Dorine92 schreef:Wel jammer dat mensen het als een nadeel ervaren. Ik denk dat dit gewoon aangepraat wordt door de omgeving. Zeker als je niet in de pas loopt en een mening hebt (en die blijft volhouden), moet je luisteren, je mond houden en normaal doen.
En vanwege het sterke rechtvaardigheidsgevoel zul je niet gauw buigen, of dat wel doen en er last van hebben. Dat laatste is zonde.
Nou ik ben het niet helemaal met je eens. En je hoeft het niet met mij eens te zijn
. Wij zitten met 2 HB mensen in ons team. De een is zo ontzettend stug en rigide in haar mening. Hierdoor moet iedereen zich altijd haar kant op bewegen en wanneer dat niet gebeurd kom je in een emotionele rollercoaster terecht.
De andere collega is gewoon heel erg op zichzelf en gaat in no time alle werk van iedereen erdoor heen. Dat is natuurlijk fijn voor ons. Maar die houd zich strikt aan het werk. Gaat niet mee naar etentjes en dergelijke. Eet tussen de middag alleen en gaat altijd zelf met de auto naar nascholingen omdat ze niet met ons in de trein wil. Omdat ze dan teveel en te lang het team om zich heen heeft en zich dan gaat ergeren. Zegt dit ook hardop.
Ik begrijp dus wel dat het echt niet altijd een zege is.