
xKatleentjex schreef:Urielle schreef:. Maar imo zijn die kinderen pas zo geworden na al die pestsessies, ALS ze al zo zijn geworden.
Dat gevoel had ik ook.
Ik ben een heel open en speels kind geweest, net als al de rest en ik had geen problemen met het omgaan van mensen.
Pas toen ze mij begonnen neer te halen met dingen als 'brilsmurf' ben ik me gaan terugtrekken en ben ik onzeker geworden.
Welshcobfan schreef:Precies mijn punt: jij trok het je aan! daardoor pestten ze door. elk kind is hard tegen een ander. Iedereen is wel eens beledigd. Maar de 1 trekt het zich aan de ander niet. Degene die het zich aantrekken die worden wél gepest, die ander niet. Dus je gedrag heeft bepaald of je gepest blijft.
Urielle schreef:Welshcobfan schreef:Precies mijn punt: jij trok het je aan! daardoor pestten ze door. elk kind is hard tegen een ander. Iedereen is wel eens beledigd. Maar de 1 trekt het zich aan de ander niet. Degene die het zich aantrekken die worden wél gepest, die ander niet. Dus je gedrag heeft bepaald of je gepest blijft.
In eerste instantie niet. Geef toe, als ik jou nu uitscheld, dan denk jij bij jezelf 'Wat een muts!', je haalt je schouders op en je gaat verder met waar je mee bezig was. Pas ik jouw hele omgeving overhaal om jou te gaan treiteren, begin je het irritant te vinden. Niet dat je het je echt aantrekt, maar je denkt 'Doe toch normaal, stelletje mafkezen!' En gaat het maanden zo door, dan begint het je wel te raken, want eerst word je kwaad en je vraagt je af waar het voor nodig is, en vervolgens verdrietig omdat je de reden niet ziet en je gaat je afvragen wat je dan verkeerd doet. En de volgende stap is dat je of gaat proberen je te conformeren aan de groepsnorm of je trekt je terug en denkt 'Barst allemaal!' Maar wat is nu de trigger die zorgt dat iemand tot pispaaltje bestempeld wordt?
Citaat:Precies mijn punt: jij trok het je aan! daardoor pestten ze door. elk kind is hard tegen een ander. Iedereen is wel eens beledigd. Maar de 1 trekt het zich aan de ander niet. Degene die het zich aantrekken die worden wél gepest, die ander niet. Dus je gedrag heeft bepaald of je gepest blijft.
Cloverdale schreef:basisschool
groep 5
en brugklas tsja ik wil het geen pesten noemen, of eigelijk toch wel..
ik ben er niet overuit maar het was wel een poedersuiker..
Urielle schreef:Maar wat is nu de trigger die zorgt dat iemand tot pispaaltje bestempeld wordt?
Welshcobfan schreef:xKatleentjex schreef:. Maar imo zijn die kinderen pas zo geworden na al die pestsessies, ALS ze al zo zijn geworden.
Dat gevoel had ik ook.