Hoevaak nnaar de kapper voor knippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Re: Hoevaak nnaar de kapper voor knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 23:35

Ik ga maar 2x per jaar omdat m’n punten heel gezond zijn. Zelfs wanneer ik ga, gaat er maar zo minimaal wat af. In principe was het vorig jaar op m’n schouders en nu alweer op m’n kont. M’n haar groeit mega snel!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 23:45

Hieperdi schreef:
Mri schreef:
Je haarlengte is genetisch bepaald.
Bij je paard groeit het ook niet oneindig door ;)
Niet iedereen heeft een volle dikke bos. Niet iedereen heeft lang haar en niet iedereen heeft krullen.

Misschien is dit wel gewoon jouw lengte

Maar bij een paard groeit het toch ook? Als ik bij mijn paard staart knip is met een paar maanden weer bij. Hoe vol het is ben ik het met je eens. Zo hadden we er 1 staan met een hele dunne staart en een Tinker met een hele dikke staart

Staart groeit tot de grond meestal. Maar manen krijg je echt niet langer dan de genetische lengte. En dat verschilt per paard. Net als per mens.

Lexis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

jojoleinee schreef:
Ik herken wat jij zegt, wilde graag mijn haar doneren, maar het groeide niet echt. Sterker nog, voor mijn gevoel was het na iedere knipbeurt korter.
Voor mij was de oplossing niet meer laten knippen en heel veel, dag en nacht (vooral iedere nacht) alles invlechten. Sinds ik dus niet meer knipte en het vaak in een vlecht had groeide het ineens! Eens per jaar ofzo liet ik het knippen om het echt dode eraf te halen, maar dat was dan vaak nog maar 2 cm ofzo.

Herkenbaar! Ik ben nu 3 jaar bezig met mijn oude lengte terugkrijgen nadat ik het een zomer flink heb geblondeerd (al mijn haar brak af in laagjes). Inmiddels heb ik de heilige graal ontdekt; sinds ik ‘s nachts slaap met een lage knot is mijn haar enorm aan het groeien en is de kwaliteit ook extreem verbeterd. Ik ben daarnaast ook gestopt met meerdere keren per jaar puntjes knippen, want ik kwam er inderdaad ook met constant dezelfde lengte vandaan. Omdat de punten droog werden moest ik wel, maar hier helpt de knot ‘s nachts dus voor. Ik heb een kappersschaar gekocht en houd het nu zelf puntje voor puntje bij als ik iets toch nog zie splijten. Maar dat is max 1 cm per jaar, dus inmiddels heb ik mijn lange haren voor 90% weer terug.

Haarlengte is inderdaad genetisch bepaald, maar dat zeiden ze vroeger ook tegen mij met schouderlengte terwijl ik nu haar tot mijn onderrug heb sinds ik stopte met kappers. Het moet qua kwaliteit wel mooi blijven natuurlijk, maar probeer het eens uit door een flinke tijd (en dan bedoel ik echt richting een jaar of langer) niet te gaan en zelf af en toe bij te punten met een goede schaar. Je leest hier in het topic ook dat de meeste bokkers met lang haar zelden heen gaan, dus ik ben ervan overtuigd (ook door mijn eigen ervaring) dat dit ermee te maken heeft.