Donor???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:56

Ik ga het niet beargumenteren maar ik heb er voor gekozen geen donor te worden. Bloeddonor overigens binnenkort wel.

Meissie17

Re: Donor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:57

Het klinkt arrogant maar ik ga daar nu nog niet over nadenken of ik dat wil of niet...

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:01

Ik ben donor, behalve m'n ogen. Ik ga binnenkort ook bloed geven, voordeel is dat dan meteen je bloed getest word.

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:04

Ik heb vorige week het formulier gekregen.
Ik wist al heel lang dat ik donor wilde worden, maar toen moest ik ook invullen wat ik NIET wilde doneren, ik heb toen aangekruist dat ik niet mijn hoornvliezen, huid (en nog iets maar dat weet ik al niet meer) wil doneren....
Ik weet niet waarom, maar ik vind het een naar idee dat er aan mijn ogen word gefrutseld als ik dood ben...

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:31

Ik ben nog geen donor, omdat ik het formulier nog niet heb ontvangen, maar als ik het krijg word ik wel donor omdat ik iemand ken die een nieuwe nier nodig heeft en er nog steeds geen 1 is voor hem. Daarom heb ik besloten als ik dat formulier krijg dat ik donor word. Ze mogen bijna alles hebben behalve mn huid, ogen en hart en longen.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:22

Ik doe het niet. Ik ben dan nogwel 15 en misschien verander ik nog van mening, maar toch.
Ik vind de gedachte dat iemand met mijn nieren of wat dan loopt raar, ik zal het zelf ook zeker niet willen. Als ik niet meer goed kan functioneren, dan is het over. Het is dan wel egoïstisch en vele zullen het er niet mee eens zijn, maar zo zie IK het!

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:38

Ja, ik ben ook donor geworden, ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:44

Elsemieke schreef:
Ik doe het niet. Ik ben dan nogwel 15 en misschien verander ik nog van mening, maar toch.
Ik vind de gedachte dat iemand met mijn nieren of wat dan loopt raar, ik zal het zelf ook zeker niet willen. Als ik niet meer goed kan functioneren, dan is het over. Het is dan wel egoïstisch en vele zullen het er niet mee eens zijn, maar zo zie IK het!

Dus als jij iets nodigs was, waar je niet zonder kon leven, wou je het niet? Omdat het van iemand anders was, die nu dood is?
Gewoon omdat jij er zo 'vies van ben' om het maar even zo te zeggen??

Of lees ik nu het verkeerd

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:46

Ik zou dolblij zijn als ik door een donor kan blijven leven

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:50

Anouar15 schreef:
Ik zou dolblij zijn als ik door een donor kan blijven leven

Nou, anders ik wel. Daarom vroeg ik ook, want volgens mij zette ze neer dat zij ook niet iets van iemand anders wou hebben..en dat vind ik pas een raar/naar idee!

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:32

Ik vind het principe waar ze een jaar geleden mensen mee probeerden over te halen een hele goede:
"Voor wat hoort wat!"

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Als je zelf ziek bent dan hoop je dat iemand doneert,waardoor jij weer een kans krijgt verder te leven.
Zo geldt het andersom precies zo: Een ander is ziek en wacht op een donor... etc.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:21

Ik heb het ook ingevuld en ben dus ook donor.

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:23

Ik ben donor... Als ik dood ben heb ik er toch niks aan En ik wil graag gecremeerd worden, so no use in keeping the stuff.

Westy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:26

Ik ben ook donor. ik heb het papiertje ingevuld toen ik 21 jaar was, ben nu 22 jaar. De reden waarom ik donor ben geworden is omdat mijn tante leverkanker had. Ze is getrouwd en heeft 3 dochters. 1 daarvan ging bijna trouwen en de andere was zwanger van een tweeling. ze was bijna overleden, haar lever was helemaal verschrompeld. Totdat die nacht het telefoontje ging bij hun thuis (ze lag al in het ziekenhuis omdat het slecht ging) dat er een donor was, ze gingen diezelfde nacht opereren. Alles is gelukt! Ze is nu weer gezond en heeft de bruiloft meegemaakt en past op haar 2 kleinkinderen als mijn nichtje werkt.

Ze wilde alleen het volgende over de donor vertellen, hij was die nacht overleden door een auto-ongeluk..............

Dit heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik ook donor ben geworden!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:20

jaren lang geroepen.
"nee ik wil dat niet al me organen gaan met me mee de kist in"
en nu....
ik wil ze heel graag afstaan, iemand anders redden met jou levelose lichaam waarom niet?
me ouders willen het niet.
ik heb de keuze al lang gemaakt ben nu 16 ze mogen alles hebben.
als ze me maar netjes dicht maken, als ik in de kist op gebaart lich en niemand er iets van ziet.
ik ben dan dood en iemand anders kan mijn ingewanden hebben.
en misschien nog jaren rond wandelen...
mijn keuze was makkelijk
jah dus

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:59

Het is in ieder geval iets waar je goed over na moet denken. Mede omdat de keuze anders wordt overgelaten aan je nabestaanden en die waarschijnlijk op dat emotionele moment er niet op zitten te wachten om hier over na te denken.

Op mijn achttiende heb ik het dus meteen aangevraagd, ingevuld en opgestuurd.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 01:23

Ik heb de formulieren hier ook thuis liggen. Ik wil best het 1 en ander afstaan, als ik daar mensen levens mee kan redden

Dennis v m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 00:14

ik was eerder als hun, voordat ze me gingen vragen had ik me al op gegeven, van mij mogen z alles hebben. Ik weet dat er straks als ik dood ben levens gered kunnen worden met mijn organen misschien wel. Of straks als ik zelf misschien ooit wat krijg dat ik dan ook wat van een ander zou krijgen. maar dat is mijn mening.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:34

Ik ben zowieso nog te jong om donor te worden, maar als de tijd komt zal ik het zeker worden.
Als ik dood ben, heb ik zeker toch niks meer aan mijn organen?
Dan liggen ze maar wat weg te rotten, of worden ze verbrand.

Ja, ik wil donor worden.
Als de tijd rijp is.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:31

Jeps ik ben het, paar dagen terug de brief op de post gedaan!!

Ik heb zo iets van, als ik ooit een ziekte/ongeluk krijg waardoor ik zou kunnen overleven door een orgaantransplantatie, dan zou ik dat orgaan niet afwijzen. Dus vind ik ook dat ik mijn organen ter beschikking moet stellen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:45

Ik ben wel donor. Ik heb zelf hartproblemen, en tot nu toe kunnen ze alles nog maken met ! schrik niet ! varkensonderdelen!
Hoewel de kans klein is dat ik ooit een hart van een ander mens nodig heb, ben ik in mijn situatie maar wat blij dat die mogelijkheid er is. Ik vind het echt heel raar dat je aangeeft dat je van een ander ook geen organen zou willen hebben. Ik hoop niet dat je ooit in de situatie komt, maar als dat zo is ben je bereid alles te doen om je aan het leven vast te houden, zelfs varkensonderdelen in je lijf laten zetten.
Ieder moet het voor zich weten. Van mij mogen ze alles gebruiken wat ze kunnen, nieren e.d. zijn nog hartstikke goed voor iemand anders. Bloed mag ik helaas niet doneren, de kwaliteit van mijn bloed is slecht ( o.a. lage hb ). Als het kon zou ik het doen, ik geloof dat ik als kind wel eens een bloedtransfusie heb gehad tijdens een operatie, ben dus wederom heel blij dat het bestaat.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:14

Ik heb geen zin om uit te leggen hoe en wat, maar ik wil geen donor worden.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:41

Quote schreef:
Ik ben zowieso nog te jong om donor te worden, maar als de tijd komt zal ik het zeker worden.
Als ik dood ben, heb ik zeker toch niks meer aan mijn organen?
Dan liggen ze maar wat weg te rotten, of worden ze verbrand.

Ja, ik wil donor worden.
Als de tijd rijp is.

Je bent niet te jong om donor te worden,mits je jonger dan 12 bent...dan ben je idd te jong,maar gezien jou leeftijd wel ouder is,ben je wel toe is staat om donor te worden. Dit kan namelijk al vanaf je 12e.
Dus je kunt het formulier rustig aanvragen hoor!
www.donorregister.nl

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:16

Ik ben ook geen donor.. Toen ik het formulier kreeg toen ik 18 werd wist ik totaal niet wat ik wilde, dus heb ik nee ingevuld.. En vind het wel prima zo.. Misschien denk ik er later anders over en kan ik het alsnog wijzigen.. maar op dit moment ben ik dat niet van plan..

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:48

Ik heb het laatst ook in mijn brievenbus gevonden, maar ik heb nog niet kunnen beslissen wat ik doe.

Aan de ene kant vind ik het wel goed enzo, dat je andere mensen helpt maar aan de andere kant wil ik gewoon geen gerotzooi aan mijn lichaam als ik dood ben.

Ik denk dat ik ook maar nee in vul.
Veranderen kan nog altijd en zolang ik het niet weet is het gewoon nee.