Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hieperdi schreef:Mri schreef:Je haarlengte is genetisch bepaald.
Bij je paard groeit het ook niet oneindig door
Niet iedereen heeft een volle dikke bos. Niet iedereen heeft lang haar en niet iedereen heeft krullen.
Misschien is dit wel gewoon jouw lengte
Maar bij een paard groeit het toch ook? Als ik bij mijn paard staart knip is met een paar maanden weer bij. Hoe vol het is ben ik het met je eens. Zo hadden we er 1 staan met een hele dunne staart en een Tinker met een hele dikke staart
jojoleinee schreef:Ik herken wat jij zegt, wilde graag mijn haar doneren, maar het groeide niet echt. Sterker nog, voor mijn gevoel was het na iedere knipbeurt korter.
Voor mij was de oplossing niet meer laten knippen en heel veel, dag en nacht (vooral iedere nacht) alles invlechten. Sinds ik dus niet meer knipte en het vaak in een vlecht had groeide het ineens! Eens per jaar ofzo liet ik het knippen om het echt dode eraf te halen, maar dat was dan vaak nog maar 2 cm ofzo.
Sherivey schreef:Ik ga zodra ik merk dat de puntjes weer lelijk worden, 1-2 keer per jaar.
Kapper waar ik voorheen ging zei dat mijn haar nooit langer zal worden dan mijn schouderbladen, want genetisch bepaald.
Heb maar niet gezegd dat ik jarenlang haar tot mijn onderrug/ kont heb gehad.
Maargoed, diezelfde kapper zei ook dat mijn dunner wordende haar genetisch bepaald was. Inmiddels zijn die dunne/kale plekken weer dicht aan het groeien.
, knip mijn eigen pony, in het begin was het wel wat scheef haha maar nu gaat het hartstikke goed. Verder knip ik ook alleen de puntjes, ik maak vier staarten en knip einde af werkt voldoende voor mij, vroeger had ik altijd een bob en nu houd ik het tot onder mijn schouders, zo kan ik makkelijk een vlecht in of nog een staart KarmaChansy schreef:ben al 10 jaar niet geweest, knip mijn eigen pony, in het begin was het wel wat scheef haha maar nu gaat het hartstikke goed. Verder knip ik ook alleen de puntjes, ik maak vier staarten en knip einde af werkt voldoende voor mij, vroeger had ik altijd een bob en nu houd ik het tot onder mijn schouders, zo kan ik makkelijk een vlecht in of nog een staart
Na het zien van vele mislukte ponyknip acties online ga ik me er niet aan wagen. Ik weet ook nog niet hoe hard mijn haar nu opkrult als het korter is, zie het al voor me zo'n toefje haar boven mijn voorhoofd
Hieperdi schreef:Ik slaap nu elke nacht met een losse vlecht. Heb satijne kussenslopen. Probeer het 1 keer in de week te wassen. Droog kammen dus niet nat, onderin beginnen. Slik 1 x daags 2 haargummies van de kruidvat. Goede shampoo en haar spullen. 3 keer in de week hoofdhuid massage
Ik moet wel zeggen sinds ik die haargummies gebruik ik toch echt verschil merk. Dit al na een week. Deze heb ik in het verleden ook geslikt en toen ook al vrij snel resultaat.
De haargummies zijn echt puur voor de groei.
De haarroutine en losse vlecht snachts om haarbreuk tegen te gaan en mijn haar gezond tehouden.
De planning voor nu is pas in april knippen. Alleen even kijken of ik het dan zelf doe of toch naar de kapper
[ Afbeelding ]
Ik kam alleen nat met créme erin, zodat mijn haar niet beschadigt. Het pluist zo snel
Jis_ schreef:Hieperdi schreef:Ik slaap nu elke nacht met een losse vlecht. Heb satijne kussenslopen. Probeer het 1 keer in de week te wassen. Droog kammen dus niet nat, onderin beginnen. Slik 1 x daags 2 haargummies van de kruidvat. Goede shampoo en haar spullen. 3 keer in de week hoofdhuid massage
Ik moet wel zeggen sinds ik die haargummies gebruik ik toch echt verschil merk. Dit al na een week. Deze heb ik in het verleden ook geslikt en toen ook al vrij snel resultaat.
De haarroutine en losse vlecht snachts om haarbreuk tegen te gaan en mijn haar gezond tehouden.
De planning voor nu is pas in april knippen. Alleen even kijken of ik het dan zelf doe of toch naar de kapper
[ Afbeelding ]
Als ik mijn haar droog kam lijkt het of ik onder stroom heb gestaanIk kam alleen nat met créme erin, zodat mijn haar niet beschadigt. Het pluist zo snel
![]()
[ Afbeelding ]
max 1x per jaar.Jis_ schreef:Hieperdi schreef:Ik slaap nu elke nacht met een losse vlecht. Heb satijne kussenslopen. Probeer het 1 keer in de week te wassen. Droog kammen dus niet nat, onderin beginnen. Slik 1 x daags 2 haargummies van de kruidvat. Goede shampoo en haar spullen. 3 keer in de week hoofdhuid massage
[ Afbeelding ]
Als ik mijn haar droog kam lijkt het of ik onder stroom heb gestaanIk kam alleen nat met créme erin, zodat mijn haar niet beschadigt. Het pluist zo snel
![]()
[ Afbeelding ]
Suzanne F. schreef:Ik ga het voorlopig niet knippen en ben met een healthy hair journey begonnen. Ben erg benieuwd hoe mijn haar er eind 2026 uitziet. Ik geef het een jaar. Ben echt met scalp serums bezig en maskers en leave in’s en olie. Ook zijden kussensloop. Hoop dat mijn haar weer dikker wordt. Langer zou ook leuk zijn maar vooral voller.

.
. Daarnaast ook 10 jaar lang zwart geverft wat ik aan het uitgroeien ben en 2x permanent gestyled wat de 2e keer ook aardig wat schade gaf waardoor er stuk vaker geknipt is geweest. Inmiddels, na 2 jaar zo'n 40cm bruin en weer aardig gezond (laatste zwarte stuk niet ideaal maar wil het niet korter). Als het bruin tot over m'n borst is knip ik nog 1x het zwart goed weg, daarna wil ik het weer laten groeien tot m'n kont.