Eerste grijze haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leeftijd eerste grijze haar

<18
19 (5%)
18-25
79 (20%)
26-30
95 (25%)
31-35
82 (21%)
36-40
46 (12%)
41-45
28 (7%)
46-50
12 (3%)
51-55
12 (3%)
56-60
2 (0%)
>60
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 380

Rienn

Re: Eerste grijze haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:35

Na een turbulent jaar qua paniekaanvallen (2023/2024) heb ik in raptempo grijze haren ontwikkeld :=. Ik ben blond van mezelf, maar zie nu toch wel echt grijze haren. Ik ben overigens 41 jaar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:18

In tegenstelling tot mijn zussen ben ik laat grijs aan het worden, zij waren begin 30 al zo goed als helemaal grijs. Bij mij kwamen de eerste grijze haren begin 40, nog steeds is het maar een beetje bijna 15 jaar later. Heb lang getwijfeld zal ik mijn haren gaan verven of laat ik het zo. Wanneer ga je stoppen met verven en wat te doen aan de lelijke uitgroei dan? Had daar geen zin in dus laat het zo als het is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:25

Ik weet het niet meer, ergens tussen 30-35
Nu 45 en van rood ben ik naar goud (blond) gegaan
Uitgroei kleuren bij de kapper en soms contourkleuring
Prima hoor, ik heb grijs overgeslagen, bij een roodharigen zijn het dan meteen blonde haren blijkbaar

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:21

Met de verhuizing op 32/33 zag ik hem, het zijn er gelukkig nog niet veel en aan de voorkant pluk ik ze eruit :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:36

Ik ben 26 en heb nog geen grijze haar ontdekt gelukkig. Mijn broertjes daarentegen wel :') ene broertje op zijn 16e de eerste grijze haar en nu (24 jaar) al best veel. Andere rond zijn 18e eerste grijze haar, maar gelukkig nog niet echt doorgezet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:06

Ik heb door dit topic vannacht gedroomd dat ik vol grijze haren zat :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:07

ravellie schreef:
Ik weet het niet meer, ergens tussen 30-35
Nu 45 en van rood ben ik naar goud (blond) gegaan
Uitgroei kleuren bij de kapper en soms contourkleuring
Prima hoor, ik heb grijs overgeslagen, bij een roodharigen zijn het dan meteen blonde haren blijkbaar

Klopt, mijn vader had rood haar en is ook blond geworden. Die begint nu wel te vergrijzen, maar meer in zijn wenkbrauwen dan in zijn haar. Hij is er wel 64.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:19

Ik ben 41 en vrijwel wit, op wat as blonde plukken na.
Laat het eens in de zoveel tijd door de kapper doen met wat high en lowlights... dan zie je niks na tig weken uitgroei :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:48

Ik ben 35 en heb nog geen grijs kunnen vinden. Nou ben ik blond dus het is ook moeilijk te zien. Mijn ouders werden ook laat grijs. Mijn moeder is 63 en begint grijs te worden, is het nog lang niet helemaal, vooral nog donker blond. Je moet dichtbij staan wil je het zien.

Ik kan dus nog niet stemmen. Geen idee wanneer ik de eerste ga zien.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Op mijn 49ste een eerste grijze haar gevonden maar nu op mijn 53 moet ik nog veel moeite doen om er één te vinden. Mijn opa had weinig grijze haren toen hij overleed op 75 jarige leeftijd.

Daihyo schreef:
Ik was 18 :=
En ik heb altijd gezegd: tot mijn 30e trek ik ze eruit. Dat heb ik ook gedaan.
Inmiddels 43 en krijg ik een witte lok en veel witte haren.
Ik heb bruin haar van mezelf. Ik verf het niet. En ik word dus niet geleidelijk grijs, maar spierwit. En dat vind ik dan wel weer mooi :D

En mijn witte haren zijn overigens dikker en hebben meer slag dan mijn bruine haar. Dus ik krijg ook steeds meer volume.

Dat is jong :wow:

Cool is dat, dat je haar zo kan veranderen! Ik ben van stijl haar naar slag gegaan, nu in de menopauze/overgang krullen gekregen <3
En van blond (baby/tiener) naar donkerblond en nu ben ik een brunette :D

Gaaf ook dat je spierwitte lokken krijgt, ik vind dat prachtig! Ik ga er vanuit dat ik naar peper en zout ga, en dat pas heel laat net als mijn opa.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:37

Pas na mijn zestigste een beetje. Heb wél een kreukelhoofd, zag op m'n achttiende al de eerste rimpels (voorhoofd toen, nu honderden)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

Jis_ schreef:
Cool is dat, dat je haar zo kan veranderen! Ik ben van stijl haar naar slag gegaan, nu in de menopauze/overgang krullen gekregen <3

Grappig, ik ook van super stijl naar krullen nu ik in de overgang zit. Vroeger ging ik er voor naar de kapper, nu heb ik ze zelf.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Voor de mensen die echt al grijs zijn of al redelijk grijs zijn, verven jullie je haar of laten jullie de natuur zijn gang gaan?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

Mijn eerste grijze haren kwamen begin 20 al. Die heb ik er uitgetrokken haha. Nu zijn het er best veel, inmiddels 36 jaar. Ik heb het een tijdje z’n beloop gelaten maar ik werd er zo verdrietig van dat ik voor de kerst weer naar de kapper ben geweest om alles te verven. Hier voel ik me veel prettiger bij :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Ik enk de eerste verdwaalde grijze haar rond 25, maar daar is het ook bij gebleven tot een jaar of 8 terug. Ik ben nu 50 en heb 1 lok voor en de rest slechts een beetje peper en zout.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Rienn schreef:
Voor de mensen die echt al grijs zijn of al redelijk grijs zijn, verven jullie je haar of laten jullie de natuur zijn gang gaan?

Ik verf niet. Mijn huid raakt nogal gauw over zijn toeren en daarbij, het staat me prima
Daarbij heb ik "POKON"haar. Als ik het zou laten verven kan ik minimaal een keer per 3 a 4 weken de zaak bij laten kleuren.
Maar zoals gezegd, ik ben wel gelijkmatig grijs geworden. Dat helpt natuurlijk bij het wenproces.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

meggiemeg schreef:
Jis_ schreef:

Grappig, ik ook van super stijl naar krullen nu ik in de overgang zit. Vroeger ging ik er voor naar de kapper, nu heb ik ze zelf.

:D Mijn moeder dacht nadat ze haar permanent, na een lange tijd uit liet groeien, dat ze door het permanenten krullen had gekregen, maar dat was dus de overgang.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:40

Nu 36 en nog geen grijze haar gespot.
Maaaarrr mijn haar word wel steeds lichter en kichter(rossig haar)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:47

Hier 34 en hartstikke grijs haar op bepaalde plekken. Dus ik verf het met een natuurlijke verf (henna brownies)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:15

Ik heb een paar grijze haren maar niet veel. Ben 44. Ik laat 2 x per jaar asblond en asbruine highlights en lowlights door mijn haar doen. Ik heb geen uitgroei.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:53

Ik ben 52 super blond dus je ziet ze toch niet.
Nou waren mijn moeder en oma ook heel laat grijs dus wie weet heb ik geluk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

moonsparkle schreef:
Als we het allemaal gewoon grijs laten worden dan is grijs zijn misschien minder erg :P , en er zijn ook weer verschillende tinten grijs. Er zijn echt zoveel mensen die hun haar laten verven.

Ik ga wel even afkloppen, 37 en nog geen grijze haar.

Haha, als ik mijn haar verf wordt ik nog bijna tien jaar jonger geschat. :o
Laat dat grijze dus nog maar even zitten voor als ik voer de 50 ben. :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Jis_ schreef:
meggiemeg schreef:

:D Mijn moeder dacht nadat ze haar permanent, na een lange tijd uit liet groeien, dat ze door het permanenten krullen had gekregen, maar dat was dus de overgang.

Wat grappig dat dit vaker voorkomt! Ik ben van super stijl (kreeg regelmatig de vraag welke producten ik gebruikte om het zo te krijgen. Uhh... ik borstel het dagelijks en gebruik cheapo andrelon shampoo en conditioner) naar golvend pluishaar gegaan afgelopen 5 jaar. Ik gaf m'n zwangerschappen er de schuld van maar wie weet worden het wat betere krullen over 10 jaar dan :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Ik heb donkerbruin haar, dus grijs is direct heel zichtbaar. De eerste grijze haar had ik op mijn 26ste. Een korte, steile en stugge haar die uitstak boven mijn lange, bruine krullen. Ik was mijn handen aan het wassen en zag hem dus in de spiegel. Ik heb hem er heel demonstratief uitgetrokken en daarna heeft het een paar jaar geduurd eer ik weer een nieuwe spotten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Yessy schreef:
Jis_ schreef:

Wat grappig dat dit vaker voorkomt! Ik ben van super stijl (kreeg regelmatig de vraag welke producten ik gebruikte om het zo te krijgen. Uhh... ik borstel het dagelijks en gebruik cheapo andrelon shampoo en conditioner) naar golvend pluishaar gegaan afgelopen 5 jaar. Ik gaf m'n zwangerschappen er de schuld van maar wie weet worden het wat betere krullen over 10 jaar dan :Y)

Door zwangerschap kan je haarstructuur ook veranderen :j