keel amandelen er uit halen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Re: keel amandelen er uit halen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:00

Ik moet morgen voor de operatie en ben 22.
Had tot nu toe welke elke maand flink last van mn keel en mijn amandelen zijn dus ook "rot"
Daarnaast kun je door de permanente ontstekingsbron in je lichaam ook heel erg moe zijn, omdat je afweer daar constant mee bezig is..
Ik zie behoorlijk op tegen de operatie maar aan de andere kant is dit zo ook niet te doen, en wat zal ik straks blij zijn als ik mijn energie weer terug heb en niet steeds ziek ben!

Morgen om half 12 word ik opgenomen, en over anderhalf uur mag ik niks meer eten en drinken omdat ik nuchter moet zijn.
Ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan

Kiovili

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:59

Veel succes en sterkte! Hoop voor je dat het mee gaat vallen. Laat ons even weten hoe het is gegaan.

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:57

polopaardje schreef:
Veel succes en sterkte! Hoop voor je dat het mee gaat vallen. Laat ons even weten hoe het is gegaan.

Nou, hier ben ik dan weer
Afgelopen dinsdag zijn ze eruit gehaald bij mij, en van de narcose heb ik bijna geen last gehad..eerst kreeg ik een infuus in de ader op mn hand, dat ging vrij vlot en deed haast geen pijn (die jongen kon goed prikken, de vorige keer deed het veel meer pijn..)
Toen ging ik naar de OK en nieuwsgierig als ik ben wilde ik nog van alles weten (of ik een tube inkreeg tijdens de operatie, waar al die slangetjes voor dienden etc. dat vonden ze wel grappig geloof ik )
Toen gaven ze me een of ander goedje in mn infuus waarvan ik dan in slaap zou moeten vallen, maar ik bleef nog wakker (eigenwijs he ) dus kreeg ik alsnog een kapje en toen was ik vrij snel weg.

Ik werd rustig wakker op de recovery, er lag alleen een vrouw naast me in een bed die steeds maar "ow ow ow ow ow" riep, dan kwam de verpleging bij dr "heeft u pijn mevrouw?" mevrouw "nee ik heb geen pijn...ow ow ow ow" best wel irritant

Ik was helemaal niet misselijk van de narcose maar moest wel meteen drinken, en dat deed godse pijn zeg.
En pijnlijk blijft het zeker, ondanks de ijsjes en pijnstillers.
Ik zit nu op de 3e dag en vandaag is het pijnlijker dan gisteren, de pijn straalt nu door naar mijn oren. Ik hoop dat ik er geen geen oor-ontsteking naast krijg.
Wel heb ik het idee dat de wonden vandaag redelijk ver gesloten zijn omdat ik geen bloedsmaak meer proef.

Nou tot zover mijn update ik ga nu weer in bed liggen en me vervelen..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:26

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis, ben nu 19 en heb 4 weken geleden een neusspray gegeven wat zou moeten helpen, als dit nauwelijks heeft geholpen (heb in ieder geval nog geen last van hooikoorts gehad ) moeten mijn amandelen er ok uit.. maar dit wil mijn arts zo lang mogelijk uitstellen omdat het voor een wat "ouder" persoon als normaal heel vervelend is... 2 weken flinke keelpijn

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:09

bij mij zijn ze er afgelopen december uitgehaald op 26 jarige leeftijd

ik was vet schijterig maar alles verliep soepeltjes..
alleen dat wakker worden

jezus...die pijn...en kotsen en flauwvallen...

maar na 2 dagen kon ik al weer bokken hoor

de eerste week heb ik geleefd op ijswater en vla en babyvoeding,daarna gesopt brood met niet te hete thee..daarna weer soep en zo langzaam opgebouwd..
na 3 weken liep ik weer vrolijk in de ronte en had ik weer een redelijke stem terug
wel heb ik de korsten (van het branden) gevoeld tot 14 weken na de operatie...eroverheen heb ik alsnog 2 keelontstekingen gehad en blijken mijn klachten ook te komen van een gevoelige slijmvlies..ach ja

1 tip....de eerste 6 weken geen banaan eten! dat brandt als de hel

veel sterkte voor degene die het nog moeten ondergaan

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:14

Hmm, nou nog een update van mij..het wordt niet echt beter.
Morgen is het een week geleden dat ik ben geopereerd alleen de pijn lijkt alleen maar erger te worden aan de rechterkant, volgens mij begint het daar te ontsteken

En mijn meegekregen pijnstillers zijn morgen op, zonder die is de pijn echt hels.. en met is het af en toe ook niet uit te houden, kan wel janken soms.
Ondanks dat heb ik nog geen spijt van de operatie, want aan de linkerkant lijkt het wel goed te helen.Alleen rechts.. ik ga morgen de KNO arts maar bellen

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:37

bij mij is het maandag zover, heb nu ook weer heel veel keelpijn, kan er niet normaal van eten. ik hoop dat het meevalt bij mij...

Citaat:
En mijn meegekregen pijnstillers zijn morgen op, zonder die is de pijn echt hels.. en met is het af en toe ook niet uit te houden, kan wel janken soms.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:58

Bij mij zijn mijn keel- en neusamandelen eruit gehaald toen ik 6 was ofzo..
Dus weet er niet zoveel meer van..
Maar succes!

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:40

Blegh moet woensdag naar de KNO arst.... kl*te zooi! ik ben van die verhaalen echt zo geworden van laat het snel gebeuren! laat het snel voorbij zijn! dat flauwvallen lijkt mij zo eng! heb dat nog nooit gedaan!

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:42

o help! bedenk net dat ik dan miss niet mee kan doen met afscheid groep 8!

Kiovili

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:18

@ LilyLuna: Rot dat het niet hard vooruit wil. Hoe gaat het intussen?

MyraTimo: Hoe is het bij jou gegaan?

Ik zit zelf ook weer met een keelontsteking. De tweede in een kleine maand. Dit is toch wel de druppel. Ga daarom ook morgen een afspraak maken bij de huisarts, even kijken wat die er van zegt.

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:36

morgen....

Kiovili

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:21

Veel succes en sterkte!
En laat ons even weten hoe het is gegaan he!

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:26

polopaardje schreef:
@ LilyLuna: Rot dat het niet hard vooruit wil. Hoe gaat het intussen?

MyraTimo: Hoe is het bij jou gegaan?

Ik zit zelf ook weer met een keelontsteking. De tweede in een kleine maand. Dit is toch wel de druppel. Ga daarom ook morgen een afspraak maken bij de huisarts, even kijken wat die er van zegt.

Ik ben weer beter

De eerste week was erg pijnlijk, en aan het einde van de 1e week ging het ineens veel slechter..maar 2 dagen daarna knapte ik ineens op en nu heb ik helemaal geen pijn meer, heb gewoon lekker kunnen feesten met 5 mei! In totaal ben ik er 9 dagen beroerd van geweest, maar ik ben heel blij dat ik het heb laten doen

Iedereen die nog moet, sterkte, het zijn even een paar vervelende dagen maar je gaat er de vruchten van plukken!
Ik kan nu al veel vrijer ademen

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:46

Hier ben ik dan, thuis van vandaag. alles is goed verlopen, van die narcose was ik wel wat ziek, maar heb gelukkig niet moeten overgeven. het doet wel erg veel pijn, heb heel slecht geslapen vanacht...
maar ik heb vanochtend nog een goeie pijnstiller gkregen...ben al bang voor als deze gaat uitgewerkt zijn...
@ LilyLuna: wat at jij zoal in het begin? ik heb enkel water gedronken en een beetje ijs gegeten, maar daarvan gaat mijn honger niet weg...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:07

JessieVD schreef:
Hier ben ik dan, thuis van vandaag. alles is goed verlopen, van die narcose was ik wel wat ziek, maar heb gelukkig niet moeten overgeven. het doet wel erg veel pijn, heb heel slecht geslapen vanacht...
maar ik heb vanochtend nog een goeie pijnstiller gkregen...ben al bang voor als deze gaat uitgewerkt zijn...
@ LilyLuna: wat at jij zoal in het begin? ik heb enkel water gedronken en een beetje ijs gegeten, maar daarvan gaat mijn honger niet weg...

Ehm..de 2 dagen na de operatie alleen ijs en ijswater, daarna vla, en daarna voorzichtig een boterhammetje zonder korst....maar die honger kon ik niet echt stillen, omdat ik door de pijn niet veel naar binnen kreeg.
Heb je trouwens niet meer pijnstillers meegekregen? Ik kreeg diclofenac mee, en heb die genomen, dan viel het wel uit te houden..

Beterschap iig

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:09

dankje...
ja ik heb dafalgan bruis meegekregen alhoewel ik niet denk dat ik dat naar binnen krijg. maar ik heb ook suppo's gekregen... het is wel wat genant, maar het helpt wel...