Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:Prairy schreef:Die 100% pure mascara die ik had kon ik wel meer gewoon water verwijderen.
100 procent puur? van wat zwarte verf?
c_alsemgeest schreef:Korean skincare heeft hele zachte gezichtsreinigers en oliën door mijn rosacea reageer ik ook op veel dingen.
Ik hoef ook echt niet met rozenolie, olijfolie oid aan de gang, dan heb ik gegarandeerd brandende ogen en flare ups.
Tubing mascara heeft inderdaad veel polymeren, maar omdat het een buisje vormt om je wimpers hebben veel mensen er minder last van, maar dat hoeft niet als je heel gevoelig bent.
De producten (mascara) van clinique kan ik goed tegen.
De take the day of balsem krijg ik traan ogen van, de vloeibare voor lashes en lips gaat ook prima.
Maar de koreaanse van ROUND LAB
1025 Dokdo Cleansing Oil verdraag ik nog beter.
Veel mensen denken altijd als iets natuurlijk is, dat het milder is. Maar als je een bepaalde huid afwijking of ziekte hebt zijn dat vaak producten die veel sneller triggeren dan producten die echt getest zijn voor het ooggebied of de huid op zich.
Hannanas schreef:Grappig, die 100% puur mascara. Prikt deze niet? En staat water-resistent bij, maar jij kon hem met water gewoon verwijderen?
Ik heb eigenlijk geen olie in huis waarvan ik weet dat deze op mijn gezicht kan.
Nog even gekeken, ik heb ook abrikozenpitolie geprobeerd. Staat bij geschikt voor huid rondom ogen. Maar in de periode dat ik naar skincare zocht en oliën geprobeerd heb, vond ik dat dat wel prikte in de ogen als je bijv naderhand eens in je ogen wreef of als het puur door de tijd wat meer in je ogen kwam door knipperen. Rood en puffy ook.
Nu m’n gezicht zo kalm is vallen de andere reacties meer op. Shampoo was ook ff zoeken.
Ik duik eens in de korean skincare. Heb er al eens over gelezen omtrent zonnebrandcrème. Wat maakt dat het goed te verdragen is, weten jullie dat voor jezelf?

Prairy schreef:fokfanaat schreef:
100 procent puur? van wat zwarte verf?
https://www.100percentpure.com/collecti ... 3930409038
Natuurlijke materialen
Dorine92 schreef:Prairy schreef:
Ik heb wel een beetje het idee dat ze vooral met woorden hun ingrediënten beter later klinken. Ze doen het voorkomen alsof ze wat passievruchten en kokosnoten en een paar planten en bloemetjes door elkaar hebben gehusseld en het dan in de mascara stick hebben gestopt. Beetje net als dat voedselproducenten termen als "geconcentreerde appel" gebruiken voor suiker omdat ze even vergeten te vertellen dat ze alles wat het een appel maakt, weg hebben gelaten en alleen de suiker gebruikt hebben, en dat ze die kosten dan doorberekenen in het eindproduct omdat de suikers die je uit appels wint, natuurlijk veel duurder zijn dan die uit suikerriet, maar het klinkt wat lieflijker, geconcentreerde appel.
Ik ben heel benieuwd wat de ingrediëntenlijst daadwerkelijk inhoudt, zonder al die toeters en bellen. Ben daar niet zo gevoelig voor geloof ik. Het is vast beter dan bepaalde andere mascara's, maar ergens denk ik, misschien niet eens.. je weet het niet