Wat helpt écht tegen droge handen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:34

Ik heb ook een droge exceemhuid en gebruik alleen neutrale crèmes op mijn handen, dus cetomacrogol of lanette. Op advies van de huisarts, maar gewoon verkrijgbaar bij de Kruidvat, Etos of apotheek. Ik smeer absoluut geen andere crèmes met parfum en dergelijke want daar wordt het alleen maar erger van.

Ik smeer heel vaak. Soms alleen droge plekjes, maar zo vaak mogelijk mijn hele handen. Het gevoel went wel.

Verder is het vaak wat uitzoeken welke zeep (en eventueel andere verzorgingsproducten, wasmiddel, etc.) je wel en niet tegen kan.

Verder zo min mogelijk contact met irriterende stoffen die je huidbarrière beschadigen. Dus afwassen en schoonmaken met handschoenen. Ook tuig poetsen doe ik bijvoorbeeld met handschoenen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:40

Wat doe je eigenlijk voor werk?
Kun je dan geen handschoenen aan doen dat je handen droog blijven??

Verder inderdaad lanette crème of gewone vaseline en heeeeeel vaak insmeren :j

santaju

Re: Wat helpt écht tegen droge handen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:46

Bij mij werkt de handcrème van dr leenarts heel goed. Sterkte!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:49

Ik werk op kantoor. Was alleen m’n handen na het plassen en voor het eten. Dus dat valt mee. :P

Is dit dan mogelijk eczeem? Ik heb verder dan gevoelig zijn voor stoffen niet echt eczeemplekken verder.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:58

Misschien een open deur, of juist niet, maar drink je wel voldoende water? Je zou eens kunnen proberen om wat meer water te drinken om te zien of je verschil merkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:00

Mischa schreef:
Misschien een open deur, of juist niet, maar drink je wel voldoende water? Je zou eens kunnen proberen om wat meer water te drinken om te zien of je verschil merkt.

Ja staat ook in de OP! Meer water drinken probeer ik heel hard. 1,5 liter red ik elke dag wel eigenlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:09

MarlindeRooz schreef:
Ik werk op kantoor. Was alleen m’n handen na het plassen en voor het eten. Dus dat valt mee. :P

Is dit dan mogelijk eczeem? Ik heb verder dan gevoelig zijn voor stoffen niet echt eczeemplekken verder.

Gevoelig voor stoffen? Hoe bedoel je dat? Want dan kan t ook een allergische reactie zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:17

Ja agressievere stoffen in bijvoorbeeld make-up remover of parfum. Heb nooit problemen met wasmiddel oid.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:23

_Karlijn schreef:
Ik weet dat vroeger bij eczeem 's nachts vette creme met katoenen handschoentjes werden gedragen. Wellicht verdraag je het dan beter TS?

Met vaseline cetomacrogol (kring apotheek). Wordt ook aangeraden door huisarts bij eczeem. Ook Kruidvat heeft zoiets. Voordeel: er zitten geen overbodige dingen in die kunnen irriteren (geen parfum).

Er is ook (voor overdag bijvoorbeeld) iets minder vette creme, dat is cetomacrogol creme. Zelfde spul als vaseline cetomacrogol, maar percentage vaseline is lager, dus je handen worden iets minder vet. Dat is wat prettiger met klusjes doen overdag, wel blijven smeren, bijvoorbeeld iedere keer na het handen wassen, of voordat je in de vrieskou naar buiten gaat; het beschermt ook tegen kloven en wondjes door de koude droge lucht buiten.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:29

MarlindeRooz schreef:
Ja agressievere stoffen in bijvoorbeeld make-up remover of parfum. Heb nooit problemen met wasmiddel oid.

Ik kan daar ook niet tegen. Ook niet tegen wasmiddel. Maar ik heb het ook met crème. Veel crèmes die hier genoemd worden hoef ik niet te proberen. Het is voor mij echt een zoektoch geweest naar crèmes waar ik tegen kon. Rituals enzo kan ik ook niet tegen.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:36

Probeer het eens van binnenuit met Duindoornolie capsules. Week of 6 volhouden en dan pas oordelen of het wat heeft gedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 57 min geleden

MarlindeRooz schreef:

Dan zou ik t totaal niet vreemd vinden als je meer allergieen hebt. Iets met ervaringsdeskundige ..
Een doorverwijzing naar een allergoloog lijkt mij een goede stap.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

nijnthju schreef:
Tallow balm. Werkt heel goed. Je kan het ook gemakkelijk zelf maken. Hier wordt t overal voor gebruikt.
Droge lippen, droge handen, rode billen bij de dreumes en ga maar door

Gebruik je dan gewoon de ossewit van de Jumbo?