Ik vond mijn 1e tampon gebruiken ook wel een dingetje hoor, ik heb daar lang tegenop gezien. Dus ik kan mijn best voorstellen dat de dochter van TS hier nog niet aan toe was. En dan was het ook nog eens zo dat ik de tampon toen niet hoog genoeg erin had gestopt dus ik voelde hem constant. Daardoor heb ik toen echt een jaar ook geen tampon meer willen gebruiken, begreep niet dat andere vrouwen dit fijn vonden. Daarna werden mijn menstruaties heviger en had ik meer nodig dan maandverband en toen pas heb ik het een 2e kans gegeven. Deze keer wel verder erin gedaan en toen pas ontdekte ik hoe prettig ze in gebruik zijn.
Je kan goede voorlichting geven maar daarna is het toch de keuze van de dochter van TS waar zij zich prettig bij voelt en dan vind ik het alleen maar goed van TS dat ze die keuze respecteert en alles op alles zet om menstruatieondergoed te vinden. Fijn dat het op tijd binnen was en hopelijk hebben jullie een heerlijke vakantie (gehad)!
Menstruatie zwemkleding, zuigt dat broekje zich niet meteen vol water? Dan vangt het niks meer op lijkt me? Of zie ik iets over het hoofd qua hoe dit werkt?
Vriendin van mij heeft een bikini setje van Snuggs besteld. Voor stel ze zou binnenkort op vakantie ongesteld worden. Best heftig ongesteld voor een normale tampon, super krijgt ze er niet uit dus dan maar dat. Haar vakantie duurt nog wel even, dus nog geen resultaat hier over menstruatie zwemondergoed.
Captain
Geplaatst: 21-08-25 07:51
Mars schreef:
Menstruatie zwemkleding, zuigt dat broekje zich niet meteen vol water? Dan vangt het niks meer op lijkt me? Of zie ik iets over het hoofd qua hoe dit werkt?
Ja.. of het water spoelt het broekje weer leeg waardoor alsnog alles in het water terecht komt.. maargoed zwembaden zijn sowieso al goor maar dit concept begrijp ik ook niet zo goed.
JeaDH
Geplaatst: 21-08-25 08:04
Er wordt gezegd dat het het zwemwater buiten houdt, maar het lijkt me dat het water er langs je benen inloopt? En dan zuigt het absorberende gedeelte alsnog vol water lijkt mij.
Menstruatie zwemkleding heeft speciale absorberende en waterafstotende lagen die menstruatiebloed opvangen en voorkomen dat het in het water lekt, terwijl het water uit het zwembad of de zee buiten wordt gehouden. Het ziet eruit als gewone zwemkleding, maar heeft een ingebouwde voering die het bloed opneemt en vasthoudt. Na het zwemmen kan de zwemkleding worden uitgespoeld en gewassen. Hoe werkt het? Absorberende laag: De binnenste lagen van de zwemkleding zijn gemaakt van absorberende materialen die het bloed opnemen en vasthouden, vergelijkbaar met menstruatieondergoed. Waterafstotende laag: Een waterbestendige buitenlaag voorkomt dat water van buitenaf wordt opgenomen, waardoor de zwemkleding licht blijft en je comfortabel kunt bewegen. Hygiëne: De stof is vaak behandeld met een antibacteriële wassing om geurtjes te voorkomen. Gebruik: Je draagt de zwemkleding gewoon tijdens het zwemmen, net als een normaal badpak of bikini. Onderhoud: Spoel de zwemkleding na gebruik uit en was hem volgens de instructies van de fabrikant. Voordelen: Je kunt zorgeloos zwemmen tijdens je menstruatie, zonder je zorgen te maken over doorlekken. Je hoeft geen tampon of menstruatiecup te gebruiken. Het is een duurzaam alternatief voor wegwerpproducten. De zwemkleding is vaak sneldrogend en comfortabel.
Ik vraag me nu idd ook af hoe iets waterafstotend kan zijn en ook opnemen Binnen opnemen, buiten waterafstotend begrijp ik. Maar langs je benen ed kan er toch altijd wel wat water naar binnen komen? (Of iets anders naar buiten ) Ben echt benieuwd naar ervaringen van mensen hiermee, wil nu weten hoe en of het werkt
Captain
Geplaatst: 21-08-25 09:03
snorkel1986 schreef:
Maar als er geen water word opgenomen hoe kan je dan wassen...ik vind het eigenlijk ook niet fris....
Precies dit, hoe weet dat broekje het verschil tussen water uit een zwembad/zee en water uit de wasmachine?
Ik zou met deze kleding vooral bang zijn dat het niet naar behoren werkt en dat je dan met zo'n rode streep achter je aan door die pisbak aan het zwemmen bent. Dat is nog erder dan met een tampontouwtje zichtbaar rondlopen.
Ik weet uiteraard dat het zo niet werkt, en dat je niet zo'n streep trekt dat alle haaien ineens dolverliefd zijn maar in mijn hoofd werkt het wel zo.
SARINO
Geplaatst: 21-08-25 09:14
Wij zijn er heel blij mee , dochter kan lekker mee naar het strand . Wij gaan vaak even zwemmen aan het einde van een warme dag. Geen doorlekken gehad . We zwemmen , handdoekponcho om, naar de auto , en thuis omkleden . Werkt goed voor ons . Zwembad hebben we niet gedaan ,daar moet ik nog even over nadenken wat ik er van vind.
Als de buitenlaag waterdicht is dan heb je geen doorstroming en dan gaat het nergens heen. Mij lijkt het voornamijk onaangenaam zitten. Verder geen persoonlijke ervaring maar mijn dochter gaat er een proberen.