purny schreef:En wat is 2 jaar van je leven als je het vergelijkt met het leed wat mensen hebben moeten doorstaan.
Toch merk ik bij jongelui (20-25 jaar) dat die 2 jaar veel impact hebben gehad.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

)
Cer schreef:Nou ik hoorde en las wel berichten dat mensen die het niet wilden,egoistisch waren en gevaarlijk voor anderen enzo.. want je deed het niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen etc.. En dat ze dan zelf trots vertelde dat ze wel een vaccinatie hadden, en daarna meerderen.
ik denk echt dat dat beide kanten op ging en dat het er helemaal aan ligt hoe je er zelf ook in stond?
Maar goed, dat is niet de kern van dit topic (denk ik) .. (het begon met wc papier)

of kan aangeven "eej, blijf uit de buurt'
.Cer schreef:Jeemig mensen, er wordt gevraagd wat mensen eraan over gehouden hebben. Dan mag iemand dat toch gewoon vertellen? Waarom moet er dan weer op de man gespeeld worden en een oordeel over geveld worden. Wat intolerant.. .
Er zijn altijd mensen die ergeren dingen hebben, als ik in het ergernissen topic lees zie ik ook dingen waarvan ik denk "nou nou", maar dat maakt toch niet niet uit? Iedereen heeft recht op zn eigen ergernissen, trauma's, gemis etc..
Er staat nergens in het bericht 'dat het niks voorstelde'?
Ik heb eraan overgehouden dat ik nog steeds heel fijn thuis kan werkenEn dat ik me met enige regelmaat realiseer dat alles weer open is. Als ik door een straat loop waar de terrasjes vol zijn bijvoorbeeld, of tijdens een voorstelling of concert. Ik denk dan nog wel terug aan toen dat niet zo was.

Furst schreef:Trauma en oververmoeidheid die niet te verklaren is. Mijn draagkracht is veel minder geworden en ik weet niet eens precies waarom. Ik heb het altijd lastig gehad met bepaalde regels ofzo? Dan voel ik mij snel gevangen. En zo is het precies hoe ik de corona heb ervaren. Als gevangenschap. Ja, geen files was heerlijk. Maar hoe mensen tegen elkaar deden.. dat vond ik echt niet oke. Ik spreek vanuit Belgie, ik weet niet hoe het in Nederland was, maar als je je niet liet prikken. Ho maar, dan was je echt het vuil van de straat. En dat vind ik nog steeds wel heel erg. Dat mensen die zich niet lieten prikken zo buitengesloten werden alsof zij de vuilste ziekte hadden die er bestond... Dat vond ik heel naar. Ik kan wel begrijpen waarom germie zegt dat er een stukje leven is afgepakt. Dat gevoel heb ik ook, terwijl ik niet per se anders ben gaan leven. Toch heeft het mij een trauma gegeven. Oh en dat als iemand met autisme, die van rust houd. Maar het feit dat het dan MOEST, dat knaagt ofzo. Ik had niet het gevoel dat ik nog een eigen wil had? Heel vreemd..
DuoPenotti schreef:Betreft wc papier heb ik inderdaad ook sneller een nieuwe pak in huis.
Het hamsteren van dat plee papier in coronatijd heb ik nooit begrepen.
Maar omdat ik nooit een dikke voorraad had was het niet fijn toen ik nog maar 2 rollen in huis had en het schap was leeg
Gelukkig kon je toen 4 rollen krijgen als je er om vroeg![]()
Maar door die idiote mensen van toen kregen mensen die niet hamsterden maar het gewoon echt op hadden ook wel kak stress
Wranglerbutt schreef:Bijzonder dat bij vrijwel iedereen het advies (vaker) 'handen wassen' is blijven plakken, terwijl het corona virus (SARS-Cov-2) via de lucht wordt overgedragen (net als mazelen overigens)

Lieser schreef:Wranglerbutt schreef:Bijzonder dat bij vrijwel iedereen het advies (vaker) 'handen wassen' is blijven plakken, terwijl het corona virus (SARS-Cov-2) via de lucht wordt overgedragen (net als mazelen overigens)
Net als de gewoonte om antibacteriële handgel te gebruiken, zelfs bij huisartsenpraktijken. Doet niks tegen virussen
Contemplate schreef:Lieser schreef:Net als de gewoonte om antibacteriële handgel te gebruiken, zelfs bij huisartsenpraktijken. Doet niks tegen virussen
Niet helemaal waar. Er zijn verschillende typen virussen en tegen sommige virussen (waaronder corona) heeft dit wel degelijk effect. Het breekt het vettige membraan van enveloped virussen, non-enveloped virussen hebben dit vettige membraan niet.