Haatliefde verhouding met zonnebrandcrème. Wie weet dé topper?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellekebr

Re: Haatliefde verhouding met zonnebrandcrème. Wie weet dé topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:00

Sun Bum is heel fijn! Geen crème maar een spray (transparant, voelt meer als deodorant aan). Super fijn en ruikt ook lekker. Te koop bij Bever!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:02

Texnex schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik smeer nagenoeg nooit...
Rommel op je huid..nee bedankt... Ik bedek me wel wat of laat mn huid goed wennen aan de zon int voorjaar.

Hoe laat je je huid wennen aan 30+ graden en volle zon??

Ik gebruik deze, heb liever 50 spf maar hij is heel licht en plakt niet.

https://www.vacation.inc/products/classic-whip-spf-30

Het is niet meteen 30+ en volle zon....
Doe het al jaren... In het voorjaar rustig opbouwen met minuutjes onafgedekt de zon in..hierna weer wat luchtigs aan.

En ja ,ik weet er zit risico aan, maar dat zit aan die kankerverwekkende spullen in zonnebrandcreme ook...maargoed..in mn drinkwater ook.. we gaan toch wel naar de getver.

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:11

Omdat deze volgens mij nog niet genoemd is, hier thuis zijn we zeer tevreden over Altruist. Ontwikkeld door dermatoloog uit UK. Vind hem fijn aanvoelen.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:12

Ik ben fan van Australian Gold, ruikt voor mij naar vakantie en ik vind hem relatief weinig plakkend.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:28

Ik gebruikte altijd la roche als zonnebrandmerk. Heb een super slechte eczeemhuid, dus moet altijd opletten wat ik gebruik, maar wil het wel graag beschermen.

Gebruikte altijd al andere producten van Zarqa, zij hebben sinds dit jaar ook zonnebrand. Gelijk aangeschaft om te proberen. Ik ben helemaal om. Het voelt echt alsof mijn huid met deze creme ook daadwerkelijk wat verzorging meepakt. Daarnaast vindt ik hem fijn uitsmeren.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:33

Jolliegirl schreef:
Texnex schreef:

Doe het al jaren... In het voorjaar rustig opbouwen met minuutjes onafgedekt de zon in..hierna weer wat luchtigs aan.

En ja ,ik weet er zit risico aan, maar dat zit aan die kankerverwekkende spullen in zonnebrandcreme ook...maargoed..in mn drinkwater ook.. we gaan toch wel naar de getver.

Zonnebrandcreme is alleen kankerverwekkend wanneer je er liters van per dag op je huid smeert én het opdrinkt :') Anders is het niet kankerverwekkend. Laat je niet gek maken door wat influencers etc zeggen.

Ik heb vorige week zonnebrand ingeslagen, ik ben wel fan van Garnier, ik had vorig jaar die transparante spray maar idd die gaat er erg hard doorheen, dat vind ik zonde. Dus nu toch weer de creme spray gehaald. Gisteren op mijn armen gebruikt en normaal voel je je plakkerig en gaat het een beetje ruiken aan het eind van de dag. Maar dat had ik nu helemaal niet. Ik voelde het niet eens zitten!

Voor mijn gezicht gebruik ik de speciale gezichtscreme van Nivea. Voor het eerst dit jaar en ik vind m erg fijn.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:35

Ik ben heel erg fan van de zonnebrand van Sun Bum. Smeert heel makkelijk, ik smeer altijd heel dik maar laat geen witte waas achter en trekt ongelooflijk snel in. Niet plakkerig en ruikt lekker. Ook de lippenbalsem met SPF van Sun Bum is top, ik raak daar elke keer weer wat van in de war omdat hij niet vies smaakt. Ik gebruik voor mijn armen 1 2 euro munt oppervlakte per arm qua zonnebrand, en voor mijn benen 3 a 4 2 euro munten. Ben dan heel even helemaal wit maar trekt heel snel in. Ook elke 1 a 2 uur herhalen vind ik met deze zonnebrand niet erg, maar met elke andere zonnebrand wel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:39

Dropveter101 schreef:
Ik ben fan van Australian Gold, ruikt voor mij naar vakantie en ik vind hem relatief weinig plakkend.

Ja! <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:59

Als het mag dan breek ik graag even in met mijn vraag. Ik kan eigenlijk al niet over normale cremes, ik voel ze zitten en mijn huid verstopt er van met puistjes tot gevolg. Laat staan dat ik ooit een fijne zonnebrandcrème heb gevonden voor mijn gezicht.

Voor het idee, ik was mijn gezicht in de ochtend en avond met aleppo zeep, ik spray daarna oranjebloesemwater. In de ochtend gebruik ik pure duindoornolie en in de avond na het douchen goudsbloemzalf.
Dit soort pure producten zijn de enige waar ik over kan, ik heb de laatste 15 jaar van alles geprobeerd van Lidl tot Etos tot Douglas tot schoonheidssalons. Maar ik ga het beste op zo min mogelijk zooi klaarblijkelijk.

Met dit in het achterhoofd, is er iemand die dan wellicht zegt van dát product zou het beste erbij passen? Ik moet dus iets hebben wat absoluut niet de boel verstopt en vet maakt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:03

Beauty of joseon is superfijn. Matteerd ook goed. Maar voor het lichaam smeer ik een simpele goedkope van een huismerk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:11

Voor mijn gezicht heb ik 2 toppers, eentje van Image skincare en eentje van Paula’s choice. Deze smeer ik dus vaak ook op mijn borst en schouders maar daar is het eigenlijk te duur voor.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:13

LisaVH96 schreef:
Ik gebruikte altijd la roche als zonnebrandmerk. Heb een super slechte eczeemhuid, dus moet altijd opletten wat ik gebruik, maar wil het wel graag beschermen.

Gebruikte altijd al andere producten van Zarqa, zij hebben sinds dit jaar ook zonnebrand. Gelijk aangeschaft om te proberen. Ik ben helemaal om. Het voelt echt alsof mijn huid met deze creme ook daadwerkelijk wat verzorging meepakt. Daarnaast vindt ik hem fijn uitsmeren.

Klopt heel fijn en plakt niet. Mijn man had deze mee van zijn werk die verkopen dat soort producten en ben ook helemaal om.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:47

Voor mijn gezicht gebruik ik Rosalique met SPF 30 en voor de rest de zonnebrandcreme van de Action. Die plakt wel een beetje.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:50

Heeft ook iemand de tip voor zonnebrand die je kleren niet verpest? Ik houd me aanbevolen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:09

Jolliegirl schreef:
Texnex schreef:

Er zitten geen kankerverwekkende stoffen in zonnebrandcrème…
Als je die hele tube in een keer opeet misschien.

Alles is giftig of kankerverwekkend in de juiste hoeveelheden of bij het onjuiste gebruik.
Bij gewoon dagelijks smeren is zonnebrandcrème niet kankerverwekkend.

De straling van de zon is wél kankerverwekkend.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:11

Hier fan van Biodermal. Gewone & speciale gezichtszonnebrand, krijg je niet zo'n plakhoofd van :))

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:17

Voor gezicht la Roche Posay anthelios 400

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:33

Ik smeer altijd vision 50 of 30 zit geen parfum in want ik ben soms wat gevoelig voor allergieën.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:37

Als ik me zorgen moet gaan maken om pfas in het kraanwater wat ik gewoon drink of de mogelijke kankerverwekkendheid van parabenen, dan heb je ook geen leven meer. Is het je tijd, dan is het je tijd.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:41

Ik heb een heel gevoelige gezichtshuid, la Roche posay werd mij aangeraden door mijn huidtherapeut en bevalt mij echt heel goed.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:50

magda_90 schreef:
Als het mag dan breek ik graag even in met mijn vraag. Ik kan eigenlijk al niet over normale cremes, ik voel ze zitten en mijn huid verstopt er van met puistjes tot gevolg. Laat staan dat ik ooit een fijne zonnebrandcrème heb gevonden voor mijn gezicht.

Voor het idee, ik was mijn gezicht in de ochtend en avond met aleppo zeep, ik spray daarna oranjebloesemwater. In de ochtend gebruik ik pure duindoornolie en in de avond na het douchen goudsbloemzalf.
Dit soort pure producten zijn de enige waar ik over kan, ik heb de laatste 15 jaar van alles geprobeerd van Lidl tot Etos tot Douglas tot schoonheidssalons. Maar ik ga het beste op zo min mogelijk zooi klaarblijkelijk.

Met dit in het achterhoofd, is er iemand die dan wellicht zegt van dát product zou het beste erbij passen? Ik moet dus iets hebben wat absoluut niet de boel verstopt en vet maakt.

Yes, soortgenoot hier.

Voor m’n lijf daarom die van Jetske Ultee. Die kleinere flesjes van Ultee speciaal voor gezicht vind ik te dik voor op mn gezicht maar verdraag ik goed op o.a. benen. De normale 30 of 50 van Ultee verdraag ik overal. Voor m’n gezicht speciaal de “oil free spf25” van dr baumann. Dure spullen, dat wel. Ik kan anders helemaal onder de pukkels komen of m’n huid wordt heel rood direct na smeren

*ps: ik reageer ook al op pure oliën dus wie weet zijn de producten het proberen waard. Proefjes kun je altijd wel aanvragen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:58

Ik vind Eucerin voor mijn gezicht fijn en niet plakkend. Voor mijn lichaam gebruik ik P20. Maar ik heb dezelfde vraag als Konstantine, als iemand een goede zonnebrand kent die niet vlekt op je kleding dan hou ik me aanbevolen.
Meestal zijn ook de sport-versies van zonnebrand merken niet plakkend.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:22

Ik gebruik de zonnebrandcrème (en eigenlijk ook alle andere verzorgingsproducten) van Ray. Enkel gezonde en huidvriendelijke ingrediënten en fijn in gebruik. Nadeel, niet echt goedkoop.

Ik ben ook een frequent gebruiker van de Yuka app en sinds een collega me zei dat je deze ook kan gebruiken voor verzorgingsproducten ed ben ik volledig overgeschakeld naar Ray en deze halen steeds een uitstekende score in de Yuka app. Dik tevreden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:57

Ik ben erg fan van Heliocare!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:24

Voor mijn gezicht Biodermal 50 en voor de rest het huismerk van woolworths uit australie, Hele zachte creme. Als ik ga zwemmen doe ik een zwemshirt aan met UV 50 et lange mouwen, scheelt smeren.

Door mijn witte huid heb ik echt de pest aan het insmeren elke keer, maar 1 melanoom en al die stress daarom heen, is echt genoeg dus wij smeren liters per jaar hier er door....