Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:45

Dagahra schreef:
janderegelaa schreef:

Sorry maar met deze mindset ga jij echt niet afvallen. Je duwt met een hamburger met friet makkelijk 1000 calorieën naar binnen. Je moet dat gewoon niet meer eten.

Dikke bullshit!

Ik ben gewoon 40 kilo kwijt, terwijl ik op tijd zijn een patatje eet plus snack. Wat rond de 700 a 800 kcal inclusief saus... Mijn avondeten is gemiddeld 600 kcal.

Dus als ik normaal in kcal tekort zit van 500 kcal, zit ik met patatje in een tekort van 200 a 300 kcal.

Nou boehoee daar kom ik echt flink van aan. Not :+ Want nog steeds een te kort.

Dus ik geniet met mate van 'ongezond' eten.

Juist jezelf dingen verbieden, helpt niet :+ Dat is bewezen.

Helemaal met Dagahra eens :) Ik ben 29 kilo afgevallen in minder dan 10 maanden en heb iedere week nog friet en snack uit de airfryer, ook geregeld zelfgemaakte pizza.
Ik heb vaak de Fatsecret app gebruikt om te zien hoeveel kcal ik nou echt binnen kreeg, dus letterlijk alles afwegen. Het verbaasde me hoe "weinig" een portie op een verpakking was in vergelijking met wat ik zelf altijd naar binnen propte. Ondertussen aan kleinere porties gewend en ondanks dat ik best wel vaak 'ongezond' eet verlies ik toch gewicht. Had ik alleen maar gezond gegeten dan was ik misschien sneller afgevallen, maar dan weet ik ook zeker (uit eerdere ervaring) dat ik het niet vol zou kunnen houden.
Wees wel erg streng voor jezelf, ik heb bijvoorbeeld ook nooit "extra's" gegeten, zoals tussendoortjes of gebak op verjaardagsfeestjes. Ik at 's morgens, 's middags en 's avonds and thats it. Het is zeker niet makkelijk, vooral de eerste weken niet, maar als je streng bent voor jezelf (en dit ook blijft!) is het zeker mogelijk om af te vallen met ongezond eten :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:46

Oh en vergeet het drinken niet. Ik merk enorm verschil tussen dagen van 1,5 liter of tussen de 2 en 3 liter. Water of groene thee in mijn geval. Meer drinken = meer afvallen. Bij mij dan.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:42

Ik ga ook weer mee doen.
Was zelf al begonnen met afvallen maar elkaar steunen en ondersteunen is heel belangrijk.
Ik probeer langzaam mijn eet behoeftes aan te passen naar gezond en regelmaat.
Ik ben beveiliger met wisseldiensten (geen nachten) dus vaak vroeg op (4.15u) en toen mijn paard nog leefde, laat aan het avondeten. Sinds september is zij er niet meer en kan ik weer bijtijds eten. Dat houdt voor mij soms in dat ik rond 17u al eet maar lig dan vaak om 21u al in bed.
Het werk zelf is veel zit werk maar probeer sinds september meer op de fiets naar mijn werk te gaan, half uurtje heen, half uurtje terug.
Laatst bijgewerkt door Boyzone op 30-10-25 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:05

Ik meld me hier ook. Ik ben niet heel zwaar, maar het helpt ook dat ik maar 1.59 ben. Ik zit nu al een paar jaar in een medische molen met veel lichamelijke klachten en extreme vermoeidheid, waardoor ik enorm veel minder heb kunnen bewegen en het eten al snel beperkter en ongezonder werd. Baal er best van, maar goed ik kan ook niet meer doen dan ik lichamelijk nu aan kan natuurlijk. Ik zou wel heel graag ongeveer 10 kilo kwijt willen.

Mijn doelen zijn dus langzaamaan toch weer meer bewegen. Heb een hoelahoep en een mini hometrainer gekocht en heb nog lichte gewichtjes, een balance board, weerstandsbanden, een springtouw en zo'n roller voor je buikspieren liggen. Aan het materiaal ligt het niet. Aan mijn energie en lichaam wel. :=

Daarnaast moet ik echt gezonder gaan eten. Wat iemand hiervoor al zei, aan de komkommers 's avonds als je lekkere trek hebt is echt niet hetzelfde als wat chips. Dus daar wil ik passende alternatieven voor vinden om mijn patroon te doorbreken. En dus meer bewegen want hoe meer je beweegt hoe meer je kan eten natuurlijk. Dan komt het toch iets minder nauw aan. Plus spieren verbranden ook dus dat is mijn main focus en hoop dus het eten ernaast langzaam ook te verbeteren.

Ben benieuwd hoe ik dit ga doen. :')

Succes TS en iedereen hier!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:07

Een handje ongezouten noten kan je nemen in plaats van chips. Ok, een handje is niet veel maar je hebt toch wel een beetje het gevoel dat je snackt.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:10

Dat vind ik dus echt niet lekker. Heb helaas een vrij rigide eetpatroon. Lust niet extreem veel en kan ook niet alles eten, dat maakt het vrij lastig.

Heb een tijdje kale rijstwafels geprobeerd. Wel een licht zoutje, de crunch, maar een heel stuk gezonder. Maar het blijft lastig. Ongezonde dingen niet in huis halen is het makkelijkste, maar ben er dan niet altijd even blij mee. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:12

Rijst wafels kan idd ook. :j

En idd als je het niet koopt kan je het ook niet eten. Ik heb 1 reep chocola voor de hele week. Dat komt neer op 2 stukjes per dag. Ik heb er meer gegeten dus ik had de laatste 2 avonden niets. Jammer maar eigen schuld. Ik haal echt maar 1 reep per week. (behalve als hij in de aanbieding is O:) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:12

Ik snack dus khd arm. Dat is inderdaad een handje nootjes. Of een schaaltje met snoeptomaatjes, paprika, bleekselderij, komkommer en dan een stukje worst en kaas erbij voor de zoute snack. Soms met een klein beetje chilisaus als dip. Nee, het is niet hetzelfde als chips. Maar dat is ook wel echt een mindset. Ik ben nu 3 maanden bezig (en 7 kg lichter). In het begin miste ik de chips echt. Maar ik koop het gewoon niet, wel bovenstaande. Inmiddels mis ik de chips niet eens meer.
Chocola haal ik 1x per maand, dan heb ik dat nodig :+

Wat betreft rijstwafels: vervang deze eens door linzenwafels. Leev! heeft ze met verschillende smaken, zowel hartig als met cacaopoeder. Gezonder dan rijstwafels, betere smaak en crunch inderdaad.
Ik vervang mijn brood tussen de middag ook gerust door 2 of 3 wafels en beleg deze dan gewoon zoals ik met brood zou doen. Minder en betere khd en toch lekker.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:13

Dat is een goede tip Dalhyo, die wafels ken ik eigenlijk nog , ga ze eens proberen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:15

Oeehhh actief topic love dit!! Ik wil nog 15 kilo dan weeg ik 68 kilo dan ben ik te vreden <3

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:19

Chips heb je tegenwoordig ook gezondere varianten van. Krijg ze zo snel niet gevonden maar de AH heeft die geloof ik.
Noten zijn kwa voedingswaarde top natuurlijk maar wel enorm calorie rijk. Heb jij wat snaai drang en wil je gewoon snacken tijdens een serie, zijn noten weer een slecht idee.
chips gemiddeld 500kcal / 100gr, ongebranden, ongezouten noten ook. En dan is dat nog de gezondste optie kwa noten.

Ik pak graag mais of rijstwafels. 4 van die dingen (dus een verpakking) zijn 100kcal. Beetje aan wennen maar als je die breekt en in je chips bakje gooit, stilt dat prima mijn chips craving :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:20

Cheytjuh schreef:
Dat is een goede tip Dalhyo, die wafels ken ik eigenlijk nog , ga ze eens proberen

Jumbo heeft ze ook van eigen merk trouwens. Maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:21

Er is mij verteld dat een handje ongezouten noten per dag prima zijn. Voor de eiwitten ook. Daarom doe ik dat, ik heb eiwitten nodig voor mijn spieropbouw.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:27

Als het om de eiwitten gaat kun je ook goed ei, rundvlees, kip of een schaaltje kwark nemen. Daar zit met hetzelfde gewicht meer eiwitten in.
De reden waarom noten hoger in calorieën zijn is omdat er meer vet in zit. Op zich ook niet verkeerd, je lichaam heeft ook gezonde vetten nodig. Het wordt pas verkeerd als je ook roomboter op je brood smeert, in vette boter of olie bakt, enz. Maar als het in verhouding is, is er niks mis met een handje noten.
Balans is het toverwoord :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:28

Ja klopt hoor, daar heb je gelijk in. Ik eet ook 2 eieren per dag en vanavond toevallig kip. :D
Kwark lust ik helaas niet.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:31

EmptyWords schreef:
Ik houd het bij in de Samsung health app. Heb ook een Samsung smartwatch die mijn beweging etc bijhoudt en dus inschat hoeveel calorieën ik op een dag verbrand. Zal vast niet 100% kloppen, maar geeft een prima indicatie

Pas heel erg op met het aanhouden van de caloriën van je smartwatch want hier klopt echt geen hout van is mijn ervaring. Mijn smartwatch gaf vaak aan dat ik tot wel 1200 calorieën had verbruikt maar in de praktijk was dit dan misschien net 200.

Probeer dit dus heel laag in te schatten zodat het geen roet in het eten gooit.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:32

Ik lees mee!

Zelf wil ik 40kg kwijt := Ik ben de afgelopen 6 jaar flink aangekomen, door een blessure kan ik niet meer sporten wat ik ervoor heel veel deed. De blessure zorgt er ook voor dat staan pijn doet, waardoor eten maken vooral snel moest met zo min mogelijk staan. Daarnaast dit jaar een erg stressvol jaar gehad met een opleiding naast m'n werk en ook nog begonnen aan medicatie waarbij aankomen een bijwerking is.

Vooral avond eten en tussendoortjes voor onderweg vind ik lastig.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:39

Ik kom me hier ook melden! Ik wil toch eigenlijk ook wel 15 kilo afvallen. Termijn is dan niet belangrijk.

Helaas niet de goede genen en ik kom makkelijk aan en het gaat er niet zo snel meer af. Ook over van een baan met veel lopen naar veel meer zitten en ik pak ook makkelijk de auto naar werk. In het weekend ben ik bij mijn vriend en hij kan ook alles eten wat los en vast zit en ik vind het lastig om dan niks te snaaien.
Ik probeer doordeweeks dan gezond te eten en in het weekend een klein beetje te zondigen. Niet gekker dan gek maar gewoon net even wat lekkers. Ook probeer ik als het een beetje weer is te fietsen naar mijn werk (40 min) en ik pak ook alleen de auto naar stal als het regent als ik wegga.
Ik heb ook een abbonnement op de sportschool afgesloten en wil 2 dagen in de week gaan sporten.

Maar ben benieuwd of ik het nu kan volhouden!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:41

De nibits chips zitten maar weinig kcal in per hoeveelheid. Volgens mij is en 3e zal iets van 130 kcal. Dus als je chips wil, kan je bijv voor die kiezen.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:42

Ik meld mij ook!

Ben aan het fietsen geslagen na de zomer maar met t weer van afgelopen week schiet t niet zo op met de goede voornemens. Ik eet al wel vrij gezond maar onregelmatige werktijden helpen echt niet mee. -8 zou al beter zijn, maar meer mag natuurlijk!

Ik zat ook al te kijken naar recepten van broodje dunner of bakje geluk. Ik heb 1 keer meegedaan met de challenge van dressuur natuurlijk, maar dat werd wel streng en niet haalbaar voor onregelmatige werktijden.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:53

Jester_ schreef:
De nibits chips zitten maar weinig kcal in per hoeveelheid. Volgens mij is en 3e zal iets van 130 kcal. Dus als je chips wil, kan je bijv voor die kiezen.

Klopt, nibbits maar ook de pombärs zijn licht en daar kan je dus 'meer' van eten dan een andere zak. Ook Doritos schijnen wat 'gezonder' te zijn en ik ben ook gek op zoute popcorn, dat valt qua kcal ook mee. Nog steeds alles met mate maar dat zijn wel verschillende opties.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:55

Jester_ schreef:

Zijn het dan de sticks of de rings?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:56

Ik heb die linzen wafels opgeslagen! Hopelijk heeft de AH die hier in ons gehucht. Het assortiment van meer aparte dingen is helaas niet gigantisch.

Ga de tip van wafels opbreken in kleine stukjes wel gebruiken. Dat geeft aardig de ongegeneerd snacken bij een serie vibe haha, maar dan met iets waar weinig in zit.

Het is trouwens ook niet dat ik elke avond naar de chips grijp hoor, maar de keren dat ik zin heb in iets zoutigs 's avonds komt mijn hoofd nooit met een beter alternatief.

De tip van nibbits ga ik ook even bekijken. Als ik dan toch wat in huis heb is zoiets wellicht alweer een iets beter alternatief. Net als popcorn. Dat vind ik ook heerlijk en het zal weer iets beter zijn dan chips denk ik? Het hoeft namelijk ook niet altijd goed en gezond, maar als je dan een keer een ongezonde uitspatting hebt, is eentje met minder calorieën wel handig als je wat kilo's kwijt wil.

Tof zo'n topic met gelijkgestemden voor dit soort tips. :j

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:56

Boyzone schreef:
Jester_ schreef:

Zijn het dan de sticks of de rings?

Ik neem eigenlijk altijd de sticks dan.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:01

https://www.projectgezond.nl/recepten/mihoenschotel-2 ik ben via projekt gezond 30 kilo kwijt.... ik blijf het wel volgen,want ik dacht ik ben er liet alles varen en voor je het weet eet je meer dan goed voor je is.Ik ben gewoon begonnen met de recepten van hun te proberen en dan heb ik de boeken gekocht,het fijne is dat je alles gewoon eten kan alleen op een gezondere manier,en ze hebben een aanpaslijst waarin je dingen die je niet lust kan vervangen,er is ook een facebook groep van..