xAurea schreef:Ik werk tussen de paarden, krachttraining genoeg?.
Maar daarbij zou je gewoon moeten afvallen met een calorieën tekort en dat gebeurt niet…
Nee, dat is echt heel anders. Bij goede krachttraining zoek je de grens op en maak je je spieren echt heel veel sterker. Je gaat steeds meer aankunnen en krijgt meer spieren (dus meer verbranding, ook in rust). Met paarden doe je steeds hetzelfde en zoek je de grenzen niet op. Ondanks dat ik niet hoef af te vallen, merk ik wel dat als ik meer krachttraining doe, ik echt ervoor moet zorgen dat ik genoeg eet. De verbranding gaat dan veel sneller dan om de dag fietsen (gem. 50km per rit) en op de andere dagen wandelen (1 tot 1,5 uur).
Ik zou geen focus doen op minder calorieën eten, maar meer op gezond en wat je lijf nodig heeft. Een goede balans tussen krachttraining en cardio. Bij mij helpt het bijvoorbeeld ook om een eiwitshake te nemen, dan heb ik helemaal geen behoefte meer om te snaaien. Maar het is iets wat je langzaam moet gaan uitvinden en onderzoeken. Helemaal met medicatie en hormonen die een grote invloed erop kunnen hebben.