Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Ja, herkenbaar.
Ik dacht ook dat mijn onderbenen, enkels en voeten helemaal opgezwollen waren. Zo voelde het iig, maar als ik kijk valt dat reuze mee.
Mijn hand trilt nu niet meer, maar mijn armen zijn echt zwaar.
Geen idee wat evt een vervanger zou kunnen zijn voor Foster. Weet ook eigenlijk niet waarom dat hun eerste keus is. Maar ik moest iig een combinatie middel.
Marcella schreef:Liannetje86 schreef:Dat energie ligt echt aan zuurstof in bloed...
Dat hoeft niet. Zuurstof bloed is goed, maar zit ook met energie probleem.
Nu zit ik nog met het probleem ontsteking waarde stabiel krijgen.
Heb nu voor het hoesten mijn eigen gemaakte hoestdrank.
ivy_power89 schreef:Misschien is het nuttig om eens op de site van het longfonds te kijken. Daar word in gewone mensentaal ipv dokterstaal uitgelegd wat astma is.
Je krijgt namelijk ontstekingsremmers om te voorkomen dat je astma opvlamt. Het middel is bedoeld om je longen minder vatbaat voor prikkels te maken, en kan ook verhoogd worden als je wel een opvlamming hebt om het weer rustiger te krijgen.
Astma is een permanente ziekte, het kan wel zo zijn dat je nu veel last hebt en door medicatie gebruik over een paar maanden geen last meer hebt. Astma kan ook in een soort winterslaap komen die jaren kan duren, waardoor mensen vaak zeggen dat ze over de astma heen zijn. Aldus mijn longarts een foute uitspraak omdat astma permanent is.
Saturatie is bij astma vaak helemaal niet relevant. De Saturatie kan prima zijn en toch kun je stik benauwd zijn. Als de Saturatie gaat dalen geeft dat eigenlijk altijd aan dat je echt in een serieuze aanval zit, dan gaat het vaak echt niet goed met je.