Kabayo schreef:Dat is toch wel zo met vlooien?
Ja vlooien wel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Nee dat is een fabel.
Zijn er extra maatregelen in de omgeving nodig?
Nee, luizen verspreiden zich door van het ene haar naar het andere haar te lopen. Een hoofdluis die niet meer op een hoofd zit, kan niet lang overleven. Er zijn daarom weinig aanwijzingen voor verspreiding via beddengoed of jassen. Het effect van maatregelen zoals het wassen van beddengoed, knuffels, jassen en het stofzuigen van de auto is dan ook onvoldoende bewezen. Ook het gebruik van een luizencape of luizenzak draagt niet bij aan het voorkomen van de verspreiding van hoofdluis.
Bron rivm.nl
Little_Gift schreef:Zoolgangster schreef:Ik krijg nu zin het RIVM even over die gevallen te tippen, dat ze dus uit moeten kijken met wat ze de mensen wijsmaken.
Ik denk zomaar dat het RIVM niet zo'n boodschap zal hebben aan een burger die ze effe de les spelt
Ben ik weerCoentjuh schreef:Ben ik weer
Ga nou gewoon even langs de huisarts joh. Die schrijft waarschijnlijk iets van ketoconazol shampoo voor, paar keer mee wassen en dan ben je er vanaf.
Ik heb er sinds een maand ook iets meer last van, ik denk 3 x die shampoo gebruikt en het is weer over. Heeft misschien te maken met seizoensveranderingen, weet ook niet. Vroeger als klein kind krabde ik tot bloedens toe, zover komt het nu echt niet meer. Huisarts weet vast wel iets ervoor.

Earth schreef:Coentjuh schreef:Ben ik weer
Ga nou gewoon even langs de huisarts joh. Die schrijft waarschijnlijk iets van ketoconazol shampoo voor, paar keer mee wassen en dan ben je er vanaf.
Ik heb er sinds een maand ook iets meer last van, ik denk 3 x die shampoo gebruikt en het is weer over. Heeft misschien te maken met seizoensveranderingen, weet ook niet. Vroeger als klein kind krabde ik tot bloedens toe, zover komt het nu echt niet meer. Huisarts weet vast wel iets ervoor.
Jaaaaaa ik weet het, maar ik zit dat steeds uit te stellen
Earth schreef:Coentjuh schreef:Ben ik weer
Jaaaaaa ik weet het, maar ik zit dat steeds uit te stellen