Nog meer zwemmers in the house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Nog meer zwemmers in the house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:18

Ik zwem wel alleen schoolslag, maar niet continu met hoofd boven water, want dan krijg ik rugpijn.
Maar we gaan het meemaken, het was geen dusdanige investering dat ik daar op leeg zal lopen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:32

Herfstblad schreef:
Ik vraag mij vaak af inderdaad hoe echt fanatieke zwemmers dat doen met haar wassen. Elke dag wassen is zo slecht voor je haar.

Ik deed om de dag wassen andere dag uitspoelen en dan een spray erin dat de chloor maskeerd. Heb nooit problemen gehad met mijn haren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 00:33

Marije, eerst je haar volledig doorweken met water voordat je erin duikt, helpt al iets.
Ik was mijn haar nooit (met shampoo), en het valt me goed mee hoe het ruikt. Spoel het wel goed na, na het zwemmen.
Ik draag wel een badmuts, zodat mijn haar niet in mijn gezicht hangt tijdens het zwemmen. Maar het helpt dus inderdaad niet tegen chloorlucht.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:17

Ik hou van zwemmen!
Maar ik waterpolo :D heb een 'hekel' aan zelfstandig banen zwemmen, op vakantie doe ik dat wel maar hier vind ik daar niks aan.
Heerlijk 2x in de week trainen als m'n werktijden het toe laten (dubbel onregelmatig en trein machinist)

Train met badmuts, probeer mn badmuts niet in het water af te doen, na het trainen spoel ik het met water af en thuis was ik mn haren. Was 2-3x per week mn haren. Zwem al mn hele leven 2/3x per week en mn haar is prima.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 13:11

Bij ons is het buitenbad (al een hele poos) geopend! Heerlijk zwemmen is het! Maar zoals vandaag is de temperatuur 21 graden en eigelijk wil ik vandaag wel baantjes zwemmen. Is dit verstandig met dit weer?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:16

Herfstblad schreef:
Bij ons is het buitenbad (al een hele poos) geopend! Heerlijk zwemmen is het! Maar zoals vandaag is de temperatuur 21 graden en eigelijk wil ik vandaag wel baantjes zwemmen. Is dit verstandig met dit weer?

Ja waarom niet. Lekker juist.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 19:35

Bij ons is er altijd s morgens banen zwemmen van 7 tot 10 in de ochtend.
Daarna gaat de glijbaan aan in het grote bad en gaat het grote bad in 2 delen, het diepe gedeelte alleen voor de geoefende zwemmers.

Als ik dus banen wil zwemmen moet ik voor 10 uur klaar zijn, anders loop ik het risico dat ik moet slalommen om de spelende jeugd heen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 20:51

Marije_jiplover schreef:
Daarna gaat de glijbaan aan in het grote bad en gaat het grote bad in 2 delen, het diepe gedeelte alleen voor de geoefende zwemmers.

Als ik dus banen wil zwemmen moet ik voor 10 uur klaar zijn, anders loop ik het risico dat ik moet slalommen om de spelende jeugd heen.

Of je zwemt bij de geoefende zwemmers? :D

Jullie bekend met een slijmbeursontsteking in heup? Dit heb ik nu dus probeer zo min mogelijk fanatiek schoolslag te doen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:56

Ik heb nu een poosje niet gezwommen en ik mis het echt! Ben wel in het water geweest gelukkig, niet volledig afkicken. Hoop over anderhalve week weer te starten, dan is het wat rustiger. :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 22:49

Herfstblad schreef:
Marije_jiplover schreef:

Of je zwemt bij de geoefende zwemmers? :D

Jullie bekend met een slijmbeursontsteking in heup? Dit heb ik nu dus probeer zo min mogelijk fanatiek schoolslag te doen.

De geoefende zwemmers zijn ook de recreanten, de afscheiding loopt dwars door het midden van alle banen van links naar rechts, dus banen zwemmen is gewoon echt slalommen tussen de spelende jeugd en halverwege onder de afscheiding door, dat vind ik niet leuk zwemmen meer.
Geoefend is meer dat je een diploma moet hebben om aan die kant van het touw te mogen zwemmen, niet dat er daadwerkelijk nog baantjes worden gezwommen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 07:27

Slijmbeurs, check. Ik heb van m'n 4e tot m'n 14e ongeveer fanatiek gezwommen. Eerst zowel synchroonzwemmen als wedstrijdzwemmen, maar later kon dat niet meer bij onze vereniging en heb ik het wedstrijdzwemmen laten vallen. Daar was ik overigens wel beter in, maar de combi met muziek wilde ik niet missen.

Gestopt wegens steeds terugkerende slijmbeursontstekingen. Kan echt veel pijn doen en maakte dat zwemmen vooral frustrerend was en niet meer leuk. Toen de overstap gemaakt naar dansen.

Ik vind zwemmen overigens nog steeds leuk, maar vind baantjes trekken zo onnoemelijk saai. En synchroonzwemmen ga ik met mijn 36 niet meer aan beginnen. Al die aquajog/fit/trim lesjes hier zijn op onmogelijke tijden (onder werktijd of om half 7 's avonds ofzo) en zitten vol kletstantes. Ik heb dus nog niks passends gevonden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:51

Ja hier slijmbeurs ontsteking in heup en schouder helaas.
Heup is wel opgelopen met hardlopen. Maar is weer redelijk oke. Ik heb ermee wel gewoon door gezwommen en waterpolo mee getraind want dat ging echt beter dan sportschool enzo. Nu hardlopen maar helemaal geskipt. Zometeen 6 weken verplichtte rustt voor een operatie aan iets anders. En daarna weer alles voorzichtig oppakken, behalve hardlopen.

Tink89, ga lekker waterpoloen!! Super leuk. Ook op een andere leeftijd!