Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En 60 of 95 graden was toch voor witte was? Ze hebben alleen zwart ondergoed, dus dat hoeft dan toch niet?
Ook heeft hij meteen de thuiszorg afgezegd, want dat kon hij zelf wel.
Mijn moeder vond het juist heel gezellig dat zij er waren, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Wel was hij blij met de waterkoker die ik voor ze had meegenomen. Ik vind het een beetje spannend dat ze nog een fluitketel op het fornuis gebruiken. Als er een keer iets met mijn moeder is en ze vergeten dat die ketel op het vuur staat... Ai. Gelukkig gebruikt hij de waterkoker nu en was hij dat in ieder geval met me eens. Ook had de thuiszorg aangegeven dat mijn moeder een erg droge huid had op haar armen en benen en heb ik bodylotion voor haar gekocht. Ook dat zijn ze blijven gebruiken. Heel kleine stapjes vooruit dus.Bonnelover schreef:Tot nu toe is het altijd, redelijk, goed gegaan. Ook hier willen ze geen hulp en in de woning blijven. Wel met casemanager van de week gesprek gehad. En gaan hun indicatie veranderen zodat ze wel naar een instelling kunnen. Wij hebben wel als eis dat ze samen blijven. Maar er gaat veel op ons afkomen dan. Verhuizen, huidige huis leeg halen en dat huis verkopen.
Veel nog onduidelijk hoe het dan zit als huis eenmaal is verkocht. Begreep dat de eigen bijdrage omhoog gaat. Ook is er al aantal jaar geen belastingaangifte gedaan. Dus dat moet ook. Maar daarvoor is er digiD nodig. En ga zo maar door...
Suzanne F. schreef:Bonnelover schreef:Tot nu toe is het altijd, redelijk, goed gegaan. Ook hier willen ze geen hulp en in de woning blijven. Wel met casemanager van de week gesprek gehad. En gaan hun indicatie veranderen zodat ze wel naar een instelling kunnen. Wij hebben wel als eis dat ze samen blijven. Maar er gaat veel op ons afkomen dan. Verhuizen, huidige huis leeg halen en dat huis verkopen.
Veel nog onduidelijk hoe het dan zit als huis eenmaal is verkocht. Begreep dat de eigen bijdrage omhoog gaat. Ook is er al aantal jaar geen belastingaangifte gedaan. Dus dat moet ook. Maar daarvoor is er digiD nodig. En ga zo maar door...
Dan moet je ze onder toezicht laten stellen, dan kan je dit soort zaken regelen. Maar dan moet wel echt aantoonbaar zijn dat ze zelf niet meer handelingsbekwaam zijn.

dat wordt nu weer opgestart. Bij een nieuwe bloeding moet hij contact opnemen met het ziekenhuis, wij denken dat hij dit niet gaat doen.Imre schreef:We vinden het heel moeilijk dat hij zo slecht voor zichzelf zorgt en alle hulp weigert en daarmee zichzelf en mijn moeder in gevaar brengt. Als de casemanager er niet was geweest gister wie weet hoe het dan was afgelopen. De CM is echt geweldig en ook de huisarts en het team van thuiszorg zijn erg betrokken. Maar iedereen loopt tegen dezelfde muur aan.
belle_boef schreef:Kan je met de casemanager niet overleggen dat de veiligheid van je moeder met zijn gedrag niet gegarandeerd worden en dat zij elders naar toe gaat gedurende zijn herstel thuis?
Goof schreef:Heb je dit wel eens heel concreet tegen hem gezegd?
Hij is handelingsonbekwaam, dat mag hem best gezegd worden, zeker als hij er een ander mee in gevaar brengt.
Imre schreef:belle_boef schreef:Kan je met de casemanager niet overleggen dat de veiligheid van je moeder met zijn gedrag niet gegarandeerd worden en dat zij elders naar toe gaat gedurende zijn herstel thuis?
Dat is absoluut onbespreekbaar. Zijn enige antwoord: geen sprake van.Goof schreef:Heb je dit wel eens heel concreet tegen hem gezegd?
Hij is handelingsonbekwaam, dat mag hem best gezegd worden, zeker als hij er een ander mee in gevaar brengt.
Ga ik dit weekend doen, dan ga ik even langs. Hij denkt zelf ook dat mijn moeder niet kan ingrijpen of alarmeren als hem iets overkomt, dus dat vond hij de afgelopen dagen ook wel spannend.
Ik zie het nog wel gebeuren dat hij op de bank ligt en buiten bewustzijn raakt, zij hem daar dagen laat liggen omdat ze denkt dat hij slaapt en dan zelf valt en niet overeind kan komen, met alle gevolgen van dien. Daarom is er de komende dagen elke dag iemand die bij ze langs gaat, maandag is er weer overleg met CM.
zonnebloem18 schreef:Jeetje, wat een moeilijke situatie zo. Misschien is het al gevraagd, maar heeft partner zelf kinderen/familie die invloed op hem uit kunnen oefenen?
belle_boef schreef:Kan dat niet gedwongen? Wat vind de casemanager. In dit geval doethh het er misschien minder toe wat hij er van vind. Hij komt niet bekwaam over op het moment.