Schrale lippen, welke lippenbalsem?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RanjaRietje

Re: Schrale lippen, welke lippenbalsem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:33

Al jaren deze, altijd super spul! Afbeelding

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:50

Ik zweer bij eight hour cream van Elisabeth Arden, te koop bij de parfumerie. Ik doe 10 jaar met een tube want je hebt er maar heel weinig van nodig en je kan het ook op andere stukjes droge huid smeren

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:58

Barbabientje schreef:
Tepelcreme :+

Dit ja haha! Maar moeilijk mee te nemen. Voor onderweg gebruik ik blistex

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:16

Ik had vroeger altijd droge lippen maar sinds ik meer water drink is dit echt veel minder geworden. Ik doe alleen ‘s nachts nu nog vettende crème op. Ik gebruik meestal een dun laagje Bepanthen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:33

Hier ook Forever Aloe Lips.
Ik had maar een doosje van 12 besteld, maar die dingen gaan te lang mee... Geef ze regelmatig weg haha

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:47

Weten de vaseline-mensen dat dit een restproduct van aardolie is? Het heet ook niet voor niets petroleum jelly in het engels.
Als ik iets gebruik, let ik goed op dat er geen vaseline inzit. Het lijkt erg te helpen, maar het sluit je vel juist af en als je stopt wordten je lippen erg schraal. Er zijn al een aantal goede alternatieven langs gekomen, maar check toch altijd even of er geen vaseline inzit (INCI: petrolatum). Check meteen voor de goed orde ook even op microplastics met de leuke app "beat the microbead" https://www.beatthemicrobead.org/

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:48

Bij mij is het enige wat werkt Purol

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:09

Annemarievzr schreef:
Weten de vaseline-mensen dat dit een restproduct van aardolie is? Het heet ook niet voor niets petroleum jelly in het engels.
Als ik iets gebruik, let ik goed op dat er geen vaseline inzit. Het lijkt erg te helpen, maar het sluit je vel juist af en als je stopt wordten je lippen erg schraal. Er zijn al een aantal goede alternatieven langs gekomen, maar check toch altijd even of er geen vaseline inzit (INCI: petrolatum). Check meteen voor de goed orde ook even op microplastics met de leuke app "beat the microbead" https://www.beatthemicrobead.org/

Goeie tip, ik heb meteen even gekeken wat er in eight hour dream zit: 56% petrolatum :-) Niet kopen dus.
Ik gebruik tegenwoordig ook vaak pure shea butter, werkt ook erg goed

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:39

Ik gebruik zelf blistex en dan de zalf dingetje :o...

Kan wat bijten maar ik vond m erg fijn icm met de vettere lippenbalsem

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:11

Desty schreef:
Ik wilde vooral eentje waar geen stoffen in zitten die je eigenlijk niet hoort op te eten. Lijkt nogal een gekke gedachte omdat je het op je lippen ‘hoort’ te smeren, maar in 19/20 lipbalsems is het wel het geval dat je verscheidene ingrediënten niet hoort in te slikken. Degene die ik gebruik zitten dan ook uitsluitend plantaardige oliën en werkt mijns inzien net zo goed; van het merk Loveli

Hier ook fan van loveli! Fijn zonder meuk..

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:48

Madiba schreef:
Annemarievzr schreef:

Goeie tip, ik heb meteen even gekeken wat er in eight hour dream zit: 56% petrolatum :-) Niet kopen dus.
Ik gebruik tegenwoordig ook vaak pure shea butter, werkt ook erg goed

Ik heb dit ook poosje gedacht maar toen ik wat dermatologen ging volgen bleek dat die eigenlijk altijd aardig unaniem positief zijn over vaseline.
https://www.drleenarts.com/ingredient/v ... 0cosmetica. Een voorbeeldje even snel gegoogled, volg het meest amerikaanse dermatologen op youtube maar dit is dan een Nederlandse.

Ik heb jaren problemen gehad dat de vellen eraan hingen en ik hele dagen labello aan het smeren was. Nu doe ik vooral 's nachts smeren en dan hoef ik overdag niet meer nerveus te zijn of ik iets van balm bij me heb. Beste werkt een heel voordelige routine bij mij, ik zweer bij https://www.essence.eu/nl-nl/p/949156/l ... eping-mask met een lik vaseline er over heen.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:47

Bijenwas lippenbalsem!
Ik maak ze zelf, je weet wat je op je lippen smeert, en het verzacht en verzorgt, maar zorgt er ook voor dat ze niet schraal worden, mooi product :)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:01

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

F_Orumster schreef:
c_alsemgeest schreef:
Lipbalm van Laneige.
Nooit meer droge lippen en in de meest bizarre kleuren en smaakjes te kriigen :')

Lip mask van Laneige. Nachtmasker. Ik had ooit na drie winterse dagen op schier mijn lippen aan vellen. Deze lip mask knapten ze heel rap van op.

Ja het is echt fantastisch spul.
Ik gebruik die inderdaad ook voor de nacht en de tube overdag. Nooit meer last van droge lippen, velletjes oid

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Annemarievzr schreef:

Maar het is wel bewezen veilig, ook voor consumptie. De meeste make-up is ook bijproduct van de bouw en setting powder bijvoorbeeld is pure fijnstof :Y)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

Afgelopen maand had ik hele droge lippen en scheurtjes in mijn mondhoeken. Ik heb van alles geprobeerd, onder andere Vaseline en Purol, maar niks hielp. Ik heb toen Blistex Lip Infusion Hydration Lipbalsem gekocht en binnen een paar dagen was ik van de scheurtjes in mijn mondhoeken af en geen droge lippen meer. Je hoeft hiermee ook niet de hele dag te smeren is mijn ervaring.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:19

Beauty26 schreef:

Deze Blistex Lip Relief Cream Tube SPF15? Die werkt super goed, net als de andere die ik heb genoemd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

Ik gebruik die van Burt's Bees, een potje, blijft heel erg lang zitten, langer dan labello die ik werkelijk overal heb liggen. Of een creme op honingbasis dat werkt ook goed zeker als ik ze wat ruwer heb. Labello werkt trouwens ook goed voor een zere neus bij veel snuiten, beetje op mijn vinger en insmeren.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Barbabientje schreef:
Tepelcreme :+

Ja pure lanoline.... :))

Liebe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Juist niets. Als ik ga smeren wordt het nog veel droger.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Rienn schreef:
Beauty26 schreef:

Deze Blistex Lip Relief Cream Tube SPF15? Die werkt super goed, net als de andere die ik heb genoemd.

Ja die idd!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Een goede vette nachtcreme vind ik ook goed helpen