Mascara en oogmake-up remover, hypoallergeen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 12:54

c_alsemgeestJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:02

BigOne schreef:
Of gewoon baby olie proberen, wel eentje zonder allerlei toevoegingen.

Die bevatten meestal jojoba olie, ts gaf aan daar niet tegen te kunnen

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:04

Als remover gebruik ik olie. In mijn geval jojoba maar ik heb ook wel een amandel gebruikt en dat werkte net zo goed. Vervolgens een gezichtsreinigingsbar. Werkt voor mij top. Van de meeste "standaard" cleansers krijg ik acne.

Qua mascara gebruik ik eentje van de groene drogist. Krijg ik geen irritatie van, maar blijft ook niet erg goed zitten.

TurdusMerula

Re: Mascara en oogmake-up remover, hypoallergeen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:04

Kun je niet gewoon een heel klein beetje olie pakken waarvan je weet dat je er tegen kan, gewoon iets uit je keuken?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:35

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:55

c_alsemgeest schreef:
Korean skincare heeft hele zachte gezichtsreinigers en oliën door mijn rosacea reageer ik ook op veel dingen.
Ik hoef ook echt niet met rozenolie, olijfolie oid aan de gang, dan heb ik gegarandeerd brandende ogen en flare ups.

Tubing mascara heeft inderdaad veel polymeren, maar omdat het een buisje vormt om je wimpers hebben veel mensen er minder last van, maar dat hoeft niet als je heel gevoelig bent.

De producten (mascara) van clinique kan ik goed tegen.
De take the day of balsem krijg ik traan ogen van, de vloeibare voor lashes en lips gaat ook prima.
Maar de koreaanse van ROUND LAB
1025 Dokdo Cleansing Oil verdraag ik nog beter.

Veel mensen denken altijd als iets natuurlijk is, dat het milder is. Maar als je een bepaalde huid afwijking of ziekte hebt zijn dat vaak producten die veel sneller triggeren dan producten die echt getest zijn voor het ooggebied of de huid op zich.

Precies. Mijn huid is zoveel mooier en gezonder door korean skincare. Zou echt Yepoda eens een kans geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 18:10

Ik bestel make up bij Dermalogin hun versturen het ook snel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 08:52

Grappig, die 100% puur mascara. Prikt deze niet? En staat water-resistent bij, maar jij kon hem met water gewoon verwijderen?

Ik heb eigenlijk geen olie in huis waarvan ik weet dat deze op mijn gezicht kan.
Nog even gekeken, ik heb ook abrikozenpitolie geprobeerd. Staat bij geschikt voor huid rondom ogen. Maar in de periode dat ik naar skincare zocht en oliën geprobeerd heb, vond ik dat dat wel prikte in de ogen als je bijv naderhand eens in je ogen wreef of als het puur door de tijd wat meer in je ogen kwam door knipperen. Rood en puffy ook.

Nu m’n gezicht zo kalm is vallen de andere reacties meer op. Shampoo was ook ff zoeken.

Ik duik eens in de korean skincare. Heb er al eens over gelezen omtrent zonnebrandcrème. Wat maakt dat het goed te verdragen is, weten jullie dat voor jezelf?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:07

Hannanas schreef:
Grappig, die 100% puur mascara. Prikt deze niet? En staat water-resistent bij, maar jij kon hem met water gewoon verwijderen?

Ik heb eigenlijk geen olie in huis waarvan ik weet dat deze op mijn gezicht kan.
Nog even gekeken, ik heb ook abrikozenpitolie geprobeerd. Staat bij geschikt voor huid rondom ogen. Maar in de periode dat ik naar skincare zocht en oliën geprobeerd heb, vond ik dat dat wel prikte in de ogen als je bijv naderhand eens in je ogen wreef of als het puur door de tijd wat meer in je ogen kwam door knipperen. Rood en puffy ook.

Nu m’n gezicht zo kalm is vallen de andere reacties meer op. Shampoo was ook ff zoeken.

Ik duik eens in de korean skincare. Heb er al eens over gelezen omtrent zonnebrandcrème. Wat maakt dat het goed te verdragen is, weten jullie dat voor jezelf?

Ik reageer normaal ook heel erg op huidproducten maar sinds ik dit gebruik heb ik zo goed als geen puistjes meer, glanst..

Ik draag lenzen en heb daardoor alleen al last van m'n ogen als ik er gewoon water in krijg maar deze producten kan ik echt helemaal in m'n ogen wrijven om de mascara eraf te halen en geen centje pijn. Heel apart. Die van Yepoda is ook op basis van olie en kokos geloof ik. Hebt maar een mini beetje nodig en dan smelt het een soort door de warmte van je huid.

Mocht je die gaan proberen en het is toch niks, wil ik 'm wel van je overnemen voor de originele prijs. Ik wil nooit meer wat anders :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:48

Bij mij prikte hij niet, wellicht heb ik net de andere variant, er zijn meer kleurtjes. Ik gebruik niet zo veel mascara meer :)

In ieder geval kan ik het met een heel klein beetje olijfolie gewoon zo er af vegen onder mijn ogen.

Heb je andere producten die wat vettig zijn waarvan je zeker weet dat je er tegen kunt op andere plaatsen? Wellicht dat dit in een hele kleine hoeveelheid ook bij je ogen werken?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:45

Prairy schreef:
fokfanaat schreef:

100 procent puur? van wat zwarte verf?

https://www.100percentpure.com/collecti ... 3930409038

Natuurlijke materialen

Ik heb wel een beetje het idee dat ze vooral met woorden hun ingrediënten beter later klinken. Ze doen het voorkomen alsof ze wat passievruchten en kokosnoten en een paar planten en bloemetjes door elkaar hebben gehusseld en het dan in de mascara stick hebben gestopt. Beetje net als dat voedselproducenten termen als "geconcentreerde appel" gebruiken voor suiker omdat ze even vergeten te vertellen dat ze alles wat het een appel maakt, weg hebben gelaten en alleen de suiker gebruikt hebben, en dat ze die kosten dan doorberekenen in het eindproduct omdat de suikers die je uit appels wint, natuurlijk veel duurder zijn dan die uit suikerriet, maar het klinkt wat lieflijker, geconcentreerde appel.
Ik ben heel benieuwd wat de ingrediëntenlijst daadwerkelijk inhoudt, zonder al die toeters en bellen. Ben daar niet zo gevoelig voor geloof ik. Het is vast beter dan bepaalde andere mascara's, maar ergens denk ik, misschien niet eens.. je weet het niet

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:55

Ik gebruik alle make up van Loye. Zelf heel tevreden over, nog nooit zon rustige huid gehad. Skincare van e Kruitvat Naturalis lijn. En voor het verwijderen van mn make up gebruik ik de doekjes die hier eerder al genoemd zijn. Je hebt die doekjes tegenwoordig ook in de vorm van de wattenschijfjes, heel fijn voor je mascara eraf:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:23

Dorine92 schreef:
Prairy schreef:

Ik heb wel een beetje het idee dat ze vooral met woorden hun ingrediënten beter later klinken. Ze doen het voorkomen alsof ze wat passievruchten en kokosnoten en een paar planten en bloemetjes door elkaar hebben gehusseld en het dan in de mascara stick hebben gestopt. Beetje net als dat voedselproducenten termen als "geconcentreerde appel" gebruiken voor suiker omdat ze even vergeten te vertellen dat ze alles wat het een appel maakt, weg hebben gelaten en alleen de suiker gebruikt hebben, en dat ze die kosten dan doorberekenen in het eindproduct omdat de suikers die je uit appels wint, natuurlijk veel duurder zijn dan die uit suikerriet, maar het klinkt wat lieflijker, geconcentreerde appel.
Ik ben heel benieuwd wat de ingrediëntenlijst daadwerkelijk inhoudt, zonder al die toeters en bellen. Ben daar niet zo gevoelig voor geloof ik. Het is vast beter dan bepaalde andere mascara's, maar ergens denk ik, misschien niet eens.. je weet het niet

Ze hebben gewoon de complete ingrediënten lijst en zelfs een link naar de uitleg van de ingrediënten erbij staan, dat zie ik bij bijv een L'Oréal oid nog niet gebeuren.

En ook op natuurlijke ingrediënten kun je natuurlijk keihard reageren, er zijn zat mensen die bijv voor allerlei fruit allergisch zijn.

Ik heb in ieder geval het idee dat ze hier hun best doen om transparant te zijn vwb hun ingrediënten.

Afbeelding

https://www.100percentpure.com/em-cgi/b ... t-glossary