Oordopjes van Loop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Oordopjes van Loop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:24

Ik heb de Dream om te slapen en de Engage 2 Plus voor concerten en rumoerige toestanden. Voor mijn dochter de Engage Kids 2.

Ik vind het vooral fijn omdat ik 2 verschillende gehoorgangen heb en altijd moeilijk zat te doen met die standaard oordoppen voor te slapen tijdens vakanties of weekendjes weg. Dit is ideaal, je kunt zelf de grootte bepalen.

Mijn dochter raakte de standaard kinderooropjes ook altijd kwijt en deze (vooralsnog) niet.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 12:49

Ik heb net de Experience 2 Plus ontvangen. Vanmiddag eens even goed voor zitten om te passen :)

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 14:15

Ik heb ze ook ontvangen. De experience 2 en de quiet 2. Ga maandag op vakantie naar kreta dus kan ze daar uittesten met het slapen en uitgaan. Zien er wel goed uit!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:21

Ik vind ze ook erg fijn, ik heb de Quiet 2 en gebruik ze niet altijd, maar als ik moeilijk in slaap kom doe ik ze in.
Heeft iemand de quiet al eens op een festival gebruikt? Ik ga vanavond naar de foute party.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:29

Heeft iemand de Switch? Hoe bevalt die? Merk je echt verschil tussen de standen?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:34

Ja je merkt echt verschil in demping! Wel dempen ze van zichzelf al vrij veel in verhouding met de normale experience en engage.

De quiet heb ik vorig weekend in de arena gebruikt. De demping van de experience was niet voldoende, kreeg gewoon oorpijn. De muziek stond zó hard. De quiet deed het wel prima, alleen laat natuurlijk minder goed de muziek door, maar ik had liever geen oorpijn en gehoorschade dan iets betere muziek.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:45

Ik ben ook nog overstag gegaan voor m’n tweede set. Ik had de Quiet 2 dan al en heb nu de Experience 2 nog besteld, in coachella uitvoering. Kan ik mooi in oktober gaan testen hoe dat bevalt icm een concert.

De Quiet kan komende weken nog mooi dienst doen met reizen/vakantie ook. :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:06

Ik krijg trouwens al de hele dag reclame voor een flashsale met 3=2 :')
Denk dat ik toch vandaag of morgen maar ga bestellen _O-

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:43

Blacky94 schreef:
Ik krijg trouwens al de hele dag reclame voor een flashsale met 3=2 :')
Denk dat ik toch vandaag of morgen maar ga bestellen _O-

Waar is die sale?

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:43

Op de website van loop, daar krijg je een pop-up.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:59

Nu volgens mij niet meer? In de mail die ik met de code gehad heb stond iig dat het tot 7u vanmorgen geldig was. Kwam daar ook vanmorgen pas achter want toen ik wilde bestellen deed de code het niet meer :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:35

Nou, deze scepticus heeft ze inmiddels een aantal dagen binnen en is positief verrast :o
Ik heb de Switch en de Dream.

Vanwege de harde, aanhoudende regen vanavond het verschil in de Switch standen even goed kunnen testen en het verschil was een stuk beter te horen dan ik verwacht had. Nu heb ik ze vooral gekocht voor concerten (en bij deze het voordeel van stand te kunnen wisselen) maar voor ik ze daarop kan testen is het wrs pas december. Dus geen idee hoe ze het dan volhouden. Maar zal vast goed zijn.

Ook positief over de Dream en de hoeveelheid en de verschillende types oordopjes die je daar bij krijgt. Ben voor 1 oor nog even aan het testen welk oordopje ik daar het beste op kan hebben, maar het is voor mij tot nu toe allemaal zacht genoeg dat ik geen last krijg van pijn als ik op mijn zij slaap. Dus dat is echt onwijs fijn :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 23:16

Superleuk al die positieve reacties! Ik lijk soms wel een verkoper voor ze maar ik ben echt fan :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 23:48

Ania schreef:
Superleuk al die positieve reacties! Ik lijk soms wel een verkoper voor ze maar ik ben echt fan :D

Ik heb jouw referal link ook gebruikt hoor! Voor de switch, maar stom genoeg vergeet ik ze steeds mee te nemen dus nog niet alle situaties kunnen testen, alleen thuis. Heb wel ook omdat ik een eerder paar binnen no time kwijt was ook zo'n niet-kwijt-raak-cord erbij besteld.
Ik was gister op een leuk maar luidruchtig evenementje in het dorp en echt zo'n spijt dat het nog niet in mijn systeem zit om ze mee te nemen.
Ze zitten wel echt fijn, met de kleinste dopjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:03

Ik heb zojuist ook de switch 2 besteld, de F1 collab. Puur om de kleur.

Ik vind de kleuren van de experience zo gaaf, maar dat is net de oordop die ik waarschijnlijk het minste gebruik. En de switch spreekt me aan door de quiet en engage stand. Dus ik ben benieuwd :).

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:11

Ik was gister op een leuk maar luidruchtig evenementje in het dorp en echt zo'n spijt dat het nog niet in mijn systeem zit om ze mee te nemen.
Ze zitten wel echt fijn, met de kleinste dopjes.[/quote]
Ik heb mijn telefoon omhangen met een dutchies hoesje en ik klik daar de bewaardoosjes bij aan. Zo heb ik ze altijd bij mij

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:03

Karina schreef:
Ania schreef:

Ik heb jouw referal link ook gebruikt hoor! Voor de switch, maar stom genoeg vergeet ik ze steeds mee te nemen dus nog niet alle situaties kunnen testen, alleen thuis. Heb wel ook omdat ik een eerder paar binnen no time kwijt was ook zo'n niet-kwijt-raak-cord erbij besteld.
Ze zitten wel echt fijn, met de kleinste dopjes.

Ha wat leuk! Ik hoop dat je er net zo veel voordeel van hebt als ik! Als heeeel veel mensen gebruik maken van mijn link (minimaal 30 ofzo) krijg ik het goedkoopste setje gratis :Y) }:0
Ik heb bij Ali brillenhangers besteld en die houden mijn Loops ook mooi bij elkaar. En stuk goedkoper dan van Loop zelf en veel meer keuze :P

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:24

Slim! Ik heb die dingen van loop, maar ze kunnen los en als je echter een stuk kleding blijft hangen of de band van je tas schiet zo dat stuk waar de dopjes aan vast zitten van het koord af. Ben nu alsnog bang ze een keer te verliezen..

Hier nog steeds twijfels over de dream. Ze zijn zo duur en ik heb genoeg quiet dopjes hier liggen. Maar de extra demping en het zachtere materiaal spreken me enorm aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:26

Ik ben enorm blij met de Dream. Ik ben een zijslaper, dus de harde oordopjes doen mij echt zeer. Met de Dream geen last van.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:30

_San87_ schreef:
Ik ben enorm blij met de Dream. Ik ben een zijslaper, dus de harde oordopjes doen mij echt zeer. Met de Dream geen last van.

Mee eens, echt een aanrader die Dream!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:32

Ik ben overstag, ga ze ook bestellen :Y) Hele topic doorgelezen en ik ga voor de switch en dream. Enorm benieuwd!
Alleen jammer @Ania dat jouw code niet werkt op de - al afgeprijsde - bundels haha. Even kijken wat ik ga doen nog.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:46

Celebi schreef:
Slim! Ik heb die dingen van loop, maar ze kunnen los en als je echter een stuk kleding blijft hangen of de band van je tas schiet zo dat stuk waar de dopjes aan vast zitten van het koord af. Ben nu alsnog bang ze een keer te verliezen..

Hier nog steeds twijfels over de dream. Ze zijn zo duur en ik heb genoeg quiet dopjes hier liggen. Maar de extra demping en het zachtere materiaal spreken me enorm aan.

Ik was één van mijn quiet 2 dopjes kwijt en nergens meer te vinden. Toen ging ik van ellende maar een nieuw paar bestellen en kwam ik dus de dream tegen. Ik baalde van het prijsverschil maar omdat de quiet 2 wel fijn zijn voor mij maar niet geweldig ben ik toch voor de Dream gegaan in de hoop dat die echt beter zouden zijn. En oh wat ben ik blij dat ik het gedaan heb. En dat ik 'gedwongen' was om te bestellen doordat ik 1 dopje kwijt was (gelukkig weer gevonden, dus nu een back up voor nood). Want ze zijn voor mij heel veel beter!

De quiet (2) ging geregeld uit mijn oor tijdens slaap, de dream echt zelden. De vorm past mij een stuk beter (dream heeft meer een ovale vorm en een puntje ipv heel erg rond) en daardoor blijft ie beter zitten en sluit (veel) beter af. Als ik met de quiet mijn kaken beweeg sluit het dopje al niet meer helemaal af en moet ik het aanduwen, dat is bij de dream veel minder.
En de demping is echt nog een stuk beter. 24 versus 27 decibel, maar omdat het een logaritmische schaal is is dat een heel groot verschil en dat merk ik gelukkig in de praktijk ook.

Ze nemen ook minder ruimte in in mijn oor, zijn minder dik. Daarom voel ik ze nog minder als ik op mijn zij lig.

Dus al met al: ik had liever gehad dat ze de helft zouden kosten maar verder ben ik er heel blij dat ik nieuwe 'moest' en gekozen heb voor de Dream.
Laatst bijgewerkt door GDG op 07-07-25 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:50

Hoe kom je aan 40 en 44? Ze dempen 27 decibel toch?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:52

Celebi schreef:
Hoe kom je aan 40 en 44? Ze dempen 27 decibel toch?

Haha, verkeerd onthouden :') . Er zat in elk geval een 4 in en er was verschil :D . Maar 24 versus 27 is het.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:59

Haha ja dat klopt inderdaad wel. Ik ben een hele lichte slaper dus ik hoop dat 27 versus 24 inderdaad net even dat beetje extra gaat helpen.

Voor iedereen die de quiet en dream heeft: zou iemand willen kijken of dat rondje aan het uiteinde van de dream groter is en zo ja, hoeveel? Misschien met een foto. Mijn oorschelp is vrij klein en die dream lijkt toch iets breder dan de quiet zo op de foto's. Die ruimte heb ik waarschijnlijk niet. Weegt ook mee in de overweging.