Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 17:07

gaucho schreef:
Michiel is heel snel misselijk na antibiotica en opiaten, wisselt een beetje keer wat goed gaat.

Kale cracottes, die hele simpele, niet volkoren ofzo. Droge beschuit. Vanille vla. Soms appelmoes.

Michiel heeft ook wel eens die proteïne drankjes van Nutricia gehad, maar daar voelde hij zich echt na 1 slok extreem vol van.

Oh appelmoes is misschien wel een goede ja! Zit natuurlijk ook een berg suiker in.
Vervelend dat Michiel daar ook zoveel last van heeft!

Hilli

Re: Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:15

Wat een nare complicatie. Ik hoop dat je snel van de infectie af bent.

Heeft deze infectie nog gevolgen voor hoe goed je achillespees herstelt?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:27

Bouillon voedt niet.
Dat is als je wil afvallen.

Hoe is het met beschuit,crackers, chips, yoghurt,of vla?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 17:36

lizard schreef:
Bouillon voedt niet.
Dat is als je wil afvallen.

Hoe is het met beschuit,crackers, chips, yoghurt,of vla?

Drinken gaat ook niet heel best, dus arts zei: pak dan wat boullion, dan krijg je tenminste nog wat zouten binnen.

Dat soort dingen gaan echt met kleine hapjes en veel pauzes, zet niet echt zoden aan de dijk helaas.

Arts zei: "maakt geen *** uit wat je eet, pizza, friet, frikandel, kroket, als je maar wat binnenkrijgt" :')
Verpleegkundige zag mn gezicht bij de gedachte daaraan en moest lachen :x

Ik hoop het niet Hilli. Had sinds 17 oktober op loopgips moeten lopen, dus zit wel wat vertraging in de revalidatie in ieder geval, maar hoop niet dat de boel aangetast is. Heb dinsdag gesprek met de chirug, dus hoop niet dat er dan zoiets op tafel komt.

Ga wel vragen wat dat nu betekent dat er steeds wat stukjes pees de wond uit komen. Daar maak ik me wel een beetje zorgen om

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:43

Zijn ORS poeders een goed idee?

En sport drankjes lijken mij ook een goede optie.

Ik weet van mijn vader. Hij heeft in de zuivelfabriek gewerkt. Dat volle yoghurt goed helpt qua gezonde bacteriën qua darmen.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:49

Heb je ORS in huis? Ook al houd je een slokje maar kort binnen, dan neem je toch voedingsstoffen op en voel je je waarschijnlijk wat beter. Oh ik zie net dat het al eerder genoemd is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:56

Ipv appelmoes kun je ook van die knijpfruitjes proberen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 18:00

ORS heb ik nog niet in huis, zal moeders morgen eens vragen of ze dat bij de drogist mee wil nemen. Dat is inderdaad denk ik wel een goed idee.

Ik ga helaas niet zo goed op lactose Ezellover. Die probiotica yoghurtjes etc gaan dus helaas ook niet.

Ben wel appelmoes aan het proberen nu! :)

Dank voor alle tips!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:22

Baby fruithapjes:) van Olvarit bijvoorbeeld. Jammie. En dan de zachte fruitsoorten proberen. Wat havermout koken?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:24

Als je moeder naar de drogist gaat, kan ze misschien ook een potje probiotica in tabletvorm meenemen om je inwendige mensch een beetje te helpen. Het zit je wel tegen zeg met je pootje en de heftige reactie op de AB. Hoe lang moet je die laatste nog slikken?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:25

Ik weet niet welke antibiotica je hebt.
Maar bij sommigen helpt het om een extra glas water te drinken na innemen.
Ik ben ook vaak misselijk bij antibiotica. En het voelt heel tegenstrijdig, omdat ik vaak ook te misselijk ben om te drinken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:27

De laatste keer dat ik antibiotica moest slikken heb ik het probleem van moeilijk kunnen eten ten tijde van antibiotica met de apotheker besproken.
Die adviseerde mij de antibiotica in te nemen met frisdrank (en dan niet de light versie maar de versie met suiker).
Tot mijn verbazing werkte dit waardoor ik wat eten naar binnen kreeg en dan moet je denken aan chips.
Maar chips is beter dan niks :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 19:54

Ik heb 3x 600mg Clindamycine nog tot komende donderdag. Frisdrank klinkt nog niet echt als een fijn idee, van koolzuur raakt mijn buik normaliter al van over de zeik..

Ga wel even naar dat knijpfruit etc kijken, want op zich bleef de appelmoes wel waar hij zou moeten zijn zonder giga reacties! :j :)

Verdere updateje:

Zo, het eerste wondverzorgingsavontuurtje zit erop. Wat een krachtsinspanning :x Ging erna net bijna van mn stokje, dus ben maar nu maar boven gebleven. Niet risico lopen dat ik dat anders zo op de trap weer heb.

Gezien jullie de hele saga meemaken, hoe vinden jullie hem kijken tov gister? Ze dachten dat hij met dat dikke absorpsieverband niet meer zou doorlekken, maar dat heeft hij nog wel een beetje gedaan in het gips.

Maak me ook een beetje zorgen om dat witte (waarvan ze zeiden dat het pees was), want dat was gister veel kleiner en hebben ze toen weggeknipt. Lijkt wel alsof dat nu naar buiten gedrukt wordt ofzo. Weet niet zo goed of ik daar nu dit weekend ZH voor moet bellen (poli is dicht, contact in het weekend is SEH - het is nou niet echt levensbedreigend ofzo...). Wat zouden jullie doen?

Spoiler:
Afbeelding

Even vergelijkje gister en vandaag in ongeveer zelfde soort foto. Heb ook het idee dat het bovenste wondje wat meer open aan het gaan is. Dat was dicht.
Die meer "oranje" huid met blauw zeiltje eronder was gister.

Afbeelding
Afbeelding

Na douchen:
Afbeelding

Ik zag nu het eerst mn kuiten goed naast elkaar. Wat een idioot verschil zeg :oo En dan is mn linkerkuit nu ook een stuk minder gespierd als dat hij was.

Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 19:59

Ik vind het er eerder uitzien alsof de zwelling wat uit je been begint te verdwijnen, waardoor je de pees beter ziet lopen.... Je huid lijkt minder strak te staan, minder glimmend ook. Maar beoordelen van fotos is echt lastig. Als jij twijfelt, echt gewoon bellen! Beter een keer extra controle dan te weinig.

Of je kijkt vannacht even aan een beoordeeld het morgen. Wat is het temperatuur op dit moment?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 20:11

Lalidan schreef:
Ik vind het er eerder uitzien alsof de zwelling wat uit je been begint te verdwijnen, waardoor je de pees beter ziet lopen.... Je huid lijkt minder strak te staan, minder glimmend ook. Maar beoordelen van fotos is echt lastig. Als jij twijfelt, echt gewoon bellen! Beter een keer extra controle dan te weinig.

Of je kijkt vannacht even aan een beoordeeld het morgen. Wat is het temperatuur op dit moment?

Temperatuur schommelt al de hele dag beetje tussen 37,2-37,5.

Ga sowieso niet meer vanavond bellen. Heb ik de puf ook helemaal niet meer voor. Dus ik wacht sowieso even de nacht af.

Zo had ik het nog niet bekeken met dat de huid misschien wat terug naar beneden gaat en het daardoor "positief" is. Voor mijn gevoel hoort hij dieper te liggen, maar denk dat het feit dat ze die witte stukjes (toen ze veel kleiner waren) steeds weg hebben geknipt de afgelopen dagen een beetje angst aanjaagt dat er iets mis is nu dat witte veel groter is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 20:23

Pees loopt heel erg aan de oppervlakte, zit eigenlijk alleen maar huid overheen. Normaal gesproken hè. Die stukjes zijn waarschijnlijk rafels geweest, dit ziet er op de foto voor mij uit als mooi doorlopende pees. Maar, nogmaals, beoordelen van fotos is lastig.

Met die temperatuur zou ik het vannacht wel aandurven inderdaad, en dan morgen maar weer verder kijken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 20:27

ORS is best heel vies

Wat je kan proberen is limonade (en dan niet de zero/suikervrij maar gewoon lekker met suiker) en een paar keer naturel chips. Dan krijg je in elk geval suikers en zouten binnen.

Maar wat je arts al zegt, vooral nemen waar je trek in hebt!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 20:28

Lalidan schreef:
Pees loopt heel erg aan de oppervlakte, zit eigenlijk alleen maar huid overheen. Normaal gesproken hè. Die stukjes zijn waarschijnlijk rafels geweest, dit ziet er op de foto voor mij uit als mooi doorlopende pees. Maar, nogmaals, beoordelen van fotos is lastig.

Met die temperatuur zou ik het vannacht wel aandurven inderdaad, en dan morgen maar weer verder kijken.

Klinkt ook wel logisch :j

Reactie van Marieke in het andere topic stelt ook wel wat gerust :) Ik ga het morgen gewoon weer bekijken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 10:26

Nou jongens, proost ofzo :')

Afbeelding

Lieve mama ( <3 ) is even naar de supermarkt geweest voor verschillende smaken knijpfruit en naturel chipjes. Cracottes zijn kennelijk nog in huis, dus dat kan ik ook beetje proberen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 10:32

Wat fijn dat je ouders zo goed voor je zorgen. Hopelijk helpt het een beetje

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 10:36

<3 hopelijk smaakt het

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 12:18

Hem heb binnen gehouden *\o/*
Omdat opa vanmiddag/vanavond feest voor 90e verjaardag (die ik helaas moet missen :( ) heeft zijn mn ouders vanavond weg, dus hebben net al even de verzorging gedaan. Was wel weer wat doorgelekt in gips (in uur of 16, best knap :') ), maar voor de rest wel beetje zelfde beeld als gisteravond. Witte is niet verder naar buiten gedrukt gelukkig!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 15:22

Vragen aan moeders of ze even wil beeldbellen dan kan je effe met opa kletsen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 21:23

Ook hier de update maar even:

Ik ga morgenochtend toch maar weer even bellen voor overleg. Temperatuur zit het hele weekend al rond de 37,5 ondanks de week AB en dat witte begint nu inmiddels de wond uit te komen. Alsof het eruit gedrukt wordt. Toch even over overleggen voor de zekerheid, al is het maar voor mn gemoedsrust. Die onderste ziet er op zich wel oke uit. Begon te bloeden met spoelen, maar verder lijkt dat rustig.

Spoiler:
Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 00:10

Oh dat ziet er naar uit.

Ik kan veel hebben. Maar deze vind ik naar om te zien.
Snap helemaal dat je morgen gaat bellen.
Er moet niks raars uit wonden steken wat in je l8chaam hoort.