Vader heeft hersentumoren en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Vader heeft hersentumoren en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:37

Wat een vreselijk nieuws TS, heel veel sterkte gewenst!
Als tip wil ik je geven, zoek een andere huisarts voor jezelf, een huisarts hoort met vertrouwelijke informatie om te kunnen gaan, en niet met anderen te delen, maar... als jij je niet durft te uiten, omdat die arts wel héél dicht bij je moeder staat, kun je beter een andere zoeken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:40

Wat naar... :(:) Ten eerste sterkte voor jou en je familie. Ik denk dat je voor nu geen rigoureuze beslissingen hoeft te nemen over je dieren of de verdere invulling van je leven. Sta gewoon voor elkaar klaar en probeer dit samen een plekje te geven. Zorg er daarnaast ook voor dat jij iemand hebt waar je bij terecht kan die losstaan van je familie, zodat jij ook je verhaal kan doen. (Ook even kan klagen als het je te veel wordt zonder oordeel)

Eerder genoemde hulpverleners zouden je ook kunnen helpen, als jullie daar voor open staan. Via de huisarts of POH is dan een goede route. Die kunnen je doorverwijzen naar de juiste hulp.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is natuurlijk wel belangrijk en fijn dat je straks financieel onafhankelijk bent. Zeker als het inkomen van je ouders gaat veranderen is het goed om in elk geval financieel op eigen benen te kunnen staan. Maar nogmaals, dat zijn niet perse beslissingen die je nu direct al moet maken. Neem eerst de tijd maar om dit even een plekje te geven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 12:50

Ook al werkt je zus in de verzorging, een familielid ernstig ziek is toch anders.

Ik hoop dater voor jou ook professionele hulp is.
Jij moet ook met iemand kunnen praten.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 16:50

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar in Nederland kan je ook veel informatie krijgen via een huisarts over waar hulp te vragen/ krijgen.

Verder als het in jullie gezin lukt, om de tafel gaan., zodat je wat op een rijtje kan zetten. Bijvoorbeeld krijgt je vader behandeling in het ziekenhuis. Wie kan er mee. Zijn er buiten het gezin vrienden die mee willen helpen. Of wil iemand boodschappen doen als je vader en moeder een dag naar het ziekenhuis moeten. Niet alles hoeft strak georganiseerd maar kijk samen wie er wat kan doen of kan bijspringen.

Sterkte!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 16:58

furious schreef:
Verder als het in jullie gezin lukt, om de tafel gaan., zodat je wat op een rijtje kan zetten. Bijvoorbeeld krijgt je vader behandeling in het ziekenhuis. Wie kan er mee. Zijn er buiten het gezin vrienden die mee willen helpen. Of wil iemand boodschappen doen als je vader en moeder een dag naar het ziekenhuis moeten. Niet alles hoeft strak georganiseerd maar kijk samen wie er wat kan doen of kan bijspringen.

Ja, dit.
En nogmaals (zoals Mywismax ook nogmaals zei); doe geen aannames. Vul niet voor een ander in hoe zij ergens mee omgaan of wat ze misschien wel of niet zouden kunnen denken of nodig hebben.
Vraag het, bespreek het, maak het concreet. Vooral voor jezelf, dan heb je duidelijkheid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:05

Wat een waardeloos nieuws.
Ik heb geen concrete tips maar wens jullie veel sterkte. Je zit ineens in een achtbaan, dat moet eerst even bezinken en een plekje krijgen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Maak op zo'n emotioneel moment geen keuzes zoals je paarden weg doen.
Daar krijg je spijt van.
Heel veel sterkte