Citaat:HartslagNu alarmeert altijd voldoende burgerhulpverleners (maximaal 100) in de buurt van het slachtoffer. We streven ernaar om bij elke reanimatie vijf burgerhulpverleners en twee AED’s ter plaatse te krijgen.
(Bij de FAQ van Hartslag.nu)
In mijn ervaring niet zozeer afstand alswel hoeveel mensen in omgeving.
Ik heb ooit een oproep gehad op bijna 3 kilometer, maar dat was ook in heel dun bewoond gebied (wel Nederland)
Zelf kon ik lastig weg, was net aan het regelen dat dat toch veilig kon toen ik de ambulances gelukkig al hoorde in de goede richting.
Dat was op dat moment eerlijk gezegd wel een opluchting, want dit was een ingewikkelde geweest ergens in de bossen waar je moeilijk met auto kunt komen en te ver weg om te voet te doen.

Tja, je moet op een gegeven moment ergens een grens trekken, natuurlijk. En wat is er mis met 1 avond extra per jaar oefenen? Des te makkelijker gaat het (en ook, des te minder impact heeft het over het algemeen) als je wel een keer er gebruikt van moet maken.
daar zijn echt heel erg hard meer mensen nodig), maar is dus niet overal gelijk. 
ik kan me voorstellen dat jullie daarna toch enigszins bang waren en niet meer durven, niks om je voor te schamen! Ik hoop dat jullie beiden er uiteindelijk niet te lang last van hebben gehad