Ziekmelden bij thuiswerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:34

Jolliegirl schreef:
Tancreda, dan vermoed ik dat jij nog nooit écht ziek bent geweest? Ofwel dat je direct weer neervalt zodra je ook maar een poging doet tot opstaan..
Dat noem ik echt ziek ziek.

Oke dit is een aanname he, hoeft geen waarheid te zijn natuurlijk.

Maar voor iedereen is dit anders idd
Met mn dubbele longontsteking ging ik idd ook gewoon naar stal

Ik ben wel degelijk flink ziek geweest. Maar m'n dieren moeten gewoon eten. Ik had iemand die me hielp met alles, naar auto lopen, auto rijden en op mijn aanwijzen de paarden doen terwijl ik op een stoel zat. Maar ja, ik ging toch naar stal.

Jij hebt dus met die dubbele longontsteking gewoon full time gewerkt? Kijk, en dat is dus grenzen over gaan terwijl je lichaam rust nodig heeft. Dan kan je een sticker verwachten maar eigenlijk is dat dus gewoon roofbouw plegen.

Nogmaals. Een uurtje stal is veel minder heftig dan een volle werkdag. En daarom - voor mij - geen graadmeter.

Bij chronische ziekte ligt het al helemaal anders. Dan kan juist naar stal gaan belangrijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 25-09-25 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:42

Jolliegirl schreef:
Tancreda, dan vermoed ik dat jij nog nooit écht ziek bent geweest? Ofwel dat je direct weer neervalt zodra je ook maar een poging doet tot opstaan..

Wij hadden tegelijk corona en idd staan alleen in volledig doe het zelf. S ochtends deed de boer een baal hooi erbij gooien maar s middags moesten we. Degene die het beste op z'n benen kon staan die ging of we gingen samen en om de beurt zitten of handeling doen die noodzakelijk was. Heb een voor vreemden levensgevaarlijk paard van ruim 800 kg we moesten wel. Inmiddels gelukkig verzorgsters op wie we kunnen bouwen!

Foaly

Re: Ziekmelden bij thuiswerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:06

Werken is qua inspanning toch van een heel andere orde dan naar stal? Alleen mentaal al. Ik vind dat ook geen goede graadmeter, sorry.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:11

Ligt er wel aan wat voor werk je doet lijkt mij? Administratief werk vanuit je luie stoel vind ik heel wat anders dan al hijgend en puffend van een longontsteking stallen te moeten uitmesten en paarden moeten voeren. :=

Met migraine en echt ziek met hoge koorts, meld ik mij ook ziek ondanks dat ik kan thuiswerken. Dan kan ik echt gewoon niet functioneren. Ben ik niet zo fit, snotverkouden, luchtweginfecties etc en heb ik de mogelijkheid om van mijn kantoordag een thuiswerk dag te maken, dan doe ik dat ipv ziekmelden. Kan dan nog genoeg doen. :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:15

Ja mee eens dat het afhankelijk is van wat voor werk je doet. Maar 'als je naar stal kunt, kun je ook werken' en 'als je nog op je benen kunt staan ben je niet ziek', dat vind ik geen gezonde (hah) instelling.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:21

Nee ook mee eens idd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:30

Tancreda4 schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik ben wel degelijk flink ziek geweest. Maar m'n dieren moeten gewoon eten. Ik had iemand die me hielp met alles, naar auto lopen, auto rijden en op mijn aanwijzen de paarden doen terwijl ik op een stoel zat. Maar ja, ik ging toch naar stal.

Jij hebt dus met die dubbele longontsteking gewoon full time gewerkt? Kijk, en dat is dus grenzen over gaan terwijl je lichaam rust nodig heeft. Dan kan je een sticker verwachten maar eigenlijk is dat dus gewoon roofbouw plegen.

Nogmaals. Een uurtje stal is veel minder heftig dan een volle werkdag. En daarom - voor mij - geen graadmeter.

Bij chronische ziekte ligt het al helemaal anders. Dan kan juist naar stal gaan belangrijk zijn.

Is dit nu een aanname of een vraag?

Ik was idd aan het werk met een dubbele longontsteking...omdat ik niet wist wat er aan de hand was en geen koorts had.
Ze zijn er in het ziekenhuis pas achtergekomen na longfoto's.

Ik snap dat het geen graadmeter is idd.
Vandaar dat ik mn bericht nog wat aanpaste en aangaf even niet te weten hoe dit beter te verwoorden .

Lijkt me ontzettend naar om écht te moéten als je echt niet meer kunt....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:31

Ik laat mezelf ook naar stal chauffeuren als ik honds ziek ben. Ik kan direct de deur uit, auto in, voor haar stal de auto weer uit en het werk doet mijn vriend dan voor me. Maar ben dan toch blij dat ik haar even heb gezien en ik heb meteen een frisse neus gehaald. Ben dan echt bekaf als ik weer thuis ben, maar vind het wel prettig om even buiten te zijn geweest.
Was in mijn vorige woning wel anders, moest daar 4 verdiepingen de trap af en 20/30 minuten naar stal rijden. Daar kwam ik die trappen niet eens af als ik echt ziek was, dus dan was het frisse neus op het balkon en weer naar binnen.

Foaly schreef:
Ja mee eens dat het afhankelijk is van wat voor werk je doet. Maar 'als je naar stal kunt, kun je ook werken' en 'als je nog op je benen kunt staan ben je niet ziek', dat vind ik geen gezonde (hah) instelling.

Nou inderdaad, extreem kort door de bocht. Ziek zijn is niet alleen als je meteen door je benen zakt zodra je probeert op te staan. Met een zware luchtweginfectie en koorts ga ik echt niet werken, ook niet thuis. Maar ik ken mezelf en check dan even een paar keer per dag mijn mail of er geen dringende zaken zijn. Die kan ik dan doorzetten en verder zelf weer onder de wol.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:37

Ziek is ziek inderdaad. Koorts is voor mij wel echt een grens. Koorts = ziek, dus ook ziekmelden. Of ik nu thuis werk of niet. Ik ben in het verleden iets te vaak doorgelopen met een aantal keer een longontsteking als gevolg. Dat doe ik niet meer.
Maar ik merk wel dat de grens wel opgerekt is. Ik doe toch vaak thuis dan wel wat simpel werk tussendoor. Al is het maar mail lezen en een takenlijstje voor de volgende dag maken. Of even wat simpele dingen uittypen. Tempo ligt wel veel lager, veel pauzes tussendoor.
Behalve als ik echt mijn bed niet uit kan, dan doe ik dat niet. Meestal de laatste dagen ziek zijn dat ik me te beroerd voel om naar kantoor te gaan, maar wel gewoon beneden kan zitten en een boek kan lezen. Dan kan ik ook wel een paar uurtjes werken.

Over de paarden heb ik duidelijke afspraken gemaakt. Die moeten eten, dus mag ik ook gewoon naartoe als ik ziek ben. Maar dan is mijn partner er wel bij voor klussen of ik voer echt alleen en het uitmesten kom later wel.