Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

AnnoNiemand schreef:Oh nee, niks voor mij… Ik heb schapenwollen dekbedden en 100% katoenen hoezen. Ik moet er niet aan denken om onder dat synthetische spul te liggen. Een bed opmaken is toch ook zo klaar?

Geen last van synthetisch spul, ik had ook al een synthetisch dekbed. germie schreef:AnnoNiemand schreef:Oh nee, niks voor mij… Ik heb schapenwollen dekbedden en 100% katoenen hoezen. Ik moet er niet aan denken om onder dat synthetische spul te liggen. Een bed opmaken is toch ook zo klaar?
Een bed opmaken is lichamelijk zwaar. Dus dan kan ik me wel voorstellen dat een wasbaar dekbed daarin kan helpen. Maar dat is voor mij niet de reden geweest om het te proberen.
DuoPenotti schreef:BeFunny
Nee niet zo gepiept voor iedereen.
Ja dat deel wel. (tenminste voor mij)
Maar dan komt het pas.
Het op tillen en op zijn plek schudden.
Dat is loodzwaar.
Vandaag en gisteren zou dat mij niet lukken.
Bij 2 en dan andere was gaat het wel goed. Ik draai in principe nooit halve machines, vind dat zonde van de energie. En met de nieuwe wasmachine bepaalt de wasmachine hoe vuil de was is, er zit nog steeds een kort programma op (34 minuten, krijg je ook 11kg was mee schoon is mijn ervaring), extra vuil, extra voorzichtig wassen, AI wassen, stomen (moet je niet doen met een kussen, die gaat er dan echt aan), en een hoop onzin die ik niet gebruik. Ik heb mijn wasmachine niet verbonden met wifi hoor. En het zelf doseren van wasmiddel en wasverzachter gebruik ik ook niet altijd. Ik heb bij aanschaf ook gelet op hoe droog de wasmachine kan centrifugeren. Omdat ik geen droger heb en in de winter ook in huis de was moet drogen in een kamer die 13 graden is wilde ik een wasmachine die meer dan 50% al droogt door centrifugeren. Nu moet je natuurlijk altijd afwachten of de beweringen van de fabrikant wel kloppen, want ik heb met name twijfels over de 11kg. Ik had hier voor een wasmachine van 7kg en kreeg daar ook complete dekbedden in gepropt hoor. En die zouden op papier niet moeten passen. Heb niet het idee dat de nieuwe wasmachine nu echt 4kg meer was er in kan krijgen. En ik heb al een onderzoek gelezen dat het veelal niet eens waar is, dat het eigenlijk alleen de software is die anders is tussen een Samsung Bespoke 8kg en een Bespoke 11kg. De trommel is gelijk en er kan in beiden evenveel was. Maar goed, ik heb dus wel expliciet gekozen voor een 11kg wasmachine als alleenstaande zodat ik niet vaak een wasmachine hoef te draaien. DuoPenotti schreef:Mijn trommel is 8 kg.
Misschien is 11 kg wel te groot voor een 1 persoons en gaat hij dan teveel op 1 plek zitten. En kun je er misschien beter wel wat bij gooien?
germie schreef:DuoPenotti schreef:BeFunny
Nee niet zo gepiept voor iedereen.
Ja dat deel wel. (tenminste voor mij)
Maar dan komt het pas.
Het op tillen en op zijn plek schudden.
Dat is loodzwaar.
Vandaag en gisteren zou dat mij niet lukken.
Klopt. Ik heb gelukkig hierin geen beperking, maar vind dat inderdaad ook zwaar.
Bij mijn vader doen we het vaak samen. Houden we elk een kant van het dekbed vast en dan trekt de ander even de boel glad. Hij kan dat ook niet meer alleen.
En mijn wasmachine staat op een tegelvloer en waterpas. Dat is allemaal geen probleem. Ik heb dus nu 1 keer gehad dat de 1persoons niet wilde centrifugeren en de 200X200 wel. Kan dus ook toeval of pech geweest zijn. Maar ik heb dat bij het wassen van een donzen dekbed nog nooit gehad en ook niet met een normaal volgepropte trommel. Wel eens met een volgepropte trommel met zadeldekjes (die zorgen ook echt voor onbalans als je er 3 of 4 in een wasmachine stopt in 1 keer.Bij 2 en dan andere was gaat het wel goed. Ik draai in principe nooit halve machines, vind dat zonde van de energie. En met de nieuwe wasmachine bepaalt de wasmachine hoe vuil de was is, er zit nog steeds een kort programma op (34 minuten, krijg je ook 11kg was mee schoon is mijn ervaring), extra vuil, extra voorzichtig wassen, AI wassen, stomen (moet je niet doen met een kussen, die gaat er dan echt aan), en een hoop onzin die ik niet gebruik. Ik heb mijn wasmachine niet verbonden met wifi hoor. En het zelf doseren van wasmiddel en wasverzachter gebruik ik ook niet altijd. Ik heb bij aanschaf ook gelet op hoe droog de wasmachine kan centrifugeren. Omdat ik geen droger heb en in de winter ook in huis de was moet drogen in een kamer die 13 graden is wilde ik een wasmachine die meer dan 50% al droogt door centrifugeren. Nu moet je natuurlijk altijd afwachten of de beweringen van de fabrikant wel kloppen, want ik heb met name twijfels over de 11kg. Ik had hier voor een wasmachine van 7kg en kreeg daar ook complete dekbedden in gepropt hoor. En die zouden op papier niet moeten passen. Heb niet het idee dat de nieuwe wasmachine nu echt 4kg meer was er in kan krijgen. En ik heb al een onderzoek gelezen dat het veelal niet eens waar is, dat het eigenlijk alleen de software is die anders is tussen een Samsung Bespoke 8kg en een Bespoke 11kg. De trommel is gelijk en er kan in beiden evenveel was. Maar goed, ik heb dus wel expliciet gekozen voor een 11kg wasmachine als alleenstaande zodat ik niet vaak een wasmachine hoef te draaien.