Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Gisterenavond was ik aan het rijden met mijn Tinker. Die alweer een paar maanden stil stond.
Ze schrok, waar ik niet van bedacht was.
Lag er meteen naast.
En voelde meteen dat het niet goed was. Zoveel pijn.
Ambu erbij, conclusie instabiele ruggenwervel op sowieso 2 plaatsen gebroken.
Waarschijnlijk word ik morgen naar Groningen gebracht om te opereren.
Wat een pijn gehad afgelopen nacht.
Ondanks de Oxidon en defliianac.
germie schreef:Herstel is natuurlijk al begonnen. Voel je ook al minder stijfheid? Of is er ook geen stijfheid?
Ik zou me geheel alleen moeten redden, hier geen man om te helpen. Dus dat is wel mazzel voor je. Maar onbetaald verlof is wel weer zonde. Kom je de dag overdag echt niet alleen door?
Wel mooi dat je de paarden aan huis hebt. Kun je toch even kijken. Nu alleen nog een paar weken rust, dan zitten de 6 weken er op en kun je weer vol aan de bak met sporten e.d. Ik zou er gek van worden denk ik, kan echt niet over rust. Ben ook van het plannen en zal dan dus op 6 weken en 1 dag meteen wat leuks plannen om de einde van de ellende te vieren. Vind 6 weken ook flink langer dan mijn eerder genoemde 4 weken. Is 1/3 meer, pfff, is echt lang. Heel veel sterkte nog met de lange dagen zo.
Succes met de foto in ieder geval.
Liebe schreef:germie schreef:Herstel is natuurlijk al begonnen. Voel je ook al minder stijfheid? Of is er ook geen stijfheid?
Ik zou me geheel alleen moeten redden, hier geen man om te helpen. Dus dat is wel mazzel voor je. Maar onbetaald verlof is wel weer zonde. Kom je de dag overdag echt niet alleen door?
Wel mooi dat je de paarden aan huis hebt. Kun je toch even kijken. Nu alleen nog een paar weken rust, dan zitten de 6 weken er op en kun je weer vol aan de bak met sporten e.d. Ik zou er gek van worden denk ik, kan echt niet over rust. Ben ook van het plannen en zal dan dus op 6 weken en 1 dag meteen wat leuks plannen om de einde van de ellende te vieren. Vind 6 weken ook flink langer dan mijn eerder genoemde 4 weken. Is 1/3 meer, pfff, is echt lang. Heel veel sterkte nog met de lange dagen zo.
Dat je zes weken rust moet houden, betekent niet dat je direct weer vol aan de bak mag. Opbouwen lijkt me verstandiger. Ik vind zes weken nog mild met dit letsel. Laten we hopen dat het echt bij zes weken blijft.
germie schreef:Herstel is natuurlijk al begonnen. Voel je ook al minder stijfheid? Of is er ook geen stijfheid?
germie schreef:Ja, ik doe het er om, nou goed? Ik wens de ts gewoon sterkte. Dus wat is er dan raar aan? Helemaal niets. Er staat zelfs 2 keer sterkte in mijn bericht. 2 keer. Dus dan is het ook echt gemeend.
Het valt me op dat men mij altijd zwart moet maken en dan klaagt dat er te veel offtopic gereageerd wordt. Maar dat ben ik niet. Dus nee, ik ben niet raar, ik ben gewoon leuk, geweldig, top, eerlijk (dus niet zoals veel andere bokkers), ik weet wat ik wil en wat ik niet wil. Ik geef een eerlijke, open en oprechte, niet beledigende mening, ik scheld niet. Ik beledig niemand.
Ik heb ook levenservaring en dat neem je mee. Ik heb een paar slechte ervaringen met artsen. En daardoor ben ik meer in de holistische, vrije en de luister naar je gevoel methoden gekomen. Niet geheel alternatief, maar wel zelf meedenkend. En dat vinden ze vaak niet leuk. Ik heb inmiddels zelf al een paar keer de juiste diagnose gesteld waar een arts er naast zat. Dus dat gaat ook mee in je levenservaring. Maar een arts is niet hoger opgeleid dan ik, alleen heeft de kans gehad een andere studie te doen dan ik. Ik ben 3 keer uitgeloot en mocht daarna niet meer meeloten. Ik heb door mijn nare ervaringen geleerd. Ik ga altijd uit van een dialoog en meedenken als je met iets bij een arts komt. En als je dan zegt 'dit gaat niet werken bij mij', dat de arts dan ook meedenkt aan iets wat wel werkt. Helaas zijn er ook genoeg die dan al pissig worden, terwijl er nog geen boos woord gewisseld is, maar gewoon de waarheid vriendelijk verteld wordt dat iets niet gaat werken of dat je dat geen oplossing vindt. Ik ben geen boeman, niet brutaal, ik scheld echt niet, maar ik ga er wel van uit dat ik ook met respect behandeld wordt, want dat doe ik ook bij artsen.
Nu nog even een ander serieus stukje, want ik wens de ts oprecht sterkte:
Ik ging uit van 4 weken, en toen schreef de ts dat er 6 weken een korset gedragen moest worden, dat is toch een verlenging van 1/3. Een enorm lange tijd. Een tijd waar je je letterlijk doorheen moet wurgen. Daarom schreef ik ook daar heel veel sterkte. Want nog 4 weken, man, hoe ga je die tijd doorkomen? En ik weet echt wat uit de running zijn is, dat is een hel, tenminste zo heb ik bij mij die periode ervaren, als 1 groot zwart negatief gat, niet levend, de seconden aftellend. Niet iedereen zal het misschien zo ervaren, maar dat heb ik wel gedaan. En daarom wens ik de ts dus ook sterkte. Aftellen naar 6 weken en 1 dag.
En hier inderdaad geen man om te helpen, ook geen vrouw overigens. Dus ik zou mezelf moeten redden. Dat zal dan ook wel lukken hoor, desnoods met wat pijnstillers. Maar het maakt het dan wel moeilijker. Maar ik zou ook geen man nemen voor het geval dat zoiets ooit een keer je overkomt.
Piekosjj schreef:Maar waarom ga je uberhaupt uit van 4 weken om mee te beginnen, waar haal je die info vandaan? Heb je zelf ervaring met deze blessure? Dan zet je TS toch compleet op het verkeerde been die wellicht denkt: oh, zij heeft een zelfde ervaring als ik.