Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Vjestagirl schreef:Ik moet toegeven dat ik geleerd heb ondertussen om m'n klachten wat aan te dikken. Waarom? Omdat als ik vertel wat ik écht voel, ik niet langs mag komen, waarna ik twee dagen later alsnog naar de huisarts kan met sterk verergerde klachten. Ik ga niet voor een gestoten teen, maar dingen als een blaasontsteking, weinig lucht krijgen etc.
Een blaas ontsteking....serieus?
mvdende schreef:Geen koorts (gisteren avond even 37,7 dus verhoging) en op dit moment voel ik me niet ziek.
Freekieee schreef:Hier gelukkig wel altijd fijne ervaringen met hap.
Nu van t weekend nog met mn dochtertje. Maar denk dat ze met kleine kinderen iets sneller zijn dan volwassenen merk ik wel. Nu vanmorgen om 8 u meteen HA gebeld. Kan om 11 uur terecht. Vind ik snel en blij med
Petpa schreef:Freekieee schreef:Hier gelukkig wel altijd fijne ervaringen met hap.
Nu van t weekend nog met mn dochtertje. Maar denk dat ze met kleine kinderen iets sneller zijn dan volwassenen merk ik wel. Nu vanmorgen om 8 u meteen HA gebeld. Kan om 11 uur terecht. Vind ik snel en blij med
De triage beperkt zich niet tot leeftijd.
BigOne schreef:Mvandende , je zal vast het advies pootje hoog gekregen hebben na de ingreep .Wanneer je dan met warm weer toch rond gaat hobbelen, twee keer kwartier ? Hondenvoer gehaald ? En dus met warmer weer dat been toch teveel overbelast dan loopt je voet op en gaat je verband knellen.Heel logisch .
Renee1991 schreef:mvdende schreef:Geen koorts (gisteren avond even 37,7 dus verhoging) en op dit moment voel ik me niet ziek.
Dus geen spoed.
Ik krijg altijd ontzettend kromme tenen van dit soort topics. Hoe denken jullie dat het komt dat het zo druk is en er strenger wordt bepaald of je wel of niet mag komen?
Loop voor de gein eens een dag mee en je piept wel anders. Ik vind sommige reacties in dit topic echt walgelijk.
DuoPenotti schreef:Huh, om 8 uur bellen en direct die ochtend mogen komen is toch snel?
Wat verwacht je dan dat je er om 8:10 mag zijn dan?
Joltsje schreef:volgens mij wordt je nu inderdaad snel en adequet geholpen door je eigen huisarts TS. dat is fijn.
wat betreft de HAP. ook hier geen goed gevoel bij. ik heb ook eens een hele nacht wakker gelegen met een pijnlijke teen. in het weekend gebeld. niet welkom. uiteindelijk naar de huisarts. daar ook een inschattingsfout. maar puntje bij paaltje was mijn teen wel gebroken (maar kwam pas maand na dat er iets was gebeurd opzetten). als ik er nu op terug kijk denk ik, misschien was het inderdaad niet iets voor de HAP, maar je bent op dat moment wel even radeloos. en dan voelt het inderdaad als afwimpelen.
dat gevoel eerder ook bij mijn huisarts gehad (huidige en zijn voorganger) totdat ik uiteindelijk wel bij de reumatoloog zijn met pittige klachten. tegenwoordig wordt ik heel serieus genomen, dus dat is fijn. maar het is jammer dat er zoiets vooraf moet gaan. maar de huisartsen / artsen kunnen niet ieders pijngrens / aanstellerij goed inschatten. je moet dus duidelijk zijn met wat je wilt. maar ook begrijpen dat je niet voor alles de HAP kunt bellen. het is soms gewoon wat grijs.
Liselot schreef:Duhelo schreef:Stom als je dan inderdaad nog twee uur moet wachten!
Hopelijk valt het allemaal wel mee!
Sarcasme hoop ik??
Hier 1 slechte ervaring met de HAP, maar voor de rest alleen maar goede. Ik snap ook goed dat er streng getriageerd wordt. Alleen als zwangere met vreselijke flankpijn niet mogen komen snapte ik echt niet… uren later via de huisarts (die het in eerste instantie ook niet goed diagnostiseerde) wel opgenomen in het ziekenhuis
Polly schreef:Helemaal mee eens
Ik werk al bijna 10 jaar op de huisartsenpost en ik lees hier echt tenenkrommende dingen