Wie zit er ook aan de Prednison?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie zit er ook aan de Prednison?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:56

Ja, misschien heb je gelijk hoor, het zal wel per situatie verschillen maar ik had graag sneller afgebouwd. :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Ik heb jaren geleden ook verschillende malen prednison moeten gebruiken. Eerst voor poliepen neus en voorhoofdsholte na operatie (om het teruggroeien te voorkomen) heb ik over een grotere periode verschillend stootkuren gehad. En iedere keer kwamen er kilo's aan die er moeilijk tot niet afgingen.
Rond mijn 50e kreeg ik acute spierreuma en werd ik ook veroordeeld tot prednison. Vreselijke pijn in nek schouders, bekken, etc. Ik zou minimaal een jaar moeten slikken in hoge doses. Maar omdat ik ook reageerde met forse gewichtstoename ben ik gaan zoeken naar andere oplossingen en kwam toen bij Kurkuma terecht als ontstekingsremmer. Dat was toen nog niet zo bekend als nu. Ik heb een golden paste gemaakt en daarvan smorgens en savonds een kleine eetlepel genomen. En het hielp. Ik ben gestopt met de prednison. Later vond ik een goed curcumine supplement. Ik weet dat het de kurkuma was die hielp, omdat als ik stopte de pijn terugkwam. Spierreuma is meestal tijdelijk en na verloop van tijd verdwenen de klachten. Ik heb wel eens last van een slijmbeursontsteking in mijn heup en dan helpt het ook.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Bellatrix schreef:
Ja, misschien heb je gelijk hoor, het zal wel per situatie verschillen maar ik had graag sneller afgebouwd. :+

Dan moet je dat overleggen met je arts. Niet aan dr Google vragen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:06

Dat heb ik gedaan, was geen optie. :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Lagere doseringen afbouwen is vaak meer belastend voor de bijnieren dan van stootkuren af.
Na 8 weken tussen de 30 en 50 mg kan ik vrij snel naar mijn onderhoudsdosis van 15 mg.

Mocht deze onderhoudsdosis verlaagd kunnen worden, wordt get afbouwen langer en met kleinere stappen.

Mijn bijnieren zijn getest vanwege mijn prednisongebruik.
Ze doen het gelukkig nog.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:10

Oh dat is fijn. :)
Ik mag volgende maand naar 7,5 mg.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:11

Bellatrix schreef:

Ik bouw altijd in één keer af gaat eigenlijk altijd goed.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

raket schreef:
Lagere doseringen afbouwen is vaak meer belastend voor de bijnieren dan van stootkuren af.
Na 8 weken tussen de 30 en 50 mg kan ik vrij snel naar mijn onderhoudsdosis van 15 mg.

Mocht deze onderhoudsdosis verlaagd kunnen worden, wordt get afbouwen langer en met kleinere stappen.

Mijn bijnieren zijn getest vanwege mijn prednisongebruik.
Ze doen het gelukkig nog.

Dat testen gebeurde vroeger ook niet, voor zover ik weet. Hoe weet je of je bijnieren het minder goed doen, zonder te testen?

Edit: laat maar, al gegoogeld.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Ik denk dat wat google omschrijft behoort tot bijna extreem snel afbouwen....

Ik heb net de arts aan mn bed gehad, ik mag afbouwen met elke 2 dagen 5mg tot ik weer op 5mg per dag zit.

Nu fluctueert mijn hoogte zo enorm veel.... in een maand tijd zit ik nooit volledig op 1 dezelfde dosering. Misschien dat dat ook scheelt in afbouwen.