Langdurige knieklachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

novita13

Re: Langdurige knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 21:25

Wel vervelend dat het nog zo lang duurt voor je. Hopelijk knapt het toch nog verder op voor je! Sterkte.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 21:45

Doe je ook 'kalmere' krachttraining? Hyrox enz kan serieus wat zijn... Bij mij helpen leg extentions enorm. We hebben een machine die je 2 benen afzonderlijk laten bewegen in onze fitnesszaal. Dat is voor mij het meest fijn. De barbell squat... doe je die? Ik doe die zelf niet zoveel meer momenteel, maar die kan je veel vertellen over je stabiliteit. Wanneer ik abductor/adductor er stevig bijhaal in mijn programma verbeterd die squat altijd. De horizontale leg press is voor mij ook een favoriet ivm knie. Ik zou ook zweren dat creatine + glucosamine/chrondotrine supplementen geholpen hebben.

Ik heb voor de duidelijkheid een op MRI duidelijk te zien 4de graads breuk in mijn kraakbeen en daarmee ook chronisch pijn aan de binnenkant van mijn knie. Ik draag kneesleeves voor krachttraining, een brace bij gevechtsport en een kruisje bij paardrijden :+ Dat is soms gewoon echt lastig. Helaas geen oplossing voor je, het is voor mij ook telkens proberen iets te vinden, want de pijn komt terug... Maar met de oefeningen hierboven is het wel beter... Sterkte!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 21:51

Lastig dat je hier al zo lang last van hebt. Hier ook veel last van knieklachten gehad. Ik gebruik nu bij het sporten een patella peesbandje. Deze zijn vrij eenvoudig maar helpen mij heel goed. Misschien de moeite waard om eens te proberen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-26 21:53

Ja ik deed ook aan bodypump, daar komen ook de barbell squat elke keer in terug. Fitness doe ik niet, vind ik saai :o

Patella bandje ga ik eens naar kijken!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 22:05

Ik heb zelf deze:

https://www.probrace.nl/p/push-med-patellabrace/

Heb er een heleboel getest, maar vond deze uiteindelijk het meest prettig ook in combinatie met paardrijden door de plaatsing van de fournituren. Bij andere varianten zat dat precies tussen zadel en knie in zegmaar.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 15:10

Ik heb er een besteld laatst en vandaag de hele dag al om. Vind het wel irritant voelen in de knieholte nu, maar merk wel dat ik steun heb en stuk minder klachten

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 15:23

Hm zijn wel 2 duidelijke aanwijzingen.
1. Je hebt minder klachten als je je steunzolen niet draagt
2. Je hebt minder klachten als je een patellabandje draagt.

Andere route, heb je je verhaal al in ChatGPT gegooid?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 16:02

Ladyson schreef:
Hm zijn wel 2 duidelijke aanwijzingen.
1. Je hebt minder klachten als je je steunzolen niet draagt
2. Je hebt minder klachten als je een patellabandje draagt.

Andere route, heb je je verhaal al in ChatGPT gegooid?

Ik had gister enorm veel pijnklachten zonder steunzolen. Dus dat is geen een op een verhaal helaas.

Ja, die zegt overbelaste meniscus.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 17:36

Zertab schreef:
Ik heb er een besteld laatst en vandaag de hele dag al om. Vind het wel irritant voelen in de knieholte nu, maar merk wel dat ik steun heb en stuk minder klachten

Super fijn als zo'n simpel bandje helpt. Ik had degene die ik doorstuurde in het begin echt veel nodig maar nu nauwelijks nog. Dus het kan ook echt tijdelijke verlichting bieden en tussentijds je spieren sterk maken.

Geen idee welke je hebt besteld, maar ze zitten niet allemaal even comfortabel en het is ook een beetje een learning curve om zo'n bandje goed om te doen zodat ie comfortabel zit zonder irritatie. En ze vormen ook een beetje mee na verloop van tijd dus dat helpt ook.