Calorierijke gerechten of snacks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Calorierijke gerechten of snacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:22

Die weegschalen die dat meten zijn vaak enorm onnauwkeurig. Dus daar zou ik niet op af gaan. Zou eerder kijken naar hoe jij je voelt en wat je ziet.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:46

MarlindeRooz schreef:
Die weegschalen die dat meten zijn vaak enorm onnauwkeurig. Dus daar zou ik niet op af gaan. Zou eerder kijken naar hoe jij je voelt en wat je ziet.

Dat is ook mijn ervaring. Ben er jaren terug 3x op geweest (elke keer met ongeveer een maand ertussen). Resultaat was geloof ik 21% - 30% - 22% of iets in die richting. Ik zei de eerste keer al "dit hoeft van mij niet want het is nogal een onbetrouwbare meting". Bij de tweede keer "zie je wel" en bij de derde keer "snap je nu mn punt?" en toen hoefde ik niet meer :')

Een vetpercentage van 25% is voor een vrouw overigens inderdaad heel normaal, maar goed, op basis van deze meting weet niemand eigenlijk echt wat voor vetpercentage je hebt, dus als je in de spiegel ziet dat t te laag is zou ik me vooral daardoor laten leiden.

superpony

Re: Calorierijke gerechten of snacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:42

Ooit toen ik nog fanatiek trainde, werd vet op sportschool gemeten. Geen idee hoe betrouwbaar dat was, maar zat toen op 10%. Ik trainde juist om wel aan te komen, maar werd erg snel heel droog qua trainen.